El Poble Sahrauí ja té una plaça a Blanes, l'espai verd situat en la Av. Los Pavos, en front del Centre Escolar Quatre Vents i de la caserna dels Mossos d’Esquadra.
L’Il.lm. Sr. Josep Marigó, alcalde Blanes, el Sr. Joan Salmerón, tinent d'alcalde responsable de Solidaritat i el Sr.Emboirik Ahmed, delegat del Front Polisari a Catalunya , van descobrir la placa commemorativa de la inauguració de la plaça i van fer uns parlaments.
Emboirik Ahmed va expressar l’aposta per la pau del poble sahrauí. Joan Salmerón va assenyalar el caràcter polític, vindicatiu i humà d’allò que representava l’acte d’inauguració de la plaça i Josep Marigó, Alcalde de Blanes, es va referir a la importància d’aquest acte com a expressió de l’agermanament implícit dels pobles de Blanes i del Sàhara.
Entre els assistents representants dels partits polítics municipals, Famílies Acollidores d’Infants sahrauís, entitats que formen la Comissió de Solidaritat i Cooperació, L’Associació Catalana d’Amics del Poble Sahrauí (ACAPS), el col·lectiu sahrauí resident a Girona, i la Plataforma Malgratenca de solidaritat amb el poble sahrauí.