Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Pressupostos participatius 2016


Camí de tornada


Menú principal



Pressupostos participatius 2016





- Index d'actuacions i proposta d'execució 2016.


- Què són els pressupostos participatius?


Els pressupostos participatius són una eina de participació i gestió del municipi que permet als ciutadans/nes proposar i decidir sobre una part dels recursos municipals.



- Els pressupostos participatius de Blanes.


Objectius:

Els pressupostos participatius de Blanes cerquen assolir diferents objectius:

- Millorar l'espai públic a través de petits projectes que aporten la visió directa dels veïns/es
- Implicar a la ciutadania en la gestió municipal.
- Treballar amb les associacions de veïns per ser les entitats que tradicionalment han reivindicat i reivindiquen millores a l’espai públic i als barris.

Per assolir aquests objectius, l’Ajuntament de Blanes ha assumit el compromís de portar a terme uns pressupostos participatius per 2016.

La quantitat que es destinarà és de 315.000 euros del pressupost d’inversions

Què és una inversió?

Les inversions són obres, tant noves com de manteniment de les que ja n´hi ha, per exemple la construcció d’una plaça o la millora de la vorera d’un carrer.

A més d’obres, també són inversions les “adquisicions permanents” de l’Ajuntament, com per exemple la compra d’un vehicle o de contenidors de residus.

No són inversions ni activitats (festes de barri, fires, mercats, organització d’esdeveniments esportius o culturals...), ni serveis (policia, neteja, educadors...)
ni subvencions.

Per exemple, la instal·lació d’una càmera de vigilància o d’un vehicle de la policia és una inversió; però la contractació d’un vigilant de seguretat és un servei.



- Com s’han distribuït els pressupostos participatius a Blanes?


Fruit del treball de les reunions de regidors i tècnics municipals (veure òrgans del procés) es van oferir diferents propostes als representants de les associacions de veïns que en la reunió del dia 6 d’abril de 2016 a la sala de Plens de l’Ajuntament, van decidir la distribució dels pressupostos participatius en 6 zones, assignant a posteriori els corresponents imports mitjançant l’aplicació de criteris (veure document de distribució de criteris) .

Zona 1.- Barris de Racó d’en Portes, els Pins i la Plantera: 54.250 euros.

Zona 2.- Barris de S’Auguer, Sa Massaneda, Dintre Vila, el Raval i Sa Carbonera: 51.250 euros.

Zona 3.- Barris de Cala Sant Francesc, Santa Cristina, Valldolig, Residencial Blanes- Vistamar i Mas Borinot: 52.000 euros.

Zona 4.- Barris de Ca la Guidó, Mas Florit, Mas Cremat i Puig de la Dona: 52.000 euros.

Zona 5.- Barris de Control- Horta de la Perla, Quatre Vents, Can Borell, i Mas Moixa: 53.500 euros.

Zona 6.- Barris de Mas Enlaire, Carretera de Lloret- La Pedrera i Mont Ferrant: 52.000 euros.


Mapa distribució zones

Document distribució criteris


- QUI PARTICIPA I COM ES PARTICIPA?


Presentació de propostes

Les propostes les pot presentar qualsevol persona, no és necessari que sigui resident del barri i tampoc hi ha restriccions d'edat ni límit amb el número de propostes presentades.

Es presentaran omplint la corresponent papereta per cada zona i dipositant-la a qualsevol de les urnes disponibles (veure cartell de propostes), també es poden presentar a la urna de l’Ajuntament (oficina de l’AMIC) o enviant-la a participacio.ciutadana@blanes.net

Les propostes es presentaran per escrit, definint la ubicació concreta i amb una breu descripció de l'acció que es proposa, intentant que el cost s'adeqüi al pressupost de la zona de referència.

Les propostes estan restringides a l'àmbit d'inversions


Cartell propostes

Selecció i votació de les propostes

La selecció de les propostes presentades es realitzarà en votació a mà alçada a les diferents assemblees de cada barri previstes pel mes d’agost (veure cartell) on qualsevol persona pot participar.

Un cop obtingudes les propostes per zona es lliuraran als serveis tècnics per tal de que quantifiquin i valorin la viabilitat real d'execució de les propostes.


Cartell pressupostos participatius


- Òrgans del procés


Per portar a terme el procés s’ha definit la creació de tres òrgans amb la següent composició i tasques:

Comissió tècnica.- integrada per tècnics municipals, té com a funcions principals l’elaboració de documentació i la presentació de propostes a la Comissió de Control. En concret, serà l’òrgan encarregat de valorar i quantificar les propostes d’inversions sorgides de les assemblees de zona.

Comissió de control.- integrada pels regidors i tècnics municipals, té com a funcions principal el seguiment, supervisió i reorientació del procés i de totes les seves fases; validant la documentació presentada per la Comissió tècnica.

Comissió ciutadana.- integrada per tècnics municipals i associacions de veïns té com a objectiu l’organització i execució del procés. Per portar a terme la seva tasca, la comissió ciutadana estarà integrada per grups de treball que s’encarregaran de dinamitzar i fer difusió del procés, la recollida de propostes i l’organització de les assemblees de zona.

Esquema òrgans del procés pressupostos participatius



DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA:

1. Propostes seleccionades a les assemblees de zona. Agost 2016.

2. Propostes sorgides de les urnes. Juny i juliol 2016.

3. Acta reunió Comissió de Control 27/12/2016.

4. Acta reunió Associació de Veïns 16/01/2017.

5. Acta reunió Comissió de Control. 15/02/2017.





Data de realització: 06/09/2016 | Data de la darrera actualització: 03/01/2017

© Ajuntament de Blanes

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300