Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L'Ajuntament delega el Servei de Gestió Tributària i Cadastral al Consell Comarcal.


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 01/23/2012
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L'Ajuntament delega el Servei de Gestió Tributària i Cadastral al Consell Comarcal.

L’alcalde de Blanes, Josep Marigó, i el president del Consell Comarcal de la Selva, Robert Fauria, han signat el conveni.

La delegació comportarà gestionar el cobrament de més de setze milions d’euros anuals per a l’Ajuntament de Blanes.

L’acte de signatura del conveni s’ha fet aquest matí a l’Ajuntament de Blanes i ha estat encapçalat per l’alcalde, Josep Marigó, i pel president del Consell Comarcal de la Selva, Robert Fauria. També han assistit el tinent d’alcalde de Serveis Generals i regidor d’Hisenda i Patrimoni de l’Ajuntament de Blanes, Nicolás Laguna, i el gerent del Consell Comarcal de la Selva, Joan Burjachs, així com regidors de l’equip de govern i de l’Ajuntament de Blanes i tècnics de les dues administracions.

La delegació de competències s’ha fet a efectes de l’1 de gener d’aquest 2012 tot i que, a la pràctica, el servei de gestió tributària, cadastral i de recaptació s’ha posat en marxa aquesta setmana –des del 16 de gener- a la nova oficina situada al carrer de la Fe 7-9 de Blanes.

Aquesta oficina també ha passat a gestionar la recaptació executiva que fins el desembre del 2011 s’havia estat fent a través de “XALOC” (Xarxa Local de Municipis de la Diputació de Girona) per delegació de l’Ajuntament de Blanes. Igualment, la gestió de cobrament de multes que gestionava la UTE “GRS Tribugest” també s’ha integrat a la oficina del Consell Comarcal.

D’aquesta manera, la unificació de totes aquestes funcions a través d’una sola oficina, comporta una reducció de costos per a l’Ajuntament de Blanes d’uns 300.000 euros anuals.

Un altre dels punts que contempla el conveni, és que el Consell Comarcal de la Selva transferirà a l’Ajuntament de Blanes bestretes mensuals a compte de la recaptació dels ingressos dins dels quinze primers dies de cada mes i d’acord amb el detall següent:

    - 1.500.000 euros mensuals de gener a abril
    - 1.000.000 euros el mes de maig
    - 2.000.000 euros el mes de juny
    - 1.000.000 euros mensuals de juliol a novembre
    - Liquidació final el mes de desembre

Per aquest motiu, a partir d’ara l’Ajuntament de Blanes pot comptar cada mes amb una quantitat fixa que li avança el Consell Comarcal de la Selva, sense necessitat de dependre del ritme de cobrament dels tributs que van fent els contribuents.

Amb aquests avançaments, Blanes podrà fer front a diferents tipus de pagaments -principalment nòmines, pagaments a proveïdors i crèdits- ja que durant els tres primers mesos de l’any les administracions públiques locals no disposen d’ingressos a través de la recaptació d’impostos o taxes.

Quan l’Ajuntament de Blanes es va plantejar la delegació d’aquests serveis, a finals de l’any passat, va demanar tant al Consell Comarcal de la Selva com a la Diputació de Girona que presentessin propostes.

En aquest sentit, l’alcalde de Blanes, Josep Marigó, ha recordat que el què va fer decantar la tria envers l’ens comarcal és que “les condicions eren millors, ja que permetien l’avançament dels diners i asseguraven el traspàs de treballadors, mantenint-los totes les seves condicions laborals”. Un altre dels factors que va contribuir a decantar la balança és que, mentre que la Diputació de Girona va proposar fer avançaments de 8 milions d’euros, el Consell Comarcal de la Selva va oferir fins a 14 milions d’euros.




Data de realització: 01/23/2012 | Data de la darrera actualització: 06/04/2012

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300