Noticia publicada a la web el 02/19/2012
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
En la línia d'altres comissions de participació que s’han creat aquests mesos, aquesta setmana s’ha posat en marxa la Comissió de Manteniment de la Via Pública, que aplega el treball conjunt de totes les associacions de veïns i l’Ajuntament de Blanes.
El seu objectiu és poder resoldre i fer un seguiment en comú de tot el què pugui afectar a aquest àmbit: neteja, mobiliari urbà, zones verdes, etc.
Segons l’alcalde de Blanes, que presideix la comissió, “Creiem que a través de la Comissió de Manteniment de la Via Pública podrem detectar on cal actuar perquè, en la mesura del possible en aquests moments de dificultats econòmiques, puguem posar l’accent allà on calgui”.
La comissió, tindrà com a principal eina de treball el programa informàtic “Línia Direct@” a través d’internet, si bé tant les entitats com els ciutadans també poden fer aportacions i demandes a través del telèfon gratuït 900 720 774 i el registre d’entrada de l’AMIC.
Cada queixa, demanda o suggeriment compta amb un número de registre, de manera que l’entitat o el ciutadà que ha fet l’entrada, pot comprovar en tot moment com està la tramitació de la seva incidència.
En aquest sentit, totes les incidències que depenguin de mitjans propis de l’ajuntament de Blanes a través de les Brigades Municipals, l'empresa de neteja o els concessionaris de manteniment dels parcs i jardins públics, es podran resoldre amb major diligència. Hi haurà però d’altres temes que, al dependre d’una inversió, quedaran supeditats a les disponibilitats pressupostàries de l’ajuntament.
En tot cas, el què es vol aconseguir és que hi hagi un seguiment dels temes, i en aquest sentit les reunions de treball amb les associacions de veïns s’han establert d’una manera fixa cada dos mesos.
L’alcalde, que presideix la comissió, destaca: “Esperem que siguin mecanismes perquè tots plegats prenguem consciència de la necessitat d’incrementar el civisme, la participació ciutadana i la implicació en el dia a dia de la nostra vila”.
Pel que fa a la principal eina de treball de la comissió, els tècnics del Departament de Recursos Tecnològics de l’Ajuntament que van crear el programa “Línia Direct@” l'estan millorant amb diverses novetats. Una d’elles és que es podran acompanyar les incidències introduint fotografies o documents escanejats que facin referència al tema.
D’altra banda, quan els usuaris accedeixen a “Línia Direct@” a través d’internet, disposen d’una catalogació per poder triar en quin àmbit cal incloure la seva incidència: Neteja i Residus; Mobiliari Urbà, Senyalització Viària, Aparcaments, Jardineria, Platges, etc. D’aquesta manera, es pot agilitzar més la resolució dels temes.
Perquè aquesta eina de treball tingui una major efectivitat, també s’han reorganitzat d’altres departaments de l’ajuntament, si bé el què fa el seguiment de les incidències relacionades amb la via pública és el de Medi Ambient i Manteniment de la Ciutat, que encapçala el regidor Josep Manel Verde. També té una implicació directa Alcaldia de l’Ajuntament.
Data de realització: 02/19/2012 | Data de la darrera actualització: 06/05/2012
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300