Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Blanes celebra la Processó Penitencial del Sant Crist


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 04/12/2012
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Blanes celebra la Processó Penitencial del Sant Crist

El portant de la creu ha estat enguany Pere Valls, acompanyat a les forquetes per Salvador Valls i Manel Horta. Com és tradicional, la processó va comptar amb quatre passes: el Natzarè, el Sant Crist, el Sepulcre i la Mare de Déu dels Dolors

Els actes religiosos de la setmana santa a Blanes es van encetar Divendres Sant, amb la processó penitencial del Sant Crist.

processóMitja hora abans que comencés, a 2/4 de 10, els Manaies de Blanes van fer l’anunci de la processó fent el recorregut invers de l’itinerari que s’havia de fer després a pas lleuger. Això vol dir que van baixar pel carrer Raval, i van continuar pel carrer Muralla, passeig de Dintre, carrer Ample i tornada pel carrer Nou.

En arribats a la plaça de l’Església, va ser quan va haver-hi una de les novetats d’aquest any, tal i com explica Eugeni Guinart, de la Comissió organitzadora de les processons de Blanes; els Manaies, enlloc d’esperar fora, van entrar dins la parròquia.

I és que llavors havia d’arribar un dels moments més intensos que té l’inici de la processó, que és quan el portant del Sant Crist ha d’agafar la creu per dur-la a pes durant tot el recorregut, ajudat per dues altres persones que porten les forquetes.

La intensitat del moment queda encara més accentuat pel sò dels tambors dels Manaies.

Enguany el portant de la creu ha estat Pere Valls, una distinció que s’atorga a través d’una llista de la qual en té cura la Confraria del Sant Crist. L’ajudaven portant les forquetes Salvador Valls i Manel Horta.

La processó de divendres sant, coneguda també com la processó del silenci, compta amb quatre passos. El primer d’ells és el Natzarè, que precedeix la sortida del portant de la creu.

Rera d’ell surten les altres dues imatges amb què compta la processó de Blanes: la del Sant Sepulcre i la de la Mare de Déu dels Dolors.

Cada imatge, cada pas de la processó, compta amb una confraria, que és qui en té cura.

La processó enfila la baixada del carrer nou per girar després pel carrer ample, seguint un recorregut que la du també pel passeig de dintre, muralla, raval i tornada per la plaça mossen Joan Quer, plaça de l’església per finalitzar a la parròquia Santa Maria, el punt de sortida.
Una de les parts destacades de la processó és el que podríem anomenar la seva “banda sonora”. En aquest sentit, a banda de l’acompanyament dels Manaies, la processó compta amb la participació de les dues bandes musicals del municipi, així com amb els cants de la Coral de Santa Cecília, formada exclusivament per homes.

Al llarg del recorregut són nombroses les persones que, bé des del carrer estant o bé des dels balcons, segueixen amb atenció el pas de la processó, a banda dels qui s’afegeixen darrera d’algun dels quatre passos per seguir-la.

En aquest sentit, enguany sembla ser que la participació no ha estat tan nombrosa, un fet que des de la Comissió Organitzadora de les Processons s’atribueix a que potser avui dia el jovent no segueix amb tanta devoció com abans aquest tipus de celebracions.

Sigui com sigui, la celebració de la processó va copçar l’atenció de vilatans i visitants la nit de divendres als carrers del centre de Blanes.






Data de realització: | Data de la darrera actualització: 06/05/2012


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300