Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’equip de govern presenta les mesures de reducció de despesa en matèria de personal.


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 04/27/2012
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’equip de govern presenta les mesures de reducció de despesa en matèria de personal.

Amb aquest primer paquet de mesures es vol reduir en prop de mig milió d’euros el capítol 1 de personal, amb l’objectiu d’arribar a estalviar-se fins a 1M€ de cara al pressupost del 2012.

L’equip de govern va presentar dijous al migdia en roda de premsa un dels temes més destacats inclosos a l’ordre del dia de la sessió plenària prevista per aquest mateix dia.Es tracta de diverses mesures de reducció de despesa per aquest 2012 que afecten al personal que treballa a l’Ajuntament.

Tal i com va explicar la primera tinenta d’alcalde i regidora de Recursos Humans, Lourdes Fàbrega, al aplicar aquestes mesures es vol aconseguir una reducció estimada de la despesa de prop de mig milió d’euros.

Si hi sumem la reducció de les hores extres i el traspàs de les competències recaptatòries al Consell Comarcal, aquest estalvi pujarà als 800.000 euros.

Amb tot, l’objectiu de l’equip de govern de cara al pressupost del 2012 és reduir un milió d’euros del capítol 1 de personal, que al pressupost executat del 2011 va ser de 14 milions d’euros.

Per arribar a aquest objectiu, ha quedat sobre la taula la proposta inicial que hi havia de fer una reducció proporcional del sou dels treballadors entre un 2% i un 12%, una mesura que s’ha ajornat per treballar-la millor i portar-la a l’aprovació del ple del mes de maig.

Això és perquè la mesura està supeditada al decret que l’Estat espanyol té pendent d’aprovar respecte l’ampliació de la jornada laboral de les actuals 35 hores a les 37’5 hores setmanals.

A la roda de premsa es va explicar que el paquet de mesures que es plantegen són temporals, es revisaran anualment, i s’allargaran el què duri l’exercici del pressupost. També es va avançar que, en cas que la situació econòmica millori, aquestes mesures es faran enrere.

Per la seva banda, l’alcalde de Blanes va defensat aquestes mesures que afecten els treballadors de l’Ajuntament remarcant que es tracta d’un tema de justícia social envers la ciutadania del municipi. En aquest sentit, Josep Marigó va recordar que les retallades són l’alternativa a l’eliminació de llocs de treball, una decisió que l’equip de govern vol evitar.

Les mesures principals són les següents :

1. Suspensió del pagament en forma de prorroteig dels complements per treballar en festius, caps de setmana i nits. A partir d’ara, només es cobraran per serveis prestats i no amb l’estimació teòrica que es portava fent des de fa 8 anys. L’equip de govern estima que s’aconseguirà un estalvi d’uns 70.000 euros.

2. Eliminació de la dotació econòmica que es feia pel Comitè de Seguretat i Salut en el Treball, que comptava amb 68.00 euros.

3. Eliminació del complement de productivitat, que significava un cost per a l’ajuntament d’uns 215.000 euros a l’any.

4. La partida que hi havia de 10.000 euros per a la formació dels treballadors es deixa en 3.000 euros per a formació essencial i per a desplaçaments.

5. S’eliminen els ajuts socials que, per conveni, s’atorgaven als treballadors per a pròtesis dentals, implants i ulleres, així com ajuts per estudis i per naixements de fills. Això suposarà un estalvi de 23.500 euros.

6. Supressió de l’assegurança de vida que tenien tot el personal i els regidors, i que significava un cost de 52.000 euros. Per contra, sí que es mantindrà l’assegurança de responsabilitat civil lligada al treball que es desenvolupa.

7. S’eliminen els 1.300 euros que es pagaven per ajuts sindicals

8. La borsa de vacances -un complement que es paga a treballadors de determinats departaments per compensar que no poden fer-les els mesos de juliol i agost-, només es pagarà quan els responsables de les àrees determinin que així ha de ser per necessitats del servei.

9. No es complementaran les baixes per malaltia comuna pel que fa als 3 primers dies per intentar reduir l’absentisme laboral, un tema que es vol regular millor amb la creació d’una comissió de seguiment.
Tot aquest seguit de mesures s’han portat al ple sense que s’hagi arribat a un acord a la Mesa de Negociació amb els sindicats representants dels treballadors, que van convocar per dijous a la tarda una ”xorissada” popular i una concentració de protesta davant l’ajuntament, abans que comencés la celebració del ple.














Data de realització: 04/27/2012 | Data de la darrera actualització: 06/05/2012

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300