Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’OMIC de Blanes centralitzarà les reclamacions per participacions preferents d’entitats financeres dels ciutadans


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/29/2012 04:51:07 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’OMIC de Blanes centralitzarà les reclamacions per participacions preferents d’entitats financeres dels ciutadans

El Departament de Consum de l’Ajuntament de Blanes està coordinat amb l’APDEF, l’associació per a la defensa dels perjudicats d’entitats financeres, que ahir va encapçalar una xerrada al municipi

El nombrós públic que va omplir la sala de l’Ajuntament ja és una mostra de l’interès que va aixecar la xerrada que es va fer dimecres passat a la tarda en aquest municipi. I no n’hi havia per menys; es tractava d’un acte organitzat pel Departament de Consum de l’Ajuntament de Blanes adreçat a totes aquelles persones que hagin resultat perjudicades per entitats financeres per haver contractat participacions preferents i deute subordinat perpetu.

fotografíaLa xerrada la van encapçalar advocats de diversos bufets que han estat contractats per l’APDEF, l’Associació per a la Defensa dels Perjudicats d’Entitats Financeres. Un dels ponents va ser Francesc García Rafanell, qui va destacar la coincidència que justament ahir la Comunitat Europea ja va emetre el seu comunicat respecte Bankia i Catalunya Caixa.

Per resoldre la situació, es va recomanar als nombrosos perjudicats que omplien la sala que es fessin socis de l’APDEF per un cost de 5 euros i fer els tràmits necessaris, com ara la provisió de fons i signar els poders, perquè els advocats contractats per l’entitat puguin iniciar el plet. Però, fins i tot aquesta opció que tenen les persones afectades s’ha complicat ara encara un xic més, amb les noves taxes per a tràmits judicials que ha imposat l’estat espanyol.

Amb tot, segons l’advocat Francesc García Rafanell –del bufet Garcia Rafanell Advocats-, presentar una demanda judicial individual, segueix sent la manera més barata.

L’OMIC, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament de Blanes, ha rebut consultes i ha presentat reclamacions contra diverses entitats financeres per les participacions preferents i el deute subordinat, principalment de Bankia, o sigui, Caixa Laietana, i Catalunya Caixa.

Donat que s’ha pogut comprovar que, fins el moment, les úniques reclamacions que prosperen per recuperar els diners són les demandes judicials individuals, l’OMIC de Blanes centralitzarà les reclamacions i es coordinarà amb l’Associació per a la defensa dels perjudicats.

fotografíaPrecisament l’interès en ajudar els ciutadans de Blanes afectats per aquesta problemàtica va ser el què va impulsar l’Ajuntament a organitzar la xerrada que es va fer ahir, tal i com explicava ahir la primera tinenta d’alcalde, Lourdes Fàbrega, poc abans de començar l’acte: “Des de l’Ajuntament, sempre que hi ha algun tema que detectem algun tema que perjudica els ciutadans, estem interessats en informar i ajudar en el què sigui possible. Per aquest motiu, quan l’APDEF es va posar en contacte amb nosaltres per oferir la possibilitat que organitzéssim una xerrada, varem creure que era el més adequat”.

Els altres dos ponents que van participar a la xerrada informativa, que es va tancar amb les consultes que els van poder fer directament les persones afectades, van ser Maria Rosa Agustí, presidenta de l’Associació Gironina d’Empresaris, i Constantí Pera, del bufet Legalcat Advocats i Economistes.





Data de realització: 11/29/2012 | Data de la darrera actualització: 12/03/2012

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300