Noticia publicada a la web el 07/04/2013 01:39:56 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Més d’un centenar de persones van participar la tarda d’ahir dimecres a la xerrada adreçada principalment a totes les persones afectades per les participacions preferents i les obligacions subordinades, un acte que es va allotjar a la sala de plens municipal. Organitzada per l’Ajuntament de Blanes a través de l’OMIC (l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor), la xerrada va anar a càrrec de Teresa Chavete, tècnica de consum de l’AICEC-ADICAE, l’Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances de Catalunya.
L’interès que va aixecar la xerrada organitzada a Blanes no tan sols rau en el tema que s’havia de tractar, sinó que també s’ha de tenir en compte que en què en pocs dies s’esgotaran sengles terminis perquè les persones afectades puguin demanar l’arbitratge envers dues entitats bancàries. Tots aquells qui van adquirir participacions preferents de Catalunya Banc tenen temps per demanar l’arbitratge fins al 12 de juliol, mentre que els qui ho van fer a Bankia ho podran fer fins al 15 de juliol.
En aquest sentit, les persones afectades que vulguin demanar l’arbitratge per les participacions que en el seu dia van adquirir a Catalunya Banc tenen la facilitat afegida que ho podran fer a través de l’Oficina de l’OMIC de l’Ajuntament de Blanes, que recollirà la documentació. A partir d’aquí, l’oficina municipal la farà arribar a l’Agència Catalana de Consum, que és l’organisme que s’encarrega de tramitar la mediació. Pel que fa a les persones afectades per les participacions preferents de Bankia, hauran d’adreçar-se directament al servei d’atenció al client de l’entitat bancària per demanar la via de l’arbitratge.
La xerrada que va tenir lloc ahir dimecres a l’Ajuntament de Blanes va ser introduïda pel regidor de Participació Ciutadana, Miquel Lupiáñez, i per la cap de negociat de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, Loli León, comptant amb la presència de la responsable de l’oficina de l’OMIC de Blanes, Carme Vives. Per la seva banda, la tècnica de consum de l’AICEC-ADICAE, Teresa Chavete, es va encarregar de descriure d’una manera clara i planera quines són les opcions que tenen els afectats per intentar recuperar els diners que van perdre i els mecanismes i mitjans que hi ha al seu abast.
Data de realització: 07/04/2013 | Data de la darrera actualització: 07/04/2013
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300