Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Èxit de públic al Nocturn de Bolaño dins del cicle d’homenatge en motiu del 10è aniversari de la mort de l’escriptor.


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/15/2013 12:28:07 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Èxit de públic al Nocturn de Bolaño dins del cicle d’homenatge en motiu del 10è aniversari de la mort de l’escriptor.

La vetllada nocturna en format de cafè literari a l’aire lliure va aplegar 25 lectors i es va completar amb la projecció del documental “Roberto Belano: Patinant per la pista de gel”, de Jaume Pujadas.

La nit d’ahir diumenge 14 de juliol va tenir lloc un dels actes més especials del cicle d’homenatge Bolaño a Blanes que durant aquest any organitza l’Ajuntament en motiu del desè aniversari de la mort de l’escriptor. Es tractava del Nocturn de Bolaño, una lectura de textos que es va celebrar coincidint amb la vigília en què l’escriptor ens va deixar, fa 10 anys.

Estructurada en format de cafè literari a l’aire lliure, el Nocturn de Bolaño va comptar com a part central amb una lectura de textos de Roberto Bolaño que van incloure fragments de narració, poesia i assaig escollits pels lectors i lectores d’entre la seva producció. Un total de 25 persones de totes les edats –des de nens fins adults- es van encarregar de donar veu a la paraula escrita. També es van afegir a l’acte lectors espontanis que tenien a la seva disposició una selecció de la producció literària de Roberto Bolaño perquè poguessin triar.

La lectura de textos, que va comptar amb la participació d’unes 150 persones de públic, es va alternar amb breus interludis musicals de peces de swing i jazz interpretades pel duet format per Isabel Membrilla al teclat i Lucas Martínez al saxo. Un altre element que va contribuir a fer del Nocturn de Bolaño un acte íntim i especial va ser l’entorn on es va allotjar, la Plaça Verge Maria, l’antiga Plaça del Peix del municipi.

Projecció de l’únic documental sobre Bolaño enregistrat en vida de l’escriptor

La segona part de la vetllada literària va consistir en la projecció del documental
Roberto Belano: Patinant per la pista de gel, realitzat pel cineasta blanenc Jaume Pujadas. El treball va ser enregistrat a principis de l’any 2003 i es basa en una sèrie d’entrevistes amb 10 veïns de Blanes que coneixien l’escriptor de prop i eren amics seus per diferents circumstàncies i motius.

A través dels seus records i vivències, el documental mostra diverses facetes de l’escriptor, algunes d’elles conegudes i d’altres que ni tan sols els mateixos entrevistats acaben de coincidir en treure’n l’entrellat. El documental de Jaume Pujadas te el mèrit d’haver estat rodat en vida de Roberto Bolaño, molt abans que el ressò internacional que ha arribat a assolir la seva obra aixequessin l’interès per l’elaboració de reportatges i documentals al voltant de l’escriptor xilè que va viure els darrers anys de la seva vida a Blanes.

La propera activitat que tindrà lloc en motiu del cicle d’homenatge Bolaño a Blanes es farà coincidint amb la Festa Major de Santa Anna, el proper dimarts 23 de juliol a les 20 h, a la Biblioteca Comarcal del municipi. Serà llavors quan es farà la presentació de la ruta literària Bolaño a Blanes.


LECTORSTEXT
Carme SantacatalinaNocturno de Chile (fragment de narració)
Nicolás GalisteoPara Antoni García Porta (poesia)
Eva CabreraEl policía de las ratas (fragment del relat)
Júlia GalisteoPrimavera de 1980 para Randy Weston / Ahora pasea solitario por los muelles (poesia)
Salvador RocaMi carrera literaria (poesia)
María AladernUn narrador en la intimidad (assaig)
Martí EsquirolEstrella distante (fragment)
Toni ReyesEl rapsoda de Blanes / El fantasma de Àngel Planells (columnes del Diari de Girona)
Víctor PetitSelecció de citacions
Pere BoxLupe (poesia)
Mercè DomènechCuento de Navidad en Blanes (narració) / Consejos sobre el arte de escribir cuentos (assaig)
Gemma CiuróLa librera (columna del Diari de Girona)
Anna PérezJim (relat)
Francisco JuanMusa (poesia)
Glòria Sánchez,
Maribel Ochoa,
Txema Castelar,
Jonhatan Gascó,
i Viki (membres AFIC: Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica Blanes)
Fotos (relat)
Anna RomeoLos detectives salvajes (fragment)
Lourdes DomenechLos años (poesia)
Cesca MasLa primavera en Blanes (columna del Diari de Girona)
Lisa LocascioSensini (fragment) lectura en anglès
Eli TarridaLa Selva Marítima (fragment)
Salvador RocaAmanecer (poesia)

Nocturn de Bolano 01Nocturn de Bolano 02Nocturn de Bolano 03Nocturn de Bolano 04Nocturn de Bolano 05Nocturn de Bolano 06Nocturn de Bolano 07Nocturn de Bolano 08Nocturn de Bolano 09Nocturn de Bolano 10








Data de realització: | Data de la darrera actualització: 07/15/2013


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300