Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

El grup del Casal Benet Ribas porta al Teatre “El venedor de coca”


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 12/04/2014 09:36:59 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

El grup del Casal Benet Ribas porta al Teatre “El venedor de coca”

El grup de teatre “Perquè no?”, de l’Associació de Pensionistes i Jubilats, va oferir la peça de tall còmic després que fa 11 anys la va estrenar per primer cop, com a presentació del col·lectiu

El Teatre de Blanes va allotjar dissabte passat a la tarda una representació molt especial. I és que el col·lectiu que tenia funció habitualment actua no massa lluny d’aquest local, però en escasses ocasions ho pot fer en un escenari amb tots els ets i uts. El públic assistent bé que ho sabia i, tot i que alguns d’ells ja havien vist l’obra en les dues vegades en què ja es va oferir aquest passat mes d’octubre, no van dubtar a tornar-hi, perquè la ocasió s’ho mereixia.


Ens estem referint al grup de teatre Perquè no? Així, amb interrogant, de l’associació de pensionistes i jubilats del Casal Benet Ribas. L’obra que s’havia d’oferir és prou coneguda també: El venedor de coca, una comèdia en dos actes original d’Assumpta Gonzàlez. El grup de teatre ja la va representar per primera vegada l’any 2003, quan es va donar a conèixer el col·lectiu, tot i que amb un repartiment diferent.


La ocasió de poder representar al Teatre de Blanes era única, i els membres del grup van viure-la de manera més intensa que mai. Un d’ells va ser Josep Sureda, fins fa poc president de l’Associació de Pensionistes i Jubilats de Blanes, que precisament interpreta un dels principals protagonistes d’El venedor de coca, en Llorenç. Ell és l’únic actor que fa 11 anys ja es va ficar en la pell d’aquest personatge.

Dirigits per Magda Falguera, els actors i actrius que incorporen els set personatges de l’obra, a més a més d’altres membres del col·lectiu amb diverses tasques, sumen un col·lectiu on també s’hi compten intèrprets substituts. Es tracta de Maria Lluïsa Barallat, que dóna vida a la Dolors; Lola Zapata i Rosa Martínez són les dues actrius preparades per encarnar la Roser; Esteve Vega és en Robert; Lluís Costa interpreta en Jaume; Alba Estragué i Margarita Solís són les dues actrius pel personatge de la Palmira; i Ramona Rodríguez dóna vida a en Mariano. Per últim, en les tasques d’apuntadora i a la música també hi són Benita Magí i Lluís Costa, respectivament.

Aquest 2014 El venedor de coca es va representar al Casal Benet Ribas els dies 25 i 26 d’octubre, en motiu de la Setmana de Portes Obertes que va celebrar l’entitat. D’aquesta manera, les dues funcions es pot dir que els van servir d’assaig abans d’oferir-la de nou al Teatre de Blanes. Perquè El venedor de coca pogués ser una realitat, el grup de teatre ha hagut de treballar de valent durant un any. Primer amb la lectura del text, després memoritzant els diàlegs, més tard amb la posada en escena i els moviments dalt l’escenari, i finalment amb els assajos abans de l’estrena.


Aquesta preparació és necessària perquè l’experiència de fer teatre no es faci feixuga pels actors i actrius que, en definitiva, es tracta que s’ho passin bé abans que neguitejar-se. Nerviosos o no, el cert és que el públic que dissabte passat va omplir el Teatre de Blanes va passar una estona prou entretinguda, donant sentit al nom amb què es coneix el grup de teatre del casal: Perquè no?. L’aplaudiment còmplice que anava reblant les diferents escenes i l’apoteosi final, així ho va certificar.





Data de realització: | Data de la darrera actualització: 12/04/2014


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300