Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Les obres per allargar l’Autopista C-32 entre Blanes i Lloret començaran el setembre i duraran 2 anys


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 03/06/2015 02:05:49 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Autopista LogoLes obres per allargar l’Autopista C-32 entre Blanes i Lloret començaran el setembre i duraran 2 anys

El conseller Santi Vila ha presentat avui al matí el projecte, que tindrà un cost de 58,6 M€, abasta 7’6 km de recorregut i descongestionarà la GI-682 i la GI-600

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb el director d’Abertis autopistes, Antoni Español, ha presentat aquest matí a Lloret de Mar el projecte per a connectar l’autopista C-32 entre Blanes i Lloret. La nova carretera, lliure de pagament, discorrerà entre el final de l’actual C-32 –que enllaça amb la GI-600, la Carretera de Blanes a Tordera- i comptarà amb una connexió amb la GI-682, la Carretera d’Accés a la Costa Brava, que enllaça amb Lloret.


Presentació del projecte a Lloret de Mar
L’obra l’executarà la concessionària Abertis a partir dels acords signats amb la Generalitat i comportarà una inversió de 58,6 M€. La previsió és que les obres, que es licitaran aquest mateix mes de març, comencin el setembre vinent i tinguin una durada aproximada de dos anys. El ramal Blanes-Lloret donarà continuïtat a la C-32 i permetrà millorar l’accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava, tot redistribuint les rutes d’aquest àmbit territorial.


L'actual C-32 al seu pas per Tordera
En aquest sentit, es considera que servirà per descongestionar la GI-600 i la GI-682, dues vies que registren trànsits de més de 20.000 vehicles diaris de mitjana, xifra que és superada abastament durant l’estiu. També es preveu que ajudi a reduir el temps de trajecte entre Blanes i Lloret i que es pugui potenciar l’accés pel nord, per la carretera C-63, d’Olot a Lloret. Altres dades que s’han donat a conèixer durant la presentació són que s’espera que captin uns 9.600 vehicles diaris, alleugerint de trànsit les poblacions de Blanes i Lloret, que concentren molts desplaçaments.


La presentació del projecte ha concentrat a la veïna població lloretenca un gran nombre d’autoritats i mitjans de comunicació. Entre ells s’hi comptava l’alcalde de Blanes, Josep Marigó, qui ha destacat la importància que significarà per a la població veure’s alleugerida de les llargues cues que es pateixen a la Carretera de Blanes a Tordera i a la Carretera d’Accés a la Costa Brava els caps de setmana i durant l’estiu. És llavors quan augmenta notablement l’afluència de vehicles que, venint des de l’amplitud de l’autopista, han d’anar a parar a vials d’un sol carril per sentit circulatori.

Model 2 + 1, pioner a l’estat

El ramal Blanes-Lloret de l’autopista C-32 estarà format en la major part del recorregut per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària. En alguns trams s’ha previst dos carrils en tots dos sentits per a facilitar els avançaments de vehicles lents. Aquesta configuració de carrils 2 + 1 amb barrera s’ha implantat amb èxit a països com Suècia, França o Irlanda per evitar xocs frontals i serà pionera a l’estat espanyol.

En general, els carrils tenen una amplada de 3’5 metres i els vorals exteriors, 2’5 metres. El traçat de la carretera s’ha projectat perquè sigui compatible amb una ampliació de carrils en el cas que l’increment de trànsit ho requereixi, i el tronc principal de la nova carretera té una longitud de 6,5 km.


A uns 4,5 km de l’enllaç inicial amb la GI-600 es preveu una segona entrada i sortida a Fenals, des d’on un ramal d’1,1 km i un carril per sentit permetrà la connexió amb la Carretera de Blanes a Lloret –la GI-682- a la zona de Papalús. La carretera principal, al seu torn, continua el seu recorregut fins a enllaçar finalment amb la C-63.

La perllongació de l’autopista de Blanes a Lloret haurà de salvar una orografia complicada, i per això es construiran cinc viaductes i dos túnels. El primer túnel (Tres Turons) serà artificial, comptarà amb una longitud de 150 metres i estarà format per dos tubs de dos carrils cadascun. Per la seva banda, el segon túnel (de l’Àngel) tindrà 335 metres de longitud i un sol tub. Entre les estructures, cal remarcar un de 130 metres sobre la riera Passapera i un de 125 metres sobre el torrent de les Ànimes.





Data de realització: 03/06/2015 | Data de la darrera actualització: 03/06/2015


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300