Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

El Ple Municipal rebutja per segona vegada les retribucions i indemnitzacions del govern i els regidors


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/15/2015 10:09:28 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

El Ple Municipal rebutja per segona vegada les retribucions i indemnitzacions del govern i els regidors

La sessió extraordinària d’ahir dimarts va tornar a reflectir els mateixos posicionaments dels grups polítics municipals respecte la celebrada fa 12 dies

El ple extraordinari convocat aquest passat dimarts a la nit incloïa tres punts a l’ordre del dia, dels quals el més destacat va ser de nou rebutjat amb els mateixos posicionaments que els diferents grups polítics ja van mostrar fa 12 dies al primer ple del mandat. Es tractava de les retribucions de l’alcalde i la primera tinent d’alcalde per la seva dedicació exclusiva, així com de les indemnitzacions que han de percebre tots els regidors i regidores que composen la corporació municipal.


Ple Extraordinari 14 de juliol
Per segona vegada en 12 dies, els 10 vots en contra d’EUiA-ICV, Ciutadans, Batega i CUP van superar els 9 vots de l’equip de govern –PSC i CiU- i del PP. Per la seva banda, ERC es va tornar a abstenir. En relació a la proposta presentada al ple extraordinari del 2 de juliol, el sou de l’alcalde continua situat en els 55.000 €, i el de la primera tinent d’alcalde s’ha rebaixat dels 45.000 € proposat llavors, als 42.500 € que es presentava ara.

Una altra part de la proposta que ahir també va ser rebutjada contemplava les indemnitzacions que han de cobrar els regidors i regidores. Per assistències als plens –excepte l’alcalde i la primera tinent d’alcalde- es proposava que els 19 regidors i regidores cobressin cadascun 575 €, mentre que l’assistència efectiva a la junta de portaveus, limitada als qui exerceixen aquesta funció en cada grup polític, havia de ser de 275 €.

S’avança l’horari del plens i es crea la Comissió Especial de Transparència

Els altres dos punts inclosos a l’ordre del dia es van aprovar en canvi per una ampla majoria, i a més amb idèntic posicionament en tots dos casos: 19 vots a favor (PSC, ICV-EUiA, CiU, ERC, C’s, Batega i PP) i 2 abstencions (CUP). El primer tema que es va aprovar ha modificat l’horari de les sessions ordinàries del Ple Municipal, de manera que enlloc de començar a les vuit del vespre com s’havia fet fins ara, s’avançarà a les set de la tarda. D’aquesta manera, la duració màxima de les sessions a partir d’ara podrà ser de cinc hores i mitja, tal i com contempla el ROM, el Reglament Orgànic Municipal.


L’altra tema del ple municipal extraordinari d’ahir dimarts va aprovar la creació de la Comissió Especial de Transparència i Bon Govern. L’objectiu d’aquest òrgan de treball serà impulsar les mesures normatives i executives que calguin per a desenvolupar la Llei de Transparència aprovada l’any passat pel Parlament de Catalunya. La composició d’aquesta comissió serà la següent: 2 representants del PSC, 2 d’ICV-EUiA, 2 de CiU, 1 d’ERC, 1 de C’s, 1 de Batega per Blanes, 1 de la CUP i 1 del PP.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 07/15/2015


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300