Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Torna a augmentar el nombre de participants el 7è “Projecte Rossinyol” de Blanes


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/21/2015 11:14:44 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Torna a augmentar el nombre de participants el 7è “Projecte Rossinyol” de Blanes

Hi ha un total de 15 parelles, 5 més que en l’anterior curs, amb alumnes de la Universitat de Girona i de quatre escoles públiques del municipi

La Sala de Plens de l’Ajuntament va allotjar el vespre d’aquest passat divendres la presentació d’una nova edició del Projecte Rossinyol que es farà a Blanes durant el curs 2015-2016. Es tracta de la setena entrega d’aquesta experiència que consisteix en què estudiants de la Universitat de Girona que actuen de mentors acompanyin periòdicament un nen o nena perquè conegui diferents espais de la ciutat, àmbits culturals, d’oci i diversió.


Foto de Grup dels integrants del 7è Projecte Rossinyol,
acompanyats de les autoritats assistents a la presentació
L’objectiu del Projecte Rossinyol és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes d’origen estranger, així com que la UDG i el conjunt d’institucions que hi participen contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social dels nouvinguts. L’acte que va tenir lloc ahir el van encapçalar l’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, i la regidora d’Educació i Acció Social, Susana Ramajo, acompanyats del coordinador del Projecte Rossinyol a la UDG, Òscar Prieto.

La presentació també va comptar amb l’assistència de regidors i regidores de l’Ajuntament de Blanes, així com dels familiars i amics del integrants del projecte d’enguany, i de representants de les escoles que hi participen. L’acte inaugural es va tancar amb l’habitual fotografia de família amb tots els assistents.

15 parelles participen al 7è Projecte Rossinyol de Blanes

La principal novetat de la setena edició del Projecte Rossinyol és que ha augmentat per segon curs consecutiu el nombre d’infants tutelats i joves mentors que hi participen, de manera que hi haurà un total de 15 parelles, 5 més en que en l’anterior curs 2014-2015. Les parelles les formen 15 estudiants de la Universitat de Girona i 15 alumnes de diversos centres de primària de Blanes.


Participants del 7è Projecte Rossinyol
Els escolars blanencs són nens i nenes d’entre 8 i 12 anys d’edat, i provenen d’Andalusia, República Dominicana, Murcia, Xile, Senegal, Gàmbia i Romania. Els alumnes pertanyen a quatre centres de Blanes: l’Escola Mossèn Joan Batlle, l’Escola Napoleó Soliva, l’Escola Sa Forcanera i l’Escola Quatre Vents. Per la seva banda, els seus mentors són estudiants de carreres universitàries prou variades: Magisteri, Infermeria, Pedagogia, Comptabilitat i Finances, i Treball Social.


Després dels parlaments que van encetar de manera formal l’acte de presentació d’ahir va arribar la part més distesa. Es tractava d’afavorir la primera presa de contacte entre els infants i els joves mentors. Per això, des d’Acció Social se’ls va proposar un divertit joc: se’ls van lliurar globus de colors que havien d’anar petant per descobrir en el seu interior les necessàries pistes escrites en un paper per trobar la respectiva parella. Un cop emparellats i fetes les presentacions de rigor, va ser el moment perquè coneguessin també als respectius familiars, així com per intercanviar les dades de contacte bàsiques.

Un projecte molt consolidat en el municipi

Una de les principals raons que va empènyer la Universitat de Girona a proposar ara fa set anys a l’Ajuntament de Blanes que es dugués a terme l’experiència és perquè es tracta d’una de les poblacions de la demarcació gironina amb un rellevant percentatge de ciutadans d’origen estranger, així com d’altres indrets d’arreu de l’estat espanyol. Això fa que la vila sigui un dels municipis més adients perquè s’hi faci el Projecte Rossinyol.


L’experiència es va posar en marxa per primera vegada a Blanes durant el curs 2009-2010 i, des de llavors, els positius resultats obtinguts han fet que cada any s’hagi renovat des d’aquest municipi de la Costa Brava el compromís de donar-li continuïtat. Es basa en el treball voluntari de l’alumnat universitari, que fa de mentor o mentora, i que durant tot un curs acompanya el seu respectiu tutelat en diferents activitats.

La finalitat és accelerar el procés d’integració dels escolars en el municipi, i cada any augmenta el nombre d’universitats que participen en el projecte a nivell global, així com els infants en mentoria. Les arrels del Projecte Rossinyol cal anar a buscar-les a Israel on, a mitjans dels anys 70, es va establir un programa nacional de tutoria per a escolars en situacions desfavorides que duia per nom Perach Project.


En la mateixa línia, a la dècada dels anys noranta la Universitat de Malmö, a Suècia, el va adaptar a les característiques del seu municipi, on un 52% de la població és d’origen estranger i es treballa en la integració perquè no es generin problemes de desigualtat i exclusió. El Programa Näktergalen (rossinyol, en suec) es va implantar es a implantar a Malmö l’any 1998 amb la voluntat d’establir relació i diàleg entre estudiants universitaris i alumnes de primària de la ciutat.


Presentació del 7è Projecte Rossinyol
El nom que va adoptar el projecte és perquè el rossinyol és la mascota de Malmö, i simbolitza “un ocell petit que canta meravellosament quan se sent segur”. A partir d’aquí, va sorgir el projecte europeu Nightingale (rossinyol, en anglès), que actualment compta amb la participació d’universitats i escoles d’arreu d’Europa, entre les quals la Universitat de Girona és un dels membres destacats.




Data de realització: 11/21/2015 | Data de la darrera actualització: 11/21/2015

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300