Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Blanes farà dissabte una Audiència Pública per parlar de les ordenances i els pressupostos pel 2016


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/24/2015 11:41:19 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Blanes farà dissabte una Audiència Pública per parlar de les ordenances i els pressupostos pel 2016

Serà la segona que es fa a l’Ajuntament de Blanes després que ara fa un any es va fer per primera vegada, amb l’objectiu que la ciutadania pugui assistir i participar activament en la sessió

El proper dissabte 28 de novembre l’Ajuntament de Blanes ha organitzat una nova Audiència Pública perquè tots els ciutadans i ciutadanes que estiguin interessades en els temes que es tractaran hi assisteixin i puguin formular els dubtes que tinguin al respecte. Es tracta d’una fórmula de participació ciutadana que fins al moment només s’ha dut a terme en dues ocasions en el consistori blanenc, després que la primera vegada va ser ara fa un any, el 29 de novembre del 2014.


Audiència Pública Novembre 2014
La sessió, que començarà a les 11 del matí i s’allotjarà de nou a la Sala de Plens de l’Ajuntament, tindrà tres punts destacats en l’enunciat. Així, primer es tractaran les ordenances fiscals que entraran en vigor l’any vinent, seguidament el projecte de pressupostos pel 2016 i, finalment, la situació econòmica de l’Ajuntament de Blanes. La duració total de l’Audiència Pública serà de dues hores, tot i que si un cop arribats a aquest topall encara quedessin qüestions destacades per resoldre, la previsió és que hi hagi un marge afegit d’entre mitja hora i tres quarts d’hora abans no es doni per acabada.


La convocatòria per celebrar aquesta Audiència Pública ha estat un compromís que l’Ajuntament de l’actual mandat va avançar fa uns mesos que volia dur a terme amb l’objectiu de facilitar la màxima informació a la ciutadania sobre un dels temes que més preocupen en general a tothom: l’economia. Per això, la primera Audiència Pública tractarà justament aquesta qüestió des de diverses vessants, es donarà la informació necessària i el públic assistent tindrà l’oportunitat de poder interpel·lar a tècnics i polítics sobre la gestió econòmica del consistori.

Funcionament de l’Audiència Pública

La seva mecànica és similar al que vindria ser un debat per tractar qualsevol altre tipus de qüestions, no necessàriament polítiques, i en aquest sentit la sessió d’aquest proper dissabte seguirà les mateixes pautes que ja es van dur a la pràctica l’any passat. Per això, hi haurà la figura d’un moderador, feina per a la qual es comptarà de nou amb la col·laboració de Jordi Gaitan, coaching especialitzat en diversos àmbits, que anirà distribuint el torn de paraules.


D’aquesta manera, després que el moderador hagi fet una breu introducció en l’inici de l’Audiència Pública sobre la convocatòria i continguts bàsics, ja s’entrarà en matèria, es presentarà la intervenció de la ponència del primer tema a tractar i així successivament. Després que s’hagi fet l’exposició podrà intervenir el públic formulant les preguntes i els dubtes que li hagin sorgit en cadascun dels tres apartats: ordenances, pressupostos i situació econòmica municipal, perquè se’ls hi responguin. El moderador és qui anirà cedint la paraula a tots els participants, i la tallarà igualment en cas que ho cregui necessari.

En aquest sentit, per tractar els temes de contingut, a la Sala de Plens hi seran per intervenir l’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, així com l’equip de tècnics de l’Àrea d’Hisenda del consistori i la resta de membres de l’equip de govern. Són Txell Salarich (Promoció de la Ciutat, Activitats, Fires i Mercats); Nicolás Laguna (Hisenda, Recursos Tecnològics, Recursos Humans i Serveis Jurídics); Quim Torrecillas (Cultura i Festes, Arxiu i Biblioteca); Pepa Celaya (Urbanisme, Policia Local i Protecció Civil); Juanjo Navarro (Enginyeria, Medi Ambient, Mobilitat i Brigades Municipals); Susana Ramajo (Educació, Acció Social i Cooperació i Solidaritat); i Joel Comas (Joventut, Esports, Salut i Qualitat de Vida).


Les audiències públiques són una figura inclosa al Reglament de Participació Ciutadana que es va aprovar a l’Ajuntament de Blanes l’any 2005. Segons es recull en aquest reglament, es tracta d’un dret que es pot convocar de quatre possibles maneres: per iniciativa municipal; a proposta d’un 3% de les persones inscrites en el cens electoral; a proposta d’un nombre d’associacions no inferior al 20% de les inscrites al Registre Municipal d’Entitats; o a proposta d’almenys tres òrgans de participació municipals.






Data de realització: 11/24/2015 | Data de la darrera actualització: 11/24/2015

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300