Noticia publicada a la web el 02/02/2016 04:21:35 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Front comú de l’Ajuntament i les associacions de veïns perquè no es tregui el pont verd
L’alcalde i representants de les entitats veïnals, així com de la Federació d’Associacions de Veïns de Blanes, han mantingut avui al migdia una reunió per tractar aquest tema
D’ençà que a mitjans del passat mes de gener la Generalitat va comunicar a l’Ajuntament de Blanes la seva intenció d’estudiar la possibilitat de desmuntar el pont de la Carretera d’Accés a la Costa Brava -la GI-682- i el consistori ho va fer saber a les associacions de veïns, aquesta opció no compta amb cap defensor al territori. Tant l’Ajuntament com les entitats veïnals consideren que no seria una bona idea treure aquesta infraestructura –coneguda popularment a Blanes com el pont verd-, ja que l’alternativa que proposa el govern català creuen que no té prou garanties de seguretat en l’actualitat.
Reunió de l'alcalde amb els representants de les entitats veïnals Per tractar aquesta qüestió, avui al migdia s’ha celebrat una reunió on s’ha acordat fer front comú entre l’Ajuntament de Blanes i les entitats veïnals perquè la Generalitat faci un pas enrere i reconsideri el seu plantejament inicial de treure el pont verd. Com a mesura complementària al seu desmuntatge, des del govern català ja es va avançar que es substituiria la passarel·la per un pas de vianants a nivell de carretera regulat per semàfors.
Durant la reunió, l’alcalde ha informat als representants veïnals sobre les darreres novetats que hi ha hagut en aquest tema: la Generalitat ha paralitzat de moment l’estudi del projecte per desmuntar el pont i substituir-ho per un pas regulat semafòricament. Des dels Serveis Territorials de Girona de la Direcció General d’Infraestructures s’ha explicat a l’Ajuntament que s’està buscant una partida econòmica suficient com per garantir el manteniment del pont verd durant un temps, per un període mínim d’un parell d’anys.
Ara, el següent pas serà que al llarg d’aquesta setmana el govern català doni una nova resposta que confirmi o no aquest nou plantejament. El compromís explícit expressat avui és que, en cas que la proposta sigui reprendre la idea inicial de desmuntar el pont, hi hagi un front comú de l’Ajuntament i les associacions de veïns per oposar-s’hi. Els assistents a la reunió han avançat l’acord que, en cas que fes falta expressar el seu rebuig de manera més explícita, demanarien una reunió amb els Serveis Territorials a Girona del Departament de Territori i Sostenibilitat on assistirien representants polítics i veïnals.
Els participants en la trobada també han coincidit en valorar que, amb l’actual nombre de vehicles que diàriament circulen per aquest tram de carretera -que suposa una mitjana al llarg de l’any d’uns 32.000 vehicles/dia-, la desaparició del pont verd contribuiria a minvar la seguretat dels vianants que utilitzen aquesta passera per travessar el vial. No només els veïns dels barris que uneix –Valldolig i Mas Borinot per un costat, i la Carretera de Lloret-La Pedrera i Mas Enlaire per l’altre-, sinó també pels clients d’una gran àrea comercial que hi ha just al costat del pont, així com els usuaris dels centres educatius que hi ha en aquesta zona.
Rafa Guzmán, Miquel Lupiáñez, Remigio Toribio i Asunción Peña A la reunió, que ha tingut lloc avui al migdia al despatx d’alcaldia, han participat l’alcalde, Miquel Lupiáñez, representants de les entitats veïnals més afectades, i de la Federació d’Associacions de Veïns de Blanes. Així, han assistit Rafa Guzmán, vice-president de la Federació d’Associacions de Veïns i vocal de l’AVV de Valldolig; Remigio Toribio, president de l’AVV de Mas Borinot; i Asunción Peña, vice-presidenta de l’AVV de Valldolig.
Tancament de l’accés al pont per les escales
L’origen d’aquesta problemàtica es remunta a l’any passat, quan l’Ajuntament de Blanes va comunicar a la Generalitat la necessitat que s’encarregués de reparar les escales d’accés al pont verd, que presentaven un avançat estat de deteriorament i per tant, si continuaven així, suposarien un perill per als vianants. En la carta que va enviar a mitjans de gener el govern català, s’informava al consistori blanenc que durant els següents dies es deixarien les escales fora de servei per garantir la seguretat dels usuaris.
Aquesta mesura, que finalment s’ha fet efectiva amb la instal·lació de tanques que barren l’accés a les escales que hi ha en els dos costats del pont, ha significat que actualment només s’hi pugui accedir a través de dues rampes. Tant des de l’Ajuntament de Blanes com des de les entitats veïnals es considera que aquesta mesura ha de ser provisional mentre la Generalitat no troba la partida econòmica suficient com per fer una reparació d’urgència, ja que es vol evitar que la opció més ràpida per travessar la carretera sigui creuar-la sense passar pel pont.
El rebuig que ha originat a Blanes la possibilitat de desmuntar el pont verd rau en què es va construir pels volts anys 70 pel clam popular que hi va haver a conseqüència de diversos atropellaments mortals que van haver en aquesta zona fa uns 40 anys. Ara el què es tem és que, mentre el flux de vehicles que diàriament circulen per aquest tram de carretera no disminueixi, el vial sense el pont pugui tornar a suposar aquell mateix perill que ni tan sols amb una regulació semafòrica creuen que s’evitaria.