Noticia publicada a la web el 02/15/2016 12:19:43 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Blanes vol agilitzar els principals tràmits d’empadronament posant en marxa la obligatorietat de la cita prèvia
La mesura entrarà en vigor a partir de l’1 de març, i l’objectiu és que es puguin optimitzar millor els recursos de què es disposa a l’Oficina de l’AMIC i evitar temps d’espera als ciutadans
L’AMIC, l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Blanes, posarà en marxa a partir de l’1 de març la obligatorietat que, quan es vulguin fer alguns dels tràmits relacionats amb l’empadronament, s’hagi de demanar abans pel sistema de Cita Prèvia. Aquesta obligatorietat només s’aplicarà quan s’hagin de fer dos dels principals serveis pels quals cal invertir-hi més temps d’atenció: tramitar l’alta i fer el canvi de domicili al Padró d’Habitants.
Oficina de l'AMIC Ajuntament de Blanes Per contra, en cas que els ciutadans vulguin fer altres serveis que també estan relacionats amb el padró, com poden ser sol·licitar volants d’empadronament/convivència o un volant històric de convivència, no serà obligatori demanar cita prèvia. Això és perquè, per efectuar aquests altres dos tràmits, tan sols es necessita presentar l’original del DNI, el NIE o el Passaport del qui ho sol·licita, i en canvi els altres requereixen altra tipus de documentació, així com una elaboració molt més complexa.
Cita Prèvia Obligatòria per donar-se d’alta o canviar de domicili
Quan una persona s’adreça a l’Oficina de l’AMIC per tramitar l’alta o fer el canvi de domicili al Padró d’Habitants del municipi, el temps que s’ha d’esmerçar sol ocupar una mitjana de 20 minuts aproximadament. Això fa que la resta d’atencions que s’han de fer en aquest servei –a càrrec d’un total de sis treballadores municipals, s’endarrereixin considerablement, provocant cues d’espera que no són desitjables per a ningú: ni per a la ciutadania ni per a l’administració.
Per evitar aquestes cues innecessàries, s’ha decidit implantar la obligatorietat de demanar la Cita Prèvia. Es pot sol·licitar telefònicament a través d’una operadora de dilluns a divendres, de 8 a 15 h al telèfon 972 379 300; així com també de 15 a 21’30 h, en aquest cas trucant al telèfon 972 379 399. Si es vol reservar telemàticament, s’ha de fer a través de la plana web de l’Ajuntament de Blanes: http://www.blanes.cat/docweb/reserva.previa
Tanmateix, al poder programar les cites d’aquells ciutadans i ciutadanes que hagin de tramitar l’alta o fer el canvi de domicili al Padró d’Habitants –els dos serveis que obligatòriament caldrà concertar per cita prèvia-, es podran repartir aquest tipus d’atencions al llarg de tota la jornada laboral, en intervals de 20 minuts. D’aquesta manera, es creu que s’aconseguirà optimitzar tant el temps de les persones que vénen a fer els tràmits, com el de les treballadores de l’Oficina de l’AMIC.
Segons dades de l’Oficina de l’AMIC, cada dia s’atenen una mitjana d’entre 110 i 160 ciutadans i ciutadanes que s’adrecen a aquest servei situat als baixos de l’Ajuntament de Blanes. Des d’aquí es poden resoldre un gran nombre de dubtes i tràmits: registre general de documents, població i serveis estatals, notificacions a l’exterior, així com informacions relacionades amb totes les àrees de govern municipal.
Servei de Cita Prèvia a través d’Internet
El servei de Cita Prèvia a través d’internet es va posar en marxa el 2010 a l’Oficina de l’AMIC per concertar una atenció per tramitar qualsevol tipus de serveis que s’atenen aquí. Funciona anàlogament a com es pot fer en altres administracions, com per exemple per demanar hora a l’INSS, a l’ambulatori, per tramitar el DNI, al SOC o a l’Agència Tributària. La persona que la demana ha de seleccionar data i hora dins les disponibles que li surten al desplegable que se li obre quan accedeix a l’esmentat enllaç, i cal identificar-se entrant el NIF o el CIF.
En cas que sigui la primera vegada que utilitza aquest servei, se li demanarà que ompli tota una sèrie de dades d’identificació, com ara el nom i cognoms, telèfons i adreça de correu electrònic perquè se li pugui confirmar la reserva. Aquest darrer tràmit és indispensable, ja que a la persona sol·licitant li arribarà un correu electrònic de confirmació on s’especifica el número de torn que apareixerà al sistema de pantalles de l’AMIC per avisar-lo de la seva tanda.