Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Des de l’1 de Març és obligatòria la cita prèvia pels dos principals tràmits d’empadronament


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 02/29/2016 01:18:57 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Des de l’1 de Març és obligatòria la cita prèvia pels dos principals tràmits d’empadronament

A partir d’ara per tramitar l’alta i fer el canvi de domicili en el Padró d’Habitants serà obligatori demanar Cita Prèvia per optimitzar recursos i evitar temps d’espera als ciutadans

Coincidint amb l’1 de març l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Blanes (AMIC), posa en marxa que, de manera indispensable, quan la ciutadania vulgui fer dos dels principals tràmits relacionats amb l’empadronament, s’hagi de concertar abans a través del sistema de Cita Prèvia. Aquesta obligatorietat només s’aplicarà quan s’hagin de fer dos dels principals serveis pels quals cal invertir-hi més temps d’atenció: tramitar l’alta i fer el canvi de domicili al Padró d’Habitants.


AMIC, Oficina d'Atenció Ciutadana Ajuntament Blanes
La resta de diligències que també estan relacionats amb l’empadronament no cal que es concertin prèviament a través de la Cita Prèvia. Es tracta de qüestions com, per exemple, sol·licitar volants d’empadronament o un volant històric de convivència. Això és perquè, per efectuar aquests altres tràmits, tan sols es necessita presentar l’original del DNI, el NIE o el Passaport del qui ho sol·licita i es poden efectuar havent d’esmerçar poc temps d’atenció.


Per contra, tant la tramitació d’alta com el canvi de domicili al padró requereixen altra tipus de documentació així com una elaboració molt més complexa, que signifiquen haver d’invertir més temps. Per poder agilitzar la implantació d’aquesta obligatorietat, des de mitjans de febrer l’Oficina de l’AMIC ja va dividir les demandes de Cita Prèvia per a tres casos concrets: les que tenen a veure directament amb el padró, les d’atenció ciutadana en general, i les que específicament estan relacionades amb el servei de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), inclosa en les dependències de l’AMIC.

Cita Prèvia Obligatòria per donar-se d’alta o canviar de domicili

Quan una persona ha de tramitar l’alta o fer el canvi de domicili al Padró d’Habitants del municipi, el temps que s’ha d’esmerçar sol ocupar una mitjana de 20 minuts, aproximadament. Això significa que la resta d’atencions que es realitzen a les dependències de l’Oficina de l’AMIC s’endarrereixin considerablement, provocant cues d’espera que no són desitjables per a ningú: ni per a la ciutadania ni per a l’administració.


Per evitar aquestes cues, es va decidir implantar l’obligatorietat de demanar la Cita Prèvia. Es pot sol·licitar telefònicament a través d’una operadora de dilluns a divendres, de 8 a 15 h al telèfon 972 379 300; així com també de 15 a 21’30 h, en aquest cas trucant al telèfon 972 379 399. Si es vol reservar telemàticament, s’ha de fer a través d’un enllaç localitzat a la plana web de l’Ajuntament de Blanes: http://www.blanes.cat/docweb/reserva.previa

Al poder programar les cites d’aquells ciutadans i ciutadanes que hagin de tramitar l’alta o fer el canvi de domicili al Padró d’Habitants –els dos serveis que obligatòriament cal concertar per cita prèvia a partir de l’1 de març-, es podran repartir aquest tipus d’atencions al llarg de tota la jornada laboral, en intervals aproximats de 20 minuts. D’aquesta manera, es creu que s’aconseguirà optimitzar tant el temps de les persones que vénen a fer els tràmits, com el de les treballadores de l’Oficina de l’AMIC.

Segons dades de l’Oficina de l’AMIC, cada dia s’atenen una mitjana d’entre 110 i 160 ciutadans i ciutadanes que s’adrecen a aquest servei situat als baixos de l’Ajuntament de Blanes. Des d’aquí es poden resoldre un gran nombre de dubtes i tràmits: registre general de documents, població i serveis estatals, notificacions a l’exterior, així com informacions relacionades amb totes les àrees de govern municipal, entre d’altres.


Amb l’objectiu de poder avisar la ciutadania que es posava en marxa aquesta mesura, des de fa uns dies s’han penjat cartells a l’Oficina de l’AMIC i s’ha informat a la web de l’Ajuntament: http://www.blanes.cat/docweb/amic_citapreviaobliga. Un altre mitjà ha estat l’elaboració d’un tríptic explicatiu sobre com funciona tot el sistema de cita prèvia i l’obligatorietat dels tràmits, així com fulls informatius en català i castellà sobre la documentació que fa falta pels dos principals tràmits d’empadronament.

Servei de Cita Prèvia a través d’Internet

El servei de Cita Prèvia a través d’internet es va posar en marxa el 2010 a l’Oficina de l’AMIC per concertar una atenció per tramitar qualsevol tipus de serveis que s’atenen aquí. Funciona anàlogament a com es pot fer en altres administracions, com per exemple per demanar hora a l’INSS, a l’ambulatori, per tramitar el DNI, al SOC o a l’Agència Tributària. La persona que la demana ha de seleccionar data i hora dins les disponibles que li surten al desplegable que se li obre quan accedeix a l’esmentat enllaç, i cal identificar-se entrant el NIF o el CIF.


En cas que sigui la primera vegada que utilitza aquest servei, s’ha d’omplir tota una sèrie de dades d’identificació, com ara el nom i cognoms, telèfons i adreça de correu electrònic perquè se li pugui confirmar la reserva. Aquest darrer tràmit és indispensable, ja que a la persona sol·licitant li arribarà un correu electrònic de confirmació on s’especifica el número de torn que apareixerà al sistema de pantalles de l’AMIC per avisar-lo de la seva tanda.




Data de realització: 02/29/2016 | Data de la darrera actualització: 02/29/2016

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300