Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’Ajuntament de Blanes convoca assemblees amb els veïns per treballar els pressupostos participatius


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 06/10/2016 12:15:56 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’Ajuntament de Blanes convoca assemblees amb els veïns per treballar els pressupostos participatius

La ciutadania haurà de presentar propostes amb inversions que puguin ser útils al barri, en un procés que culminarà amb les votacions del 24 al 31 d’octubre

Després que el passat mes de febrer es va donar el tret de sortida per elaborar els pressupostos participatius, durant els darrers mesos s’ha continuat treballant a través de diverses trobades amb les associacions de veïns i amb representants dels grups polítics municipals. Fruit d’aquest intens treball, s’ha consensuat un calendari d’assemblees informatives que tindran lloc del 13 al 20 de juny arreu del municipi.


Reunió amb les Associacions de Veïns per elaborar el calendari
Aquest 2016 l’Ajuntament de Blanes ha destinat 315.000 € del pressupost municipal per invertir en allò que es decideixi entre tota la ciutadania. D’una forma organitzada, a diferents nivells, s’han d’anar prenent les decisions necessàries per poder recollir les demandes de tots els ciutadans i ciutadanes, invertint de forma efectiva i equitativa els diners destinats.

El treball s’ha fet en dos nivells: la Comissió de Control, on participaven els partits polítics municipals, i les Comissions Ciutadanes, on s’han mantingut trobades amb les associacions de veïns. En aquestes reunions s’ha definit la zonificació, el repartiment dels diners, el contacte amb els veïns, els llocs de reunió, i la recollida i elecció de propostes.


Un cop finalitzada aquesta primera fase, de debat i consens entre les dues comissions, s’ha decidit dividir el municipi en sis zones que engloben els diferents barris. També s’han aplicat quatre criteris de compensació per fer una divisió equitativa dels 315.000 € destinats en total: nombre d’habitants, d’immigració, d’equipaments i d’aturats. Els resultats són els següents :

BarrisTotal Euros
Zona 1Racó d’en Portas, La Plantera i Els Pins
54.250 €
Zona 2S’Auguer, Sa Massaneda, Dintre Vila, Raval, Sa Carbonera,
i El Port
51.250 €
Zona 3Valldolig, Residencial Blanes Vistamar, Mas Borinot, Sant
Francesc i Santa Cristina
52.000 €
Zona 4Ca la Guidó, Mas Florit, Mas Cremat i Puig de la Dona
52.000 €
Zona 5Control-La Perla, Quatre Vents, Carn Borell i Mas Moixa
53.500 €
Zona 6Mas Enlaire, La Pedrera i Mont Ferrant
52.000 €
Total Pressupostos Participatius
315.000 €

Assemblees Informatives arreu dels barris i Presentació de Propostes

En total està previst que tinguin lloc vuit assemblees informatives, amb la participació de ciutadans de diversos barris que no necessàriament corresponen a la divisió per zones que s’ha decidit aplicar. En aquestes trobades s’explicarà la mecànica de funcionament dels pressupostos participatius, que continuaran amb la presentació de propostes que es podran fer des del 27 de juny fins al 30 de juliol.


Les propostes han de ser una inversió que es consideri útil al barri. Pot participar qualsevol ciutadà de Blanes, no és necessari que sigui resident del barri per al qual la presenta, i tampoc hi ha restriccions d’edat ni límit amb el número de propostes presentades. S’han d’entregar per escrit, definint la ubicació concreta i amb una breu descripció de l’acció que es proposa fer.

S’han de restringir a l’àmbit d’inversions: una despesa en un bé material tangible, no un servei (per exemple: instal·lar una càmera de vídeo vigilància és un inversió, però contractar a un vigilant és un servei). També és important tenir clar que els pressupostos participatius no han de cobrir el manteniment de l’espai públic –asfaltat, per exemple-, ja que aquesta despesa està inclosa en el pressupost ordinari de l’Ajuntament.

El què es demana a la ciutadania és que tothom reflexioni una mica sobre aquelles petites millores i/o necessitats que es poden realitzar a la vila. Un cop s’hagi esgotat el termini de presentació de propostes, el 30 de juliol, vindrà una nova fase de selecció de totes les que s’hagin fet arribar, mitjançant votacions a mà alçada al segon torn d’assemblees que es tornaran a fer estructurades per barris.
De comú acord amb els representants de les associacions de veïns, s’ha elaborat un segon calendari de trobades que tindran lloc entre el 6 i el 30 d’agost per escollir les propostes. En total, se n’han de seleccionar fins a 18, que es lliuraran als serveis tècnics de l’Ajuntament de Blanes perquè les quantifiquin i valorin, en el sentit d’estudiar la seva viabilitat real d’execució.

El calendari que inclou el lloc, dia i hora de celebració de les assemblees, així com els llocs on presentar propostes per escrit, es pot consultar a través de la web de l’Ajuntament de Blanes: http://www.blanes.cat/docweb/pressupostos.participatius

Votacions de les Propostes del 24 al 31 d’octubre

Per escollir les inversions que finalment es finançaran a través de la partida destinada als pressupostos participatius s’instal·laran urnes en diferents locals repartits arreu del municipi. Així, n’hi haurà als locals socials de les Associacions de Veïns, així com en locals comercials i dependències municipals per cobrir geogràficament tot el territori.


Nicolás Laguna i Albert Sanz (regidors), acompanyats
de Carolina López i Ivan del Río (tècnics Ajuntament)
Els votants podran triar una proposta per zona i papereta, i encara està per definir si l’edat mínima es situarà a partir dels 14 anys o en els 16 anys. El resultat de les votacions està previst que es faci públic a partir del següent mes de novembre. La darrera reunió mantinguda amb les associacions de veïns per fixar el calendari de treball la van encapçalar el regidor de Participació Ciutadana, Albert Sanz, i el tinent d’alcalde d’Hisenda i Patrimoni, Nicolás Laguna.






Data de realització: 06/10/2016 | Data de la darrera actualització: 06/10/2016

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300