Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Comissió de Transparència oberta a la ciutadania aquest dimarts


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/18/2016 03:16:17 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

AUDIENCIA PUBLICAComissió de Transparència oberta a la ciutadania aquest dimarts

La sessió tindrà lloc el dimarts 19 de juliol a les 7 de la tarda a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes, i tots els ciutadans i ciutadanes que vulguin podran assistir-hi com a públic

Durant aquest mandat 2015-2019, una de les novetats que s’ha posat en marxa quant a comissions de treball on participen els regidors i regidores de l’Ajuntament de Blanes, és la Comissió de Transparència, creada l’any passat. Fins al moment, ja s’han celebrat tres sessions d’aquest òrgan de treball, i de cara a la quarta que tindrà lloc aquest dimarts 19 de juliol a les 19 h a la Sala de Plens, la idea és que sigui encara més especial que les anteriors. L’objectiu d’aquesta comissió està en la línia de l’Audiència Pública Ciutadana, de la qual se n’han celebrat dues sessions a Blanes.


Audiència Pública celebrada al 2015
Això és perquè, per primera vegada, una reunió de treball del consistori blanenc s’obrirà a la participació ciutadana perquè, tothom que ho desitgi, pugui assistir-hi com a públic. Tots els ciutadans i ciutadanes que vulguin podran anar-hi, tot i que de moment haurà de ser com oients i no podran participar en el debat ni amb veu ni amb vot. La seva participació, doncs, serà anàlogament a com passa en els plens municipals: podran seguir el contingut de la Comissió de Transparència i, al terme de la reunió, fora d’acta, s’obrirà un torn de precs i preguntes on sí que podran intervenir.

Aquesta i altres novetats les va donar a conèixer el segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Blanes i regidor de Serveis Jurídics, Àngel Canosa, en el decurs de la darrera reunió de treball d’aquesta comissió. Pel que fa a l’ordre del dia de la Comissió de Transparència que es farà aquest dimarts 19 de juliol, un dels temes que inclou és la creació d’una Base de Dades de les mocions que es van aprovant al ple municipal per saber l’estat de compliment en què es troben.


Altres punts que es tractaran a la Comissió de Transparència serà el Registre d’Interessos d’Entitats, el Codi d’Ètica i Bon Govern, el Control del Compliment de la Moció d’Auditoria Ciutadana, o bé l’elaboració del projecte per crear l’Assemblea Ciutadana de Blanes. A diferència dels plens municipals, com en totes les reunions de treball polítiques que es fan a l’Ajuntament de Blanes, no estan convocats a participar-hi els 21 regidors, sinó que ho fa un representant de cada força política municipal.

La Comissió de Transparència tindrà lloc aquest dimarts 19 de juliol a les 19 h del vespre, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes.



Data de realització: 07/18/2016 | Data de la darrera actualització: 07/18/2016


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300