Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’AMIC, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de Blanes, tancarà els dissabtes a partir del 2 d’octubre


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 09/27/2016 12:08:27 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’AMIC, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de Blanes, tancarà els dissabtes a partir del 2 d’octubre

Amb l’entrada en vigor de la Llei de Procediment Administratiu els dissabtes queden exclosos del còmput de dies hàbils. En un any, l’Oficina de l’AMIC ha atès més de 37.000 casos

A partir del proper 2 d’octubre, l’Oficina Municipal d’Informació Ciutadana de Blanes (l’AMIC) deixarà d’estar oberta els dissabtes. La mesura s’ha pres perquè el dia 2 entrarà parcialment en vigor la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques que, entre d’altres novetats, estableix que quan els terminis per fer tràmits s’assenyalin per dies, s’exclouen del còmput els dissabtes, els diumenges i els declarats festius.


Accés a l'Oficina de l'AMIC, al vestíbul de l'Ajuntament de Blanes
Per aquest motiu, s’ha reorganitzat el Servei de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de Blanes, que obrirà per darrera vegada un dissabte al matí aquest proper 1 d’octubre. La principal raó perquè aquest servei també obrís els dissabtes, de 9’30 a 13’30 h, era per donar l’opció al ciutadà a què pogués fer una entrada de registre per tràmits administratius que tingués menester, ja que fins ara es considerava un dia hàbil.

La poca afluència de públic que sol registrar-se els dissabtes al matí ja ha significat que, des de fa temps, tan sols hi hagi una persona al front de l’AMIC, quan en canvi de dilluns a divendres hi ha sis treballadores. En aquest sentit, una altra modificació que entrarà en vigor a partir del 2 d’octubre serà una lleugera reducció de l’horari d’atenció al públic els dies laborables: de 8 a 14’45 h del matí, tancant-se l’atenció un quart d’hora abans del què era habitual fins ara.


L’Oficina de l’AMIC de Blanes va ser pionera a finals dels anys 90 a Catalunya al centralitzar els serveis de l’Ajuntament a través d’una sola finestreta. Aquí es centralitzen tots els tràmits i serveis que dóna el consistori, s’informa de tot el què puguin necessitar els ciutadans, i és el seu punt de referència per ser atès. Així, s’hi poden realitzar Registres d’Entrada, Auto-Liquidacions per llicències d’obra, Volants de justificació d’empadronament i convivència, etc.

L’únic servei que no s’oferia els dissabtes, tan sols els dies laborables i mitjançant cita prèvia, era el d’empadronament, obligatori per donar-se d’alta o per fer un canvi de domicili. Per últim, val a dir que inclòs dins les dependències de l’AMIC també hi ha el servei de l’OMIC, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, que fins ara funcionava igualment de dilluns a divendres.

37.687 casos atesos a l’Oficina de l’AMIC en un any

L’Oficina de l’AMIC de Blanes treballa a ple rendiment, procurant donar la millor resposta amb la major celeritat possible i oferir el millor servei a tots els ciutadans que s’hi acosten. Prova d’això són el gran nombre de casos que s’atenen diàriament. Durant el darrer any –de l’1 de setembre de 2015 a l’1 de setembre de 2016-, aquesta oficina ha atès un total de 37.687 casos, gairebé el mateix nombre d’habitants amb què compta el municipi.


Dins aquesta franja temporal, els mesos en què s’han atès un major nombre de casos i/o consultes han estat de març a juny. Així, aquest passat mes de març es van atendre 3.208 persones; a l’abril 3.554; al maig 3.515 i al juny 3.269. Per contra, durant aquest darrer any els mesos en què hi ha hagut menys demanda han estat els de gener i juliol, amb 2.670 i 2.616 consultes respectivament.

Implantació de la Cita Prèvia per agilitzar l’empadronament

El passat mes de març l’AMIC va posar en marxa el sistema de Cita Prèvia obligatòria per poder fer dos dels principals tràmits relacionats amb l’empadronament: fer l’alta i el canvi de domicili al Padró d’Habitants. La mesura es va prendre per evitar cues, ja que el temps que s’ha d’esmerçar en cada una d’aquestes gestions té una durada aproximada de 20 minuts de mitjana.


Pel que fa a la resta de diligències relacionades amb l’empadronament, com ara sol·licitar un volant històric de convivència, no cal que es concertin prèviament a través del sistema de Cita Prèvia, ja que només es necessita presentar l’original del DNI, el NIE o el Passaport del qui ho sol·licita. Per contra, tant la tramitació d’alta com el canvi de domicili del padró necessiten un altre tipus de documentació, així com una elaboració més complexa que suposa haver d’invertir més temps.

La Cita Prèvia es pot demanar telefònicament de dilluns a divendres, de 8 a 15 h al telèfon 972 379 300, o de 15 a 21’30 h al 972 379 399. També es pot fer telemàticament a través de l’enllaç http://www.blanes.cat/docweb/reserva.previa




Data de realització: 09/27/2016 | Data de la darrera actualització: 09/27/2016

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300