Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Reunió de l’Ajuntament de Blanes amb el sector de l’Hostaleria per la nova Ordenança de Terrasses


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/10/2016 11:12:37 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Reunió de l’Ajuntament de Blanes amb el sector de l’Hostaleria per la nova Ordenança de Terrasses

La trobada la va convocar el consistori perquè, a pocs dies per esgotar-se el termini per fer aportacions, només se n’havien rebut quatre, malgrat ja s’havia detectat un malestar en el sector

La Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes es va omplir ahir dimecres de gom a gom amb una vuitantena de representants d’establiments de restauració del municipi, amb l’objectiu de parlar sobre la futura Ordenança de Terrasses. La nova normativa afecta la instal·lació de terrasses de bars i restaurants en sòl públic d’arreu del municipi, i és la primera que prosperarà a través dels tràmits d’informació pública i participació ciutadana, tal com estableix la Llei de Procediment Administratiu vigent des del passat mes d’octubre.


Reunió per tractar l'esborrany de la nova Ordenança de Terrasses
En compliment d’aquesta llei, l’Ajuntament va obrir un procés de participació ciutadana a través de la plana web oficial i el lliurament en mà a 150 responsables d’establiments de l’esborrany de l’ordenança i documentació complementària. No tan sols per conèixer l’opinió tant dels sectors professionals, les entitats i la ciutadania en general, sinó també perquè tothom qui vulgui faci aportacions abans del 18 de novembre, la data topall per fer-ho a través de tres mitjans: per correu electrònic, presentant una instància o complimentant un formulari.


Tota la informació i documentació és accessible a través de l’enllaç http://www.blanes.cat/docweb/participa.terrasses. Ara bé, a falta de poc més d’una setmana perquè s’esgotés el termini del 18 de novembre, el consistori tan sols havia rebut quatre aportacions. Només una d’elles reflectia el malestar que, des que es va encetar el procés participatiu i es va començar a conèixer l’esborrany, s’havia començat a detectar per part de propietaris i responsables de locals de restauració.

Implicació del sector de l’hostaleria en la redacció de la nova ordenança

Amb l’objectiu de recollir el màxim possible d’aportacions i –sobretot- del sector afectat per la nova normativa, des de l’Ajuntament de Blanes es va decidir convocar una reunió on tothom que volgués pogués anar a dir-hi la seva. La trobada, que van encapçalar l’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, el regidor delegat de la ponència d’Activitats i Mercats, Salvador Tordera, i tècnics del consistori, també va comptar amb la participació d’altres regidors i regidores entre el públic.


Abans d’entrar en un torn obert d’intervencions, es va recordar a tots els assistents a la trobada que aquesta serà la primera normativa municipal que s’aprovarà a través del procés de participació ciutadana, i que en cap cas no s’ha de témer que es pugui fer de manera unilateral o per imposició. En aquest sentit, es va informar que després que s’hagi tancat el període de presentació d’aportacions, la comissió redactora farà una nou esborrany per incorporar les aportacions que s’hagin fet.

D’aquí haurà de sorgir una nova proposta de la normativa perquè finalment, després que s’hagi debatut abastament, s’elevi a l’aprovació inicial en sessió plenària. Un cop passat aquest procés, hi haurà un nou termini d’exposició pública durant 30 dies –amb la possibilitat que es puguin presentar al·legacions- perquè finalment es torni a sotmetre a l’aprovació definitiva de la nova ordenança a través del ple municipal.

Aportacions del Sector de l’Hostaleria de Blanes

Durant la trobada d’ahir dimecres, ja es van començar a tractar algunes de les aportacions que des de l’Associació d’Hostaleria de Blanes es presentaran aviat per escrit, abans del 18 de novembre. Es tracta de tot un seguit de consideracions sorgides durant una reunió celebrada en la seu d’aquesta entitat fa gairebé una setmana –el divendres 4 de novembre-, i que va comptar amb una nombrosa assistència d’associats i titulars de negocis afectats per la normativa.


Entre les principals aportacions que es van fer, destaquen un rebuig majoritari contra el dipòsit d’una fiança per les terrasses; es considera que els horaris d’obertura són massa justos durant els mesos de temporada; i es demana allargar l’horari durant les festes per iniciativa de l’Ajuntament, sense prèvia demanda dels locals. Respecte el material tèxtil per a les cobertes, es demana que l’ordenança reculli que siguin amb material impermeable, per repel·lir l’aigua.

En relació a les renovacions anuals dels permisos administratius per obrir terrasses, es demana que hi hagi un sistema més àgil i simplificat que permeti la renovació automàtica. Altres aportacions tenen a veure amb la senyalització de la separació que delimiten l’espai en relació a la via pública, o bé que s’expliquin quins criteris s’han seguit per fer una diferenciació per zones de tot el municipi i perquè algunes d’elles no admeten vetlladors.


Gran part del sector també considera que la disposició transitòria de tres anys per adaptar-se a la nova ordenança que es contempla en l’esborrany és massa justa per acabar de fer inversions, i es demana que s’allargui més temps. Un altre tema amb un ample consens és que es desvinculi la concessió d’autoritzacions per a terrasses respecte si aquell negoci té impagaments amb la hisenda municipal per altres qüestions, així com que les sancions proposades per incompliment de l’Ordenança de Terrasses es revisin, perquè es consideren d’excessiva quantia econòmica.


Per tancar la reunió, que es va allargar durant prop de dues hores, també es va comunicar a l’Ajuntament de Blanes les quatre persones del sector de l’Hostaleria que actuaran com a representants en les properes reunions de treball amb tècnics i/o polítics. En general, la sensació que va planar al terme de la trobada és que s’havia fet un important pas endavant per treballar de manera conjunta en la nova normativa, amb l’objectiu compartit que es pugui garantir una ciutat accessible i inclusiva per a tothom, sense deixar de banda les necessitats d’aquest sector econòmic.






Data de realització: 11/10/2016 | Data de la darrera actualització: 11/10/2016

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300