Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L'Ajuntament de Blanes convoca l’Audiència Pública sobre els Pressupostos 2017 el dissabte 3 de desembre


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/28/2016 10:46:00 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L'Ajuntament de Blanes convoca l’Audiència Pública sobre els Pressupostos 2017 el dissabte 3 de desembre

Enguany s’ha millorat el format de la presentació de les dades perquè siguin més àgils d’entendre, i s’ha reforçat la campanya de difusió prèvia per promoure la participació de la ciutadania

L’Ajuntament de Blanes ha convocat pel proper dissabte 3 de desembre una nova Audiència Pública sobre els Pressupostos Municipals pel 2017 i l’actual situació de les finances, un acte que tindrà lloc a la Sala de Plens. L’objectiu és que hi participi tothom, en especial els ciutadans i ciutadanes que estiguin interessades en els temes que es tractaran, opinant i formulant els dubtes que tinguin al respecte.

Es tracta d’una fórmula de participació ciutadana que fins al moment ja s’ha dut a la pràctica en dues ocasions en el consistori blanenc. A diferència de les dues anteriors vegades, l’horari d’inici de l’Audiència Pública s’ha avançat perquè comenci a les 10 del matí. S’allargarà fins a les 12 h del migdia, si bé la previsió és que pugui haver un temps afegit en cas que calgués, si queden qüestions destacades per resoldre.

Major difusió per promoure la participació de més públic

Si bé la primera edició de l’Audiència Pública va suposar un èxit de públic, en canvi l’any passat va minvar sensiblement. Per això, de cara a aquesta nova ocasió, l’Ajuntament ha fet diversos canvis per millorar el seu format, així com en els mitjans de difusió. En aquest darrer sentit, s’han editat 10.000 flyers que es distribuiran aquesta setmana arreu del municipi.


Sala de Plens de l'Ajuntament de Blanes, on tindrà lloc l'Audiència Pública sobre els Pressupostos 2017
També s’han confeccionat cartells que s’estan penjant en equipament públics i cartelleres municipals, i s’han editat falques radiofòniques que s’estan emetent a través de Ràdio Blanes. Paral·lelament, s’ha enregistrat i editat un spot de vídeo que s’està difonent a través de les xarxes socials, igual que en d’altres mitjans de promoció i distribució.

Canvi de Format de l’Audiència Pública per fer-la més àgil i atractiva

També s’ha millorat el format de presentació i desenvolupament de la sessió de l’Audiència Pública, per fer-la més àgil i entenedora. Al marge del suport visual amb les principals dades que es projectaran a la pantalla de la Sala de Plens, el contingut dels pressupostos s’explicarà a través d’una entrevista amb el tinent d’alcalde d’Hisenda i Recursos Humans, Nicolás Laguna, a càrrec d’un periodista.


Images d'Arxiu: Auditoria Ciutadana 2015
Hi haurà únicament dos blocs: els pressupostos 2017 que s’hauran de portar a debat al ple extraordinari del 13 de desembre, i la situació actual de les finances municipals. Quan acabi cada bloc de l’exposició-entrevista, s’obrirà un torn perquè participi el públic a la sala. Val a dir que, a banda del tinent d’alcalde d’Hisenda, també assistiran a l’Audiència Pública l’alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, així com la resta de membres de l’equip de govern: Quim Torrecillas (Cultura, Arxiu i Biblioteca), Àngel Canosa (Serveis Jurídics, Contractació i Patrimoni i Recursos Tecnològics), Pepa Celaya (Urbanisme, Seguretat i Protecció Civil), Juanjo Navarro (Obra Pública, Medi Ambient, Enginyeria i Brigades), Dafne Galvany (Promoció de la Ciutat, Turisme, Fires, Comerç i Empresa), Albert Sanz (Educació, Participació Ciutadana i Mobilitat), Joel Comas (Esports, Salut i Joventut), i Mario Ros (Acció Social, Cooperació i Solidaritat)

La mecànica de funcionament de l’Audiència Pública serà doncs similar al què vindria a ser un debat per tractar qualsevol altre tipus de qüestions, no necessàriament polítiques. Per això, hi haurà la figura del moderador, que també s’encarregarà de fer l’entrevista al tinent d’alcalde d’Hisenda i que, posteriorment, anirà distribuint el torn de paraules.


El tinent d'alcalde d'Hisenda, Nicolás Laguna, presentant els Pressupostos 2016
Per a l’organització d’aquesta tercera edició de l’Audiència Pública s’ha comptat amb el suport de l’equip de periodistes que s’encarreguen mensualment del programa Es Dijous, que s’emet en directe per Ràdio Blanes el primer dijous de cada mes al punt de les 8 del vespre. La propera emissió d’Es Dijous tindrà lloc aquest dijous 1 de desembre, precisament dos dies abans que es faci l’Audiència Pública.

L’Audiència Pública s’emetrà en directe per Ràdio Blanes el dissabte 3 de desembre a les 10 h del matí. Tanmateix, es podrà seguir en directe l’emissió del vídeo per streaming a la plana oficial de l’Ajuntament de Blanes: http://blanes.videoacta.es/

Informació i accés a l’Audiència Pública

Durant els dies anteriors a la celebració de l’Audiència Pública, la documentació que es vagi generant per informar sobre els continguts que tractarà la sessió s’aniran penjant a la plana oficial de l’Ajuntament de Blanes abans del 3 de desembre. Per facilitar l’accés a la informació que s’hi vagi afegint es crearà un accés directe a la plana d’inici municipal: http://www.blanes.cat/docweb/audiencia

Paral·lelament, en el cas que la ciutadania vulgui enviar a l’Ajuntament de Blanes comentaris, preguntes o suggeriments perquè es tinguin en compte de cara a l’Audiència Pública del 3 de desembre, podran fer-ho a través de l’adreça participacio.ciutadana@blanes.cat





Data de realització: 11/28/2016 | Data de la darrera actualització: 11/28/2016

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300