Noticia publicada a la web el 02/26/2017 10:59:22 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
El II Concurs de Disfresses Infantil destaca per l’originalitat i qualitat dels participants
Un total de 135 nens i nenes de 0 a 12 anys van participar en la segona edició d’una experiència que en tan sols dos anys ja ha esdevingut en un esperat esdeveniment
El moment culminant de la Festa Infantil i Familiar del Carnaval 2017 que es va viure ahir a la tarda a la Ciutat Esportiva Blanes va arribar cap al seu final, després que des de primera hora s’havien estat fent les corresponents inscripcions. Es tractava del II Concurs de Disfresses Infantils, que ha comptat amb un total de 135 participants. El jurat qualificador ho va tenir certament molt difícil per triar les millors disfresses, que rivalitzaven en creativitat, vistositat i enginy.
Fotografia de grup dels guanyadors i guanyadores,
amb membres del jurat i representants de l'Ajuntament de Blanes La canalla va encarnar des d’herois i heroïnes de l’actualitat, majoritàriament inspirats en personatges del còmic, el cinema i la televisió, fins a personatges més clàssics que no falten mai en una festa de carnaval. Es van escollir 9 guanyadors i guanyadores, amb tres premis en cadascuna de les tres categories: de 0 a 3 anys, identificats amb el color blanc; de 4 a 7 anys, amb el color vermell; i de 8 a 12 anys, que es distingien amb el color groc.
Desfilada del II Concurs de Disfresses Infantil Perquè el jurat ho tingués una mica més fàcil per fer la tria, els inscrits van participar en una desfilada que va ser conduïda per un mestre de cerimònies d’excepció, Aitor Roger. Finalment, es van lliurar els tres premis per cada categoria, on es valorava l’originalitat i l’artesanalitat. L’objectiu va ser que tota la canalla, amics i familiars, gaudissin de la festa i s’hi sentissin protagonistes.
En l’apartat de 0 a 3 anys d’edat van haver-hi 30 inscrits, i els tres premis van ser per en Raúl de Aro, que encarnava un petit Songoku –el seu pare explicava orgullós que tan sols comptava amb un mes de vida-; Naia Hernández, caracteritzada de presonera; i Narcís Balmanya que, acompanyat de la seva família, anava disfressat de ratpenat.
La categoria amb més inscrits va ser la dels 4 als 7 anys, amb un total de 66. El jurat va distingir una espectacular Cruela de Vil representada per Ingrid Garsaball; un parell d’espantaocells encarnats pels germans Rojas; i el cinematogràfic personatge de la Pincesa Leia de la nissaga d’Star Wars incorporada per Marina Trivés.
Finalment, en el grup dels 8 als 12 anys, amb 39 participants, es van premiar la laboriosa disfressa d’un avió –al qual donaven vida tota la família de l’Albert Budria-; les galetes que incorporaven els germans Escámez; i el cup cake que es van encarregar de representar les germans Ainoa i Maria Rodríguez.
D'esquerra a dreta: Anna Rosa Bou, Mia Ametller i Noel Bas El jurat del Concurs de Disfresses Infantils l’han format Mia Ametller, directora de la Llar d’Infants La Mainada; Noel Bas, membre de la Comissió Organitzadora de Festes del Festival Ensorra’t i del Casal Jove Morralla; i Anna Rosa Bou, de la Biblioteca Comarcal de Blanes. Abans de la desfilada, els tres membres del jurat es van estar passejant per la pista per observar les disfresses, i així poder emetre un veredicte amb dades més acurades.
Primeres inscripcions del II Concurs de Disfresses Els tres responsables del veredicte van acompanyar dalt l’escenari a representants del consistori a l’hora d’anar lliurant els premis als guanyadors. Així, van participar-hi el regidor de Cultura i Festes, Quim Torrecillas; Esports i Joventut, Joel Comas; i Promoció de la Ciutat, Dafne Galvany. Finalment, tots plegats per posar per una fotografia de família.