Noticia publicada a la web el 10/07/2017 09:38:03 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
Més de 350 ciutadans de Blanes es concentren per reivindicar la unitat d’Espanya
La trobada ha tingut lloc aquest vespre davant l’Ajuntament de Blanes i s’ha llegit un manifest que concloïa fent una crida al diàleg i a recuperar els valors de mantenir un estat fort i sòlid
Aquest mateix dissabte la zona del Passeig de Dintre de davant l’Ajuntament de Blanes ha tornat a allotjar una segona concentració que en aquest cas s’ha fet a les 7 de la tarda. Més de 350 persones portant banderes espanyoles i catalanes, però majoritàriament reivindicatives de l’Estat espanyol i altre vestuari al·lusiu s’han trobat per reivindicar la unitat d’Espanya i, sobretot, recordar a tothom el seu doble sentiment de catalans i espanyols.
Durant gairebé una hora s’han estat corejant diversos lemes com ara ‘España unida jamás serà vencida’, ‘Viva España y Viva Cataluña’, així com l’slogan que se sol cantar en els partits de futbol de la selecció espanyola: ‘Yo soy español, español, español’. En aquest darrer sentit, la trobada que s’ha mantingut en tot moment en un to festiu, ha pujat uns quants graus d’intensitat quan ha vingut una persona amb un bombo, que ha ajudat a tothom a portar el ritme dels càntics.
Abans, un sistema de megafonia ha ajudat a entretenir els minuts d’espera preliminars amb una selecció de temes com ara ‘Bienvenidos’ de Miguel Ríos, ‘Mediterráneo’ de Joan Manuel Serrat, i d’altres cançons d’El Último de la Fila i Joaquín Sabina, entre d’altres. Ara bé, la cançó més corejada amb l’ajut del bombo i després amb la mateixa versió gravada que també ha sonat per megafonia ha estat el ‘Viva España’ de Manolo Escobar.
Manifest per recuperar els valors de mantenir un estat fort i sòlid
L’speaker de l’acte, Pepe Sánchez, ha reivindicat la vocació democràtica que unia a tots els participants, i ha recordat la seva pròpia vivència defensant-la quan va lluitar contra la dictadura. També ha criticat tots els qui els titllen de ser fatxes perquè porten la bandera espanyola. Ara, davant els darrers fets que s’estan succeint, ha demanat la unitat per a Catalunya i per a Espanya, donant pas a una noia que s’ha encarregat de llegir el manifest.
L’escrit recordava que la sobirania nacional resideix en el poble espanyol, del qual emanen els poders de l’estat espanyol, les primeres paraules de la constitució que es reivindiquen que cal seguir preservant. També s’hi recordava que l’estat espanyol es fonamenta en una democràcia nascuda a punta de pistola pel General Tejero, amb una voluntat de construir un estat fort, sòlid i europeu, valors que, tal com es deia textualment al manifest, es volen destruir.
Finalment, es feia una crida a la negociació: “El diálogo es fundamental para solucionar conflictos políticos, no se les puede dar a los ciudadanos la encrucijada de decidir en las calles lo que los líderes no han conseguido poner sobre la mesa. Diálogo y cordura, sensatez quizás, retomar el camino de la cooperación, tender puentes y no muros”.
Després de la lectura del manifest, Pepe Sánchez també ha destacat: ‘Somos espanyoles, somos mayoría y mañana lo vamos a demostrar’. Això és perquè aquest proper diumenge Societat Civil Catalana ha convocat una mobilització arreu de l’estat espanyol que tindrà lloc a Barcelona a les 12 del migdia sota el lema ‘Prou! Recuperem el seny’. Compta amb el recolzament del Partit Popular i Ciutadans, i des de Blanes està previst que surtin 5 autocars, a banda dels qui aniran pels seus propis mitjans o en transports públics.