Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Es presenta en públic el SAI, el primer Servei d’Atenció Integral per defensar els drets LGTBI, l’únic a La Selva


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/10/2018 12:25:44 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Bandera_LGTBEs presenta en públic el SAI, el primer Servei d’Atenció Integral per defensar els drets LGTBI, l’únic a La Selva

S’ha fet un acte públic perquè tota la ciutadania n’estigui assabentada, després que fa dues setmanes es va signar el conveni que ha fet possible la posada en marxa del nou servei

La Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes va allotjar el vespre d’aquest passat dilluns la presentació en públic del SAI de Blanes, el Servei d’Atenció Integral a la Diversitat Sexual i de Gènere. És el primer i únic que hi ha en marxa actualment a la comarca de La Selva, i ha estat possible engegar-ho mitjançant un conveni signat el passat 21 de juny entre l’alcalde de Blanes, Mario Ros, i la directora general d’Igualtat de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata.


Benvinguda de l'alcalde de Blanes, Mario Ros
El SAI de Blanes té com a principals objectius visualitzar la realitat del col·lectiu LGTBI, així com donar suport i atenció a la diversitat sexual i de gènere. A més a més, impulsarà el treball en xarxa, elaborarà informes sobre la situació de les persones LGTBI en aquest municipi, dissenyarà estratègies de sensibilització, i establirà canals d’atenció, suport i acompanyament a víctimes de LGTBIfòbia.

Els drets de les persones LGTBI, defensats a través del SAI

La presentació del nou servei la va encapçalar l’alcalde i regidor d’Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania, Mario Ros; acompanyat de la tècnica del Servei de Polítiques d’Igualtat municipal, Laura Tejada, que s’encarrega d’atendre el SAI. Al llarg de la presentació, la tècnica va descriure quins serveis s’ofereixen a través de l’oficina, físicament ubicada al barri d’Els Pins.


Laura Tejada, tècnica del Servei de Polítiques d'Igualtat
Els principals serveis són proporcionar atenció, acompanyament i assessorament per qüestions de diversitat sexual i de gènere; tramitar el canvi de nom de la targeta sanitària i el certificat de la Direcció General d’Igualtat; donar a conèixer incidències relacionades amb la discriminació a les persones LGTBI; informar sobre com iniciar una denúncia administrativa, penal o laboral; i oferir informació de les diferents administracions en referència a les polítiques i equipaments, i les entitats que lluiten contra la discriminació del col·lectiu LGTBI.

L’acord signat a finals de juny entre l’Ajuntament de Blanes i la Direcció General d’Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a Girona desenvolupa un model local de prestació de servei que forma part de la Xarxa de Serveis d’Atenció Local de Catalunya. Des del consistori blanenc es va iniciar el treball per incorporar aquest nou servei al municipi el passat mes d’abril, i ara el procés ha culminat amb la signatura de l’acord i la seva posada en marxa.


El local del SAI de Blanes està allotjat a la Plaça Argentina número 5 d’Els Pins, i l’horari d’atenció al públic de manera presencial està estructurat dos dies a la setmana: els dilluns i els dijous, tots dos dies de 9 a 12 h. També es poden demanar visites concertades per exposar un cas o una situació en concret, així com sol·licitar informació a través del correu electrònic ltejada@blanes.cat, o bé trucant al telèfon 972-336-207.

Protocol Intervenció persones que treballen a l’administració pública

Durant la presentació, també es va fer especial esment al Protocol del Deure d’Intervenció de les persones que treballen a l’administració pública, que estableix el circuit d’actuacions perquè es pugui executar de manera eficient i coordinada amb tots els òrgans i agents que hi intervenen. Catalunya ha estat i és un territori pioner i exemplar en l’elaboració i implementació de polítiques d’igualtat per raó d’orientació sexual i identitat de gènere.

En són una prova diversos plans i programes desenvolupats des del govern català durant els darrers anys. En aquesta trajectòria, el món local també ha tingut un paper molt destacat en el desenvolupament de les polítiques LGBTI. L’any 2014 es va assolir un nou impuls amb l’aprovació del Parlament de Catalunya de la Llei 11/2014 per garantir els drets d’aquest col·lectiu, que incloïa el protocol.


Els objectius del protocol són facilitar a les persones subjectes al deure d’intervenció els recursos que cal posar en marxa per actuar en cas d’homofòbia, bifòbia o transfòbia; informar dels circuits existents a seguir perquè la intervenció sigui eficaç; gestionar amb operativitat les denúncies; assegurar la coordinació i col·laboració, establir els mecanismes de revisió i avaluació; i protegir les dades de caràcter personal de les víctimes per evitar possibles revictimitzacions en la gestió dels casos.

El deure d’intervenció s’activa quan hi ha el coneixement d’una situació de risc o la sospita fonamentada de discriminació o violència per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere. També pot activar el deure d’intervenció la detecció de la discriminació al reconèixer o identificar l’existència d’una possible situació de discriminació, sigui perquè un tercer ho ha comunicat a qui té el deure d’intervenir, o bé perquè aquesta persona que té el deure ha fet les oportunes investigacions i, en tots dos casos, hi ha prou indicis.


Estan subjectes al deure d’intervenció tot el personal, funcionari o laborals, de les diferents administracions públiques catalanes; tant del govern de la Generalitat com del govern local de Catalunya que es dediqui a tasques de prevenció, detecció, atenció, assistència i recuperació en els àmbits de la salut, l’educació, el món laboral, els serveis socials, la justícia i els cossos de seguretat, l’esport i el lleure, i la comunicació. Entre les categories professionals hi ha, a tall d’exemple: metges i metgesses, infermers i infermeres, psiquiatres i psicòlegs/-logues, assistents/-es socials, treballadors/-es socials, inspectors/-es, mossos i policies locals, professorat, etc.



Data de realització: 07/10/2018 | Data de la darrera actualització: 07/10/2018


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300