Noticia publicada a la web el 07/22/2018 03:02:54 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
La Festa Major i el Concurs de Focs de Blanes, protagonistes a Catalunya Ràdio en directe
Aquest migdia l’equip del programa ‘Mans’ ha emès el seu darrer programa de la temporada des del cor de la Festa Major de Santa Anna de Blanes en directe per tot Catalunya
Blanes ha estat avui diumenge protagonista de la programació de Catalunya Ràdio amb l’emissió en directe que s’ha fet des del centre de la vila del programa ‘Mans’, que cada setmana tracta les manifestacions més destacades de cultura popular i tradicional d’arreu del país. L’espai, que s’emet de 1 a 2 del migdia, ha instal·lat la seva unitat mòbil a la Plaça d’Espanya, a l’Escenari Korre que Token Fest 18.
Quim Rutllant, conductor del programa, i Mario Ros, alcalde de Blanes D’aquesta manera, els principals ingredients de la Festa Major de Santa Anna, i el seu plat fort, el 48è Concurs Internacional de Focs d’Artifici de la Costa Brava, han estat protagonistes més que mai. Conduit i presentat per Ester Plana i Quim Rutllant, altaveus en majúscules de la cultura popular i tradicional a Catalunya, aquesta edició especial ha significat a més a més el punt i final d’aquesta temporada.
Al llarg d’una hora, a més a més de repassar les principals festes d’arreu del territori català i jornades castelleres, el programa ‘Mans’ s’ha fet ressò de l’activitat festiva de la vila de Blanes amb entrevistes als responsables municipals, de la Comissió Tècnica del Concurs de Focs d’Artifici, així com d’entitats i grups que s’encarreguen de la programació a la Festa Major.
Quique Pérez, membre de la Comissió Tècnica del Concurs de Focs D’aquesta manera, han passat pels micròfons de Catalunya Ràdio l’alcalde i regidor de Cultura i Festes, Mario Ros; l’expert en pirotècnies i membre de la Comissió Tècnica del Concurs Internacional de Focs d’Artifici, Quique Pérez; el director de la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria, Jordi Sacristan; i Marc Coll, de l’Esbart Joaquim Ruyra, qui ha parlat dels grups que configuren el programa del Korre que Token Fest.
També s’ha parlat d’un cicle propi de la Festa Major de Blanes, el Festival de Música Jove ‘Ensorra’t’, i més específicament del Pla d’Actuació Contra Agressions Sexistes que s’ha implementat enguany. D’aquest tema n’ha parlat la portaveu de la Comissió Organitzadora de l’Ensorra’t, Sandra Palau, qui ha explicat, entre d’altres coses, del Punt Lila d’informació que s’hi instal·la cada ni, així com el repartiment de 4.000 polseres amb el lema ‘Ensorra el Masclisme’.
Programa premiat amb el ‘BEST’ que atorga el Bestiari Festiu i Popular
Des de la seva arrencada, el programa ‘Mans’ es va fixar com objectiu que els protagonistes fossin les colles, les entitats i les manifestacions d’arreu dels Països Catalans. L’espai de Catalunya Ràdio ha posat noms i cognoms a tots aquests esdeveniments i ha revifat la seva vàlua. Això li ha valgut un reconeixement, el ‘BEST’, que atorga el Bestiari Festiu i Popular de Catalunya.
Sergi Vives, del programa 'Mans', entrevista als
membres de la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria Al programa també s’hi ha fet una taula rodona amb entitats del Festival de Música Jove ‘Ensorra’t’, organitzadors d’actuacions a l’Escenari Festa Major, i una actuació en directe de la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria. De fet, cal dir que els dos periodistes –Quim Rutllant i Ester Plana- han comptat amb un avantatge força a tenir en compte: han jugat a casa, ja que tots dos són de Blanes, així com bona part de l’equip de producció.