Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Pep Alum omple el Teatre de Blanes amb ‘Santa Maria, Ora Pro Omnibus’, pels 700A de la Parròquia


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/20/2019 12:38:10 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Pep Alum omple el Teatre de Blanes amb ‘Santa Maria, Ora Pro Omnibus’, pels 700A de la Parròquia

Més de 800 espectadors van assistir a l’estrena d’una emotiva peça impregnada de blanenquisme, amb els nostàlgics personatges d’Oliver Hardy i Stan Laurel com a fils conductors

El Teatre de Blanes es va omplir de gom a gom en les dues funcions de dissabte i diumenge per no perdre’s una d’aquelles estrenes que destaca per mèrits propis: una obra concebuda ex professo per un aniversari tan assenyalat com els 700 Anys de la Parròquia Santa Maria. El dramaturg blanenc Pep Alum ha estat l’encarregat d’escriure i dirigir ‘Santa Maria, Ora Pro Omnibus’, mentre que Josep Maria Guinart ha portat la direcció musical.


Estrena de 'Santa Maria, Ora Pro Omnibus'
Fotografies: Juan Laguna
Els més de 800 espectadors que han assistit a l’estrena del cap de setmana van poder gaudir d’una emotiva peça coral impregnada de blanenquisme pels quatre costats, amb alguns tocs d’humor a l’estil Alum. Tal com ja indica el títol de l’obra, l’objectiu ha estat que tothom la gaudís i s’hi sentís reflectit. Per això, al llarg de prop d’una hora i mitja, l’obra està farcida de referències blanenques per anar assenyalant els lligams que la Parròquia Santa Maria ha conreat durant set segles.

Un repàs als principals trets de la història de la parròquia

La peça teatral va trenant diverses escenes que dibuixen tant diferents vivències quotidianes que s’han viscut al llarg de set segles de vida, com pinzellades de la història a través d’entitats molt vinculades als 700A de la parròquia. Així, es comença amb un casament, se segueix amb un enterrament, i es continua amb els Vescomtes de Cabrera, l’Agrupament Escolta i Guia Pinya de Rosa, i una divertida seqüència amb les Mares de Déu de Blanes.


També es fa referència a la onada migratòria que va arribar des d’Andalusia i altres punts de l’estat espanyol als anys 60 i 70, donant pas a un dels moments més colpidors, amb la Processó del Sant Crist i una saeta cantada des del públic reblada per la sempre emotiva peça de cant de la ‘Virgen del Rocío’, i la participació dels Manaies. Les tres darreres escenes les omplen l’Esbart Joaquim Ruyra, la Processó del Cant de l’Àngel i la final que tanca el cercle amb el comiat.

Oliver Hardy i Stan Laurel, fils conductors de l’obra

El principal fil conductor que va afegint detalls escampats de la història de la Parròquia Santa Maria són les intervencions de l’inoblidable duet de cinematogràfics actors còmics Stan Laurel i Oliver Hardy, més coneguts pel seu nom en castellà: ‘El Gordo y el Flaco’. A banda de servir de nexe comú, també aporten un necessari distanciament, comentaris àcids i complement còmic.


Pep Alum els va escollir en referència a les projeccions de cinema infantil i familiar que es feien a l’Esbarjo Parroquial. De fet, era el secret més ben guardat de tot el muntatge, que no es va desvetllar fins l’estrena del cap de setmana. Ara bé, al llarg de la representació no es pretén fer un proselitisme missaire, tal com adverteix el propi Pep Alum: “No hem transitat pas per aquests camins. L’equip artístic de ‘Santa Maria ora pro omnibus’ hem escollit abans que els del realisme, el camí de la versemblança, de l’emoció i de l’humor per apropar-vos a alguns moments de la història passada i recent de la parròquia’.

Integrants artístics musicals i fitxa artística

L’altre fil que ajuda a anar trenant ‘Santa Maria, Ora Pro Omnibus’ són les intervencions que va fent escena rere escena el ‘Cor de Cambra Sota Palau’, com a complement al quadre d’actors i actrius d’El Mirall. Interpreten un total d’11 peces, començant per la que ataca la impactant escena inicial: Popule meus, d’un autor del segle XVI. La segueixen la Marxa Nupcial de Fèlix Mendelssohn i fragments de les misses gregorianes Pro defunctis i Orbis factor, adaptades per Josep Maria Guinart.

Les següents peces són: Bella, de vos som amorós; Ave Maria; Volando Voy (del cantant contemporani Kiko Veneno); la salve de la Misa Rociera; el Miserere de Mossèn Joan Batlle de la Processó del Sant Crist de la Setmana Santa blanenca; i la ja esmentada Saeta de Joan Manel Serrat. Per últim, una altra peça de Mossèn Joan Batlle, Regina Coeli Laetare, que s’interpreta al Cant de l’Àngel durant la Processó del Ressuscitat; i el Cant de Sortida de Catecisme composada per Lluís Romeu que van interpretar coralment tots els integrants de l’obra en la salutació final.


A banda d’El Mirall i el Cor de Cambra Sota Palau, altres ingredients són l’Esbart Joaquim Ruyra, els Manaies de Blanes, i el grup de Teatre Xiroia. Pep Alum ha comptat amb Carme Rodríguez i Carlos González com ajudants de direcció, i en l’apartat tècnic, el vestuari i atrezzo han anat a càrrec d’Anna Torroella, Roser Àlvarez i Núria Baldrich, del grup de Teatre Xiroia. Per la seva banda, Oriol Gruart, Jaume Pujadas i Jeroni Matas han tingut cura de l’escenografia; Core Velasco i Andrew Russell dels llums i so; i Jordi Roig dels Grafismes. També han col·laborat Audioselva, Claudi Ribas i David de la Fuente.




Data de realització: 11/20/2019 | Data de la darrera actualització: 11/20/2019

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300