Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, agraït amb la visita del conseller Calvet, tot i que no s’han donat solucions al problemes causats pel Temporal Glòria


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 02/28/2020 01:33:00 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, agraït amb la visita del conseller Calvet, tot i que no s’han donat solucions al problemes causats pel Temporal Glòria

La Generalitat ha descartat la gratuïtat del peatge de la C-32 per compensar els 10 mesos d’obres que inicialment es preveuen per construir els ponts sobre el riu, i ha avançat un nou servei de bus directe Tordera-Blanes-Barcelona

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, han encapçalat una reunió de treball que ha tingut lloc a primera hora del matí a l’Ajuntament del municipi on comença la Costa Brava. Els acompanyaven una vintena d’alts càrrecs del territori, així com directors generals i tècnics de les diferents institucions i departaments que estan treballant en la reparació dels danys causats pel Temporal Glòria.


L'alcalde i el conseller, al centre de la imatge
Posteriorment, la comitiva s’ha traslladat al Port de Blanes, on ja han començat els treballs preliminars de preparació de cara a la posada en marxa de les obres definitives que caldrà fer per rehabilitar el dic malmès al gener. Tant en la reunió com en la posterior visita sobre el terreny també han participat membres de l’equip de govern de l’Ajuntament de Blanes, així com representants de la resta de grups polítics. A la zona portuària s’han afegit a la comitiva el patró major de la Confraria de Pescadors, Eusebi Esgleas, així com el president del Club de Vela Blanes, Joan Balaguer, entre d’altres.

Àngel Canosa, satisfet amb la visita tot i no haver-se complert expectatives

Al terme de la visita l’alcalde de Blanes s’ha mostrat satisfet per la visita del conseller de Territori i Sostenibilitat perquè s’ha pogut completar la informació inicial que s’havia fet arribar al consistori blanenc. D’altra banda, ha valorat positivament el gran desplegament de tècnics i responsables de departaments que han anat presentant un a un els diferents aspectes en què s’està treballant.


Ara bé, Àngel Canosa també ha lamentat que no s’han complert les expectatives generades per la visita: “Naturalment, agraeixo que el conseller hagi vingut a Blanes acompanyat de tota la gent del seu departament per explicar com avancen les reparacions i les novetats al respecte. Ens han donat molts dades, però s’han adquirit molt pocs compromisos”. Respecte els 10 mesos en què es temporalitza la construcció tant del pont ferroviari com el pont de trànsit rodat, l’alcalde remarca: “Són 10 mesos que sembla que no comencin a comptar mai: quan acabi la demolició o quan comencin les obres?”

El conseller descarta la gratuïtat de la C-32, però no la doble via

Respecte la reivindicació que l’alcalde de Blanes ha fet extensiva durant les darreres setmanes a diferents responsables polítics per compensar els problemes de mobilitat que s’estan patint al municipi, la gratuïtat del peatge de l’autopista C-32, el conseller ha descartat que sigui possible dur-ho a terme. Sobre aquesta qüestió, Àngel Canosa s’ha mostrat molt crític: “Entenc que, en definitiva, es tracta de quantificacions monetàries: quan costa que durant un any aixequem la barrera de l’autopista? Crec que la Generalitat coneix aquesta xifra i ara, el què no volen fer, és pagar perquè els blanencs millorem la mobilitat afectada per la manca de sortida ni per trànsit rodat ni tampoc per tren”.


Respecte l’altra demanda que es va fer arribar a les autoritats de RENFE i ADIF perquè estudiessin la possibilitat de rescatar l’antic projecte de la doble via de tren entre Blanes i Arenys de Mar per millorar el servei, el conseller ha avançat que s’ha fet la petició des de la Generalitat. En aquest sentit, tant RENFE com ADIF encara no han donat cap resposta definitiva, i tan sols han respost que estan estudiant aquesta possibilitat.

Posada en marxa d’un bus directe Tordera-Blanes-Barcelona

Una de les novetats que s’han donat a conèixer per solucionar els problemes de mobilitat ferroviària i complementar els serveis d’autocars-llançadora que funcionen des de gener, és la posada en marxa d’una nova línia de bus que unirà directament Blanes amb Barcelona, amb inici del trajecte des de Tordera. La previsió és que es pugui posar en marxa abans de Setmana Santa, amb cinc serveis d’anada i cinc de tornada.


Visita a les obres del Port
Ara s’estan acabant de revisar els horaris en què funcionaria, tot i que el què es vol és garantir que les persones que necessitin accedir a Barcelona per treballar o estudiar-hi, puguin arribar a temps per fer-ho i tornar al seu lloc de residència. Una altra alternativa al servei interromput és el bus que uneix directament les poblacions de Tossa i Lloret amb Barcelona, que ja funcionava anteriorment. Ara el què es farà a partir de dilluns vinent és anar augmentat paulatinament el nombre de serveis diaris, de manera que si ara se’n fan 6, a l’estiu acabaran havent-n’hi un total de 33.

Inversió de 2’13 M€ per a la rehabilitació del dic del Port

Durant la visita a la zona portuària s’ha ampliat in situ la informació que ja s’havia aportat durant la reunió de treball en relació a la reparació de la part del dic de recer afectada pel temporal. El conseller Damià Calvet ha explicat que els experts en la matèria estan fent un estudi de propagació d’onatge a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i dels resultats se n’extraurà la millor solució tècnica a aplicar per reparar l’estructura danyada.

La previsió és que l’actuació pugui començar entre l’abril i el maig amb una inversió d’uns dos milions d’euros en obres de reparació. A aquesta xifra cal afegir-hi la inversió ja realitzada de 130.000 €, que inclouen les obres d’emergència que es van fer quan encara no havia amainat el temporal, l’estudi de l’onatge de la UPC i la redacció del projecte constructiu per fer la reparació. D’aquesta manera, la inversió total a causa del temporal suma 2.130.000 €.


Sobre aquesta darrera qüestió, l’alcalde de Blanes ha demanat que, un cop s’hagin enllestit les obres de reparació, que requeriran que camions i maquinària pesant circulin pel centre de la població per anar fins al port, es repari l’asfalt i la calçada malmesa. Àngel Canosa ha recordat que Blanes ja té l’experiència prèvia del pas de vehicles de gran tonatge per l’ampliació del port que es fa fer fa gairebé una dècada: “Llavors no vam estar prou àgils com perquè ens ho arrangessin i vàrem haver d’afrontar-ho des de l’Ajuntament. Ara, tot i que agraïm que es faci la reparació, no voldríem que es tornés a repetir”.


Altres qüestions que s’han tractat al llarg de la visita estan relacionades amb l’ACA, l’Agència Catalana de l’Aigua, o bé les adaptacions al canvi climàtic que es volen introduir en diverses infraestructures i sobre el territori per evitar que fenòmens anàlegs al Temporal Glòria arribin a causar aquest grau d’afectacions. El conseller de Territori i Sostenibilitat també ha aportat una dada global al respecte: els danys causats pel Temporal Glòria ascendeixen a més de 50 M€ en rius i infraestructures del cicle de l’aigua: unes 600 actuacions arreu de Catalunya.




Data de realització: 02/28/2020 | Data de la darrera actualització: 02/28/2020

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300