Noticia publicada a la web el 04/11/2020 11:23:38 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
L’Ajuntament de Blanes implementa mesures de suport a les persones majors de 75 anys pel COVID-19
La campanya d’acompanyament a la gent gran l’ha coordinat l’Àrea d’Acció Social del consistori amb el suport, entre d’altres. d’un grup de voluntaris i voluntàries
Des que es va iniciar l’emergència sanitària pel coronavirus, la vida quotidiana tal qual la coneixíem ha canviat substancialment per a tothom. Més enllà de viure i patir una experiència que mai ningú no havia experimentat anteriorment, hi ha diversos aspectes que s’han hagut d’encarar i atendre des d’altres vessants que no són els habituals.
Trucada a gent gran Un d’ells ha estat atendre qüestions relacionades amb l’àmbit més social i econòmic, més enllà de l’aspecte estrictament sanitari, de seguretat i de salut que centra tots els esforços per frenar l’expansió per la COVID-19. Dins l’àmbit social, un dels col·lectius que des del primer moment s’ha tingut especial cura d’atendre són la gent gran, especialment vulnerable en aquesta pandèmia.
Des de l’Àrea d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes, i en concret des dels seus Serveis Socials Bàsics, es va endegar una campanya de suport i seguiment telefònic a les persones més grans de 75 anys de la població. També s’ha atès totes aquelles persones grans que, al haver de tancar els Centres de Dia on assistien per preservar la zona de seguretat, no accedien als àpats que menjaven al centre. En aquest cas s’ha comptat amb la coordinació de Protecció Civil i el voluntariat de Creu Roja Joventut.
Suport i seguiment telefònic a la gent gran
La campanya endegada des d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes s’ha centrat en les trucades telefòniques que han efectuat un grup de voluntaris i voluntàries de la plantilla de l’ajuntament. A través d’un qüestionari, se’ls ha realitzat una enquesta per detectar en quina situació es troben i conèixer millor quines són els seves necessitats.
Servei d'àpats a domicili Es tractava de detectar aquells casos de gent gran en què era necessària una intervenció a través de serveis especialitzats com són el d’atenció a domicili, alimentació bàsica, medicaments, etc. Des que va començar el confinament l’Àrea d’Acció Social ha fet el seguiment i atenció de totes les persones grans usuàries del servei, i s’ha facilitat l’atenció domiciliària i d’alimentació dels centres de dia del municipi.