Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’Ajuntament de Blanes destina 180.000 € en ajuts per a famílies amb pocs recursos per afrontar l’IBI


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 10/23/2020 11:12:12 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’Ajuntament de Blanes destina 180.000 € en ajuts per a famílies amb pocs recursos per afrontar l’IBI

Es tracta d’una mesura pionera, que es podrà demanar del 26 d’octubre al 25 de novembre. Les sol·licituds es quantificaran en funció de diversos barems i els ingressos anuals

A partir del proper dilluns 26 d’octubre, i fins al 25 de novembre, l’Ajuntament de Blanes obrirà un termini per a la presentació de sol·licituds per a l’atorgament d’ajuts socials a famílies amb pocs recursos econòmics. Es tracta d’una acció pionera, ja que és el primer cop que es posa en marxa en aquest municipi. L’objectiu és que puguin afrontar el pagament de l’IBI, l’Impost de Béns Immobles 2020.


La mesura s’ha aprovat en la Junta de Govern Local celebrada aquesta setmana, i és un compromís adoptat en la sessió plenària de l’any passat en què es van aprovar les ordenances d’aquest 2020 en curs. Poden optar als ajuts totes les famílies del municipi, incloses les monoparentals, amb recursos disponibles en una escala que es considera d’especial protecció o mínima per viure al municipi, i que han d’afrontar el pagament de l’IBI.

180.000 € per donar suport a les famílies amb pocs recursos

L’ajut per famílies pot arribar a un màxim equivalent a la quota total de l’impost que han de pagar, i s’estudiaran els condicionants de cada sol·licitud per saber de quina quantitat poden beneficiar-se. Inicialment, s’hi ha destinat una partida consignada amb 180.000 € de caràcter no competitiu. És a dir: totes les famílies que compleixin els requisits rebran l’ajuda, encara que se superi aquest topall.

En l’actual i precari context econòmic causat per la COVID-19, que ha deixat en una situació molt complicada a moltes persones, l’Ajuntament de Blanes considera adequat formular aquesta convocatòria per ajudar a les famílies amb recursos limitats. En aquest sentit, podran beneficiar-se aquelles unitats familiars que paguin l’IBI, ja sigui com a propietaris o com a llogaters del seu habitatge habitual, i que tinguin ingressos anuals inferiors als 20.000 €.


Per presentar les sol·licituds a partir de dilluns vinent es pot fer telemàticament amb dues opcions: de manera directa a la seu electrònica de l’Ajuntament de Blanes, o bé amb assistència personalitzada si es disposa d’algun document d’identificació, prèvia sol·licitud de Cita Prèvia al telèfon 972 358 260. També es pot fer presencialment a les dependències de Promoció de la Ciutat, a l’antiga Escola Safa, ubicada a l’Avinguda de l’Estació número 43, de 9 a 14 h, demanant cita prèvia al telèfon referenciat: 972 358 260.

Requisits per a demanar la subvenció

L’objectiu que es vol aconseguir és poder resoldre i pagar els ajuts abans de finals d’any. Quant als requisits per poder optar-hi, el conjunt de membres de la unitat familiar ha de complir-ne quatre de bàsics: ser titulars –en concepte de propietari o llogater-, com a màxim, de l’habitatge habitual, d’un aparcament i d’un traster. El valor cadastral d’aquest conjunt d’immobles en cap cas podrà superar els 50.000 €.

Dos altres requisits són ser titulars, com a màxim, d’un automòbil i una motocicleta o ciclomotor; i estar empadronats en el domicili habitual com a mínim des de l’1 de gener fins la data de sol·licitud de la subvenció. Per últim, també es demana que les famílies estiguin al corrent de les seves obligacions amb l’Ajuntament de Blanes, és a dir: que no siguin morosos per deutes vençuts o en situació d’incompliment de requeriments administratius.


La documentació que cal adjuntar a la petició, mitjançant el model d’instància creat amb aquest objectiu, haurà d’incloure com a mínim el nom, cognoms i NIF del sol·licitant, així com de tots els membres de la unitat familiar. Cal especificar la petició concreta de la subvenció, així com l’extracte dels últims 12 mesos del compte bancari de la unitat familiar on quedin registrats els ingressos i despeses de tots els seus membres.

S’ha de fer una declaració responsable respecte el compliment de la resta de circumstàncies que donen dret a la percepció de l’ajut, així com una autorització expressa, en nom propi i de tots els membres de la unitat familiar, perquè l’Ajuntament pugui verificar les circumstàncies personals i econòmiques expressades en la sol·licitud. Per últim, en el cas dels llogaters han de presentar la còpia del contracte on consti que l’IBI va al seu càrrec, i s’ha de fer constar el número de compte bancari on l’Ajuntament ha d’ingressar l’ajut.




Data de realització: 10/23/2020 | Data de la darrera actualització: 10/23/2020

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300