Noticia publicada a la web el 02/10/2021 06:04:21 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
El Departament de Salut ha ampliat la possibilitat de fer-se els tests d’antígens als segons suplents de les Meses Electorals
Els ciutadans de Blanes que han estat convocats per ser membres de les meses han de demanar-ho directament al seu CAP de referència
La Direcció General de Participació Ciutadana i Processos Electorals s’ha posat en contacte amb l’Ajuntament de Blanes per comunicar-los un canvi en relació a l’organització de les Eleccions 14-F. Es tracta dels tests d’antígens que poden realitzar-se voluntàriament els membres de mesa per descartar que tinguin la COVID-19. Ara el Departament de Salut ha informat que ha ampliat la possibilitat de fer-se el test als segons suplents.
CAP-2 de Blanes Les persones designades com a segons suplents de qualsevol dels tres càrrecs de les meses –president, primer vocal i segon vocal- poden demanar cita al seu Centre d’Atenció Primària de referència, portant el nomenament i la targeta sanitària pròpia. Si per algun motiu els titulars i primers suplents de les meses encara no han rebut cita, també poden demanar-la directament al seu ambulatori.
A Blanes les primeres proves ràpides de detecció del coronavirus es van començar a fer aquest passat dimarts a l’ambulatori de La Plantera, al CAP2. Inicialment s’havien deixat els segons suplents fora de la convocatòria per fer-se els tests d’antígens perquè històricament gairebé mai acabaven formant part de la mesa.
Ara bé, al haver-se rebut tantes al·legacions per no formar-ne part, s’ha preferit –mai millor dit- ‘curar-se en salut’ per garantir que diumenge vinent tots els Col·legis Electorals es puguin constituir. Cal recordar que les proves són de caràcter voluntari, i per tant si algú ha estat designat com a membre d’alguna mesa electoral i no desitja fer-se-la pel motiu que sigui, pot renunciar-hi.