Noticia publicada a la web el 04/29/2021 10:35:45 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
L’equip del Síndic de Greuges ha atès 30 persones en la seva atenció telemàtica feta a Blanes
D’aquest total, s’han presentat 19 queixes i s’han fet 11 consultes a través de trucades telefòniques o videotrucades
Aquest mes d’abril l’equip del Síndic de Greuges de Catalunya, el Defensor de les Persones, ha fet una atenció telemàtica adreçada als veïns i veïnes, així com a les entitats de Blanes. Més concretament, la jornada que es va dedicar a la ciutadania i associacions d’aquest municipi va ser el passat dimecres dia 21, al llarg de tot el dia.
L’objectiu era que tots i totes aquelles persones o entitats que volguessin, tinguessin la possibilitat de fer consultes o exposar queixes en relació amb vulneracions dels seus drets per part de les administracions públiques. També s’hi inclouen les empreses privades que presten serveis d’ús general, com per exemple aigua, llum, telefonia, gas, etc.
Un total de 30 persones ateses per l’equip del Síndic de Greuges
Segons ha informat l’equip del Síndic de Greuges de Catalunya, al llarg de la jornada es van rebre un total de 30 trucades, ja fos mitjançant atenció telefònica o a través d’una videotrucada. El balanç final d’aquesta jornada d’atenció telemàtica és que les persones a qui s’ha atès han presentat un total de 19 queixes i 11 consultes.
Les problemàtiques plantejades han estat majoritàriament, entre d’altres, qüestions relacionats amb consum (electricitat, telèfon), medi ambient, funció pública serveis socials, urbanisme i altres àmbits. Respecte les 19 queixes que s’han presentat, 10 d’elles tenien a veure amb temes relacionats amb l’Ajuntament de Blanes, i la resta amb les altres temàtiques.
A diferència d’anteriors ocasions, en què l’equip del Síndic de Greuges de Catalunya s’ha traslladat a Blanes per rebre presencialment les consultes i queixes de la ciutadania, aquesta vegada les mesures COVID han obligat a què s’hagi hagut de fer telemàticament. Les persones interessades han demanat una cita prèvia trucant per telèfon o enviant un correu electrònic.