Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Primer dia sense peatges a la C-32, que acaba a Blanes


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 09/01/2021 11:42:00 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Primer dia sense peatges a la C-32, que acaba a Blanes

Des d’avui, per circular en un turisme des de Barcelona a Blanes ja no cal pagar 4’90 € en cada viatge

Aquest matí molts blanencs i blanenques que anaven a la feina o de visita a Barcelona i poblacions de la rodalia circulant per la C-32 han pogut viure una imatge històrica en la pròpia pell i en la mateixa butxaca. Al passar pel primer dels tres peatges que hi ha abans d’arribar a la gran metròpoli, el de Palafolls, s’han trobat les barreres aixecades sense necessitat de tenir Via-T. És a dir: no han hagut de pagar.


Àrea de Peatge de Palafolls, aquest matí
I és que des d’aquest dimecres 1 de setembre els peatges de quatre vies d’autopistes de Catalunya han quedat alliberats. Fins ara, per circular en un turisme per la C-32 entre Blanes i Barcelona costava 4’90 € cada viatge. Per primera vegada des de fa dècades, Catalunya ha passat a tenir més quilòmetres de vies ràpides gratuïtes que de pagament.

L’Autopista del Maresme, la més antiga de l’estat espanyol

Val a dir que l’Autopista C-32 –coneguda també com l’Autopista del Maresme i/o l’Autopista de la Costa- va ser la primera en inaugurar-se a l’estat espanyol, més concretament el 1969, fa 52 anys, en plena dictadura franquista. Inicialment arribava només fins a Mataró. Va ser al 1994 quan es va inaugurar el nou tram que la perllongava fins a Palafolls.


Llavors la via ràpida es denominava A-19, i tot just l’any següent –el 1995- va passar a ser de titularitat de la Generalitat. Ja llavors es plantejava la necessitat d’allargar-la, i va ser al 2010 quan es va inaugurar la prolongació que arribava fins a Blanes, el tram Palafolls-Tordera.

Pel que fa al projecte de donar-li continuïtat fins a Tossa de Mar, porta molt de temps en fase d’estudi, i compta amb el rebuig frontal de la Plataforma ‘Aturem la C-32’ i l’Ajuntament de Blanes, entre d’altres. El projecte va ser sotmès a una Consulta Ciutadana Popular l’any 2016, organitzada per l’Ajuntament de Blanes: més d’un 71% dels participants van votar-hi en contra, mentre que un 28% ho van fer a favor.

Quatre trams d’Autopistes Alliberats: C-32, C-33, AP-7 i AP-2

L’acabament de les concessions d’Abertis afecta quatre autopistes catalanes: el tram nord de l’AP-7 (Vila-Seca i La Jonquera); l’AP-2 (Saragossa-Penedès); la C-33 (Barcelona-Montmeló); i la C-32. En total, els trams alliberats sumen més de 556 quilòmetres, comptant també els ramals d’accés.


A Catalunya ara queden un 30% de km de vies d’altes prestacions que encara mantenen peatges. Tot i que s’eliminen els patges en bona part de la xarxa viària, a Catalunya queden 120 quilòmetres de pagament: el tram sud de la C-32 –els túnels del Garraf- i la C-16, que inclou els túnels de Vallvidrera, l’autopista Terrassa-Manresa, i el Túnel del Cadí.


Encara falten entre 15 i 17 anys perquè acabi la concessió en aquestes vies. Més concretament, el tram Terrassa-Manresa expira el 2036; els Túnels del Cadí i de Vallvidrera el 2037; i l’Autopista Pau Casals –tram sud de la C-32- el 2039. Al desaparèixer els peatges, de moment els costos de manteniment de les infraestructures viàries aniran a càrrec dels pressupostos de les administracions, una fórmula que molts entesos consideren inassumible a llarg termini.




Data de realització: 09/01/2021 | Data de la darrera actualització: 09/01/2021

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300