Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’Ajuntament de Blanes s’adhereix al Dia Internacional del Poble Gitano, que es commemora el 8 d’abril


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 04/07/2023 07:50:47 AM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’Ajuntament de Blanes s’adhereix al Dia Internacional del Poble Gitano, que es commemora el 8 d’abril

Fins el proper dia laborable del 12 d’abril, la característica bandera llueix a la façana del consistori blanenc, igual que en d’altres 14 municipis catalans

Al llarg de l’any l’Ajuntament de Blanes dóna s’adhereix a diverses causes socials, en resposta a les múltiples peticions que arriben des de diverses entitats, o bé per resolucions adoptades pel ple municipal. En aquest cas, durant aquests dies que coincidiran amb les jornades festives de Setmana Santa, el consistori blanenc dóna suport a una commemoració a la qual dóna suport per primera vegada.



Ajuntament de Blanes, dijous al migdia
En aquesta ocasió es tracta del Dia Internacional del Poble Gitano, que es commemora el 8 d’abril, és a dir: demà dissabte. Aquesta data recorda el Primer Congrés Mundial romaní/gitano celebrat a Londres el 8 d’abril de 1971, on es va instituir la bandera i l’himne gitano. La bandera és blava i verda, simbolitzant el cel i el camp, amb una roda de carro vermella al centre, que representa el camí des de la Índia i la llibertat.



L’himne gitano, Gelem, gelem (vaig caminar, vaig caminar) el va compondre Jarko Jovanovic i recorda els i les gitanes víctimes del nazisme. Al 4rt Congrés Internacional Gitano celebrat a Serok (Polònia) es va designar el dia 8 d’abril com el Dia del Poble Gitano en record d’aquell anterior Congrés de Londres.

La característica bandera gitana es va penjar ahir dijous en un dels balcons de la façana principal de l’Ajuntament de Blanes, i lluirà aquí fins el proper dia laborable, el dimecres 12 d’abril. Es van encarregar d’instal·lar-la els efectius dels Serveis Municipals, que també la retiraran d’aquí a cinc dies, quan hagin finalitzat els dies de Setmana Santa.



La petició perquè el consistori blanenc donés suport a aquesta commemoració l’ha fet la Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya, i arreu del país hi ha d’altres 14 municipis que també han donat suport: Barcelona, Tarragona, Lleida, Badalona, Vilanova i la Geltrú, Vilaseca, Masnou, La Garriga, Cubelles, Ascó, El Palau d’Anglesola, Sabadell, Naut Aran i Sant Vicenç dels Horts.



Data de realització: | Data de la darrera actualització: 04/07/2023


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300