BASES REGULADORES PER A L’ATORGAMENT DE LLICÈNCIES D’OCUPACIÓ TEMPORAL DEL DOMINI PÚBLIC, MITJANÇANT LA INSTAL·LACIÓ DE PARADES DESMUNTABLES PER A LA FIRA DE SANT TOMÀS 2024
1. OBJECTE
Constitueix l’objecte d’aquestes bases la regulació del procediment per a l’atorgament de llicències per a l’ocupació temporal de domini públic amb parades desmuntables destinades a la venda de productes de Nadal i d’artesania a diferents carrers de Blanes (carrers Ample, i Raval Sud, passeig de Dintre i plaça d’Espanya) el dia 21 de desembre de 2024 i la determinació del contingut d’aquestes llicències.
Les llicències atorgades permetran als seus titulars instal·lar les parades de venda i explotar-les en els emplaçaments previstos, d’acord amb les condicions establertes en aquestes bases.
2. NATURALESA JURÍDICA I RÈGIM JURÍDIC
D’acord amb l’establert als articles 56 i 57 del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de béns de les entitats locals de Catalunya, amb les presents bases es regula el procediment per a l’atorgament de llicències d’ocupació temporal per a l’ús privatiu del domini públic, atenent als principis d’objectivitat, publicitat i concurrència i d’acord amb la finalitat d’interès públic que es pretén assolir.
A aquestes llicències també serà d’aplicació la normativa següent:
- Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de béns dels ens locals de Catalunya.
- Ordenances Fiscals vigents (Ordenança Fiscal 310.00. Taxa per serveis generals, i Ordenança Fiscal 313.04.Taxa per la utilització privativa o aprofitament especial de la via pública i terrenys de domini públic amb una finalitat lucrativa) .
3. INSTAL·LACIONS AUTORITZADES
S’autoritzaran tres tipus de parades.
- Parades tipus A: destinades a entitats sense ànims de lucre inscrites al Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Blanes, escoles o altres centres educatius del municipi. No es podran autoritzar les parades d’entitats que no estiguin inscrites en el mencionat Registre municipal, llevat de col·laboracions especials amb organismes dependents d’altres administracions.
- Parades tipus B: destinades a paradistes i artesans en general.
- Parades tipus C: destinades a establiments comercials de Blanes.
Aquestes parades s’autoritzaran davant la façana de l’establiment si aquest està ubicat en els carrers on es realitza la fira. En el cas que el comerç no estigui situat dins l’àmbit de la fira, l’Ajuntament determinarà el lloc on s’haurà d’instal·lar la parada.
4. NOMBRES DE PARADES AUTORITZADES
- Parades tipus A (entitats sense ànims de lucre inscrites al Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Blanes, escoles o altres centres educatius del municipi): 35
- Parades tipus B (paradistes i artesans en general): 68
- Parades tipus C (establiments comercials de Blanes): 10
En cas que no es cobreixi el total de parades tipus A i tipus C, l’Ajuntament podrà discrecionalment augmentar el nombre de parades tipus B en funció del nombre de sol·licituds rebudes per optar a aquesta tipologia.
5. PRODUCTES DE VENDA
- Parades tipus A: podran vendre tot tipus de productes, sempre que els beneficis reverteixin en les finalitats pròpies de l’entitat, escola o centre educatiu.
- Parades tipus B: podran vendre els productes que es detallen a continuació i es fixa un nombre màxim de parades per tipologia de producte.
Nombre màxim de parades | Tipologia |
35 | Productes alimentaris: |
Garapinyades, oli, confitures, fruits secs, caramels, infusions, pa, dolços, cervesa i cava, castanyes, xurros, productes lactis, mel, embotits,... | |
2 | Articles de decoració |
4 | Sabons i productes de cosmètica natural/Espelmes/Minerals |
2 | Articles de fusta per a la llar |
4 | Roba i complements |
3 | Joguines |
3 | Bijuteria |
1 | Articles de la llar |
1 | Barrets i cistelleria |
2 | Llibres antics, discos i còmics |
4 | Tions i productes nadalencs de decoració |
4 | Joieria artesana i argenteria |
3 | Altres- no incloses a cap anterior |
No obstant això, si no es cobreixen la totalitat de les parades per tipologia de producte, l’Ajuntament si ho considera convenient podrà modificar el nombre màxim de parades establert per a cada producte, en funció de les sol·licituds presentades.
- Parades tipus C: només podran vendre els productes que venen habitualment en els seus comerços.
6. CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES DE LES PARADES
Les parades de venda que s’instal·lin hauran de complir les característiques que es detallen a continuació.
Les parades tindran una superfície màxima de 8 metres lineals i seran tipus carpa amb una superfície de 3 metres de llarg per 2 metres de profunditat o de 2 metres de llarg per 2 metres de profunditat.
Les parades seran totalment desmuntables, prohibint-se qualsevol element d'obra fixa.
Característiques tècniques de les parades:
- Dimensions de la parada: carpes de 3x2 metres o de 2x2, amb potes metàl·liques i lona de recobriment de color blanc al darrere i als laterals ( obligatori) . No s’admetran altres sistemes de protecció ni para-sols ni paravents.
- Un taulell amb dimensions màximes de 8 m de llarg per 1 metre d’ample i cavallets de 80 cm. d’alçada, que en cap cas podrà excedir de l’espai ocupat per la carpa.
- Tot el taulell de la parada haurà d’estar revestit amb roba tipus mantell en perfecte estat de conservació i neteja.
- Cada parada haurà d’estar ornamentada amb motius de decoració nadalencs.
- L’enllumenat s’haurà de fer amb llums de baix consum i, l’expositor haurà de portar cablejat que haurà d’estar homologat amb una extensió mínima de 5 metres preparat per poder connectar-se al grup electrogen que haurà de portar el paradista.
7. DURADA
La llicència atorgada mitjançant el procediment previst en aquestes bases, inclou l’autorització d’explotació per al dia 21 de desembre de 2024.
En cas que per raons sanitàries no es pugui dur a terme la fira en el dia previst, aquesta no s’ajornarà i quedarà suspesa la seva celebració, sense dret a percebre indemnització.
8. EMPLAÇAMENT DE LA FIRA I DATES I HORARIS DE FUNCIONAMENT
Les parades es situaran al carrer Ample, Raval Sud, passeig de Dintre i Plaça d’Espanya en la forma que indiqui l’Ajuntament de Blanes, el dia 21 de desembre de 2024. Les parades hauran d’estar obertes des de les 9:00 del matí a les 21 hores.
En el cas que per raons sanitàries calgui guardar més espai de l’habitual entre parades, l’Ajuntament podrà ampliar o modificar la ubicació de les parades a altres vials.
Tot i que es fixen els horaris esmentats anteriorment, l’Ajuntament els podrà modificar per causa justificada i comunicant-ho amb antelació als titulars de les parades.
9. TAXES
- Parades tipus A (entitats sense ànims de lucre inscrites al Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Blanes, escoles o altres centres educatius del municipi):
Segons l’establert a l’article 3 punt 3 de l’Ordenança General reguladora de Beneficis fiscals les entitats que figurin inscrites en el Registre Municipal d’Entitats, regulat en el Capítol II del Reglament de participació ciutadana, no estaran subjectes a les taxes i preus públics següents derivats de l’exercici de les activitats d’interès públic que els hi són pròpies i de les que la seva única i exclusiva finalitat sigui la de finançar la realització d’aquestes activitats:
- Taxa per serveis generals.
- Taxa per autorització d’ocupació de la via pública.
Els centres escolars o altres centres educatius del municipi, per la seva dependència d'organismes públics no estaran subjectes a les taxes anteriorment referides.
- Parades tipus B (paradistes i artesans en general) i parades tipus C (establiments comercials de Blanes):
Els titulars de les llicències hauran d’abonar les taxes següents:
- Ordenança Fiscal núm. 310.00 Per la tramitació de l’expedient. Article 5è. Epígraf tercer.3: 83,59 euros.
La part proporcional que correspongui a cada paradista en funció del nombre d’autoritzacions.
- Ordenança Fiscal núm. 313.04 Per l’ocupació de la via pública. Article 6è. Apartat e) Fires :e.1) Artesania i similars: Quota general irreductible, per metre lineal de front o fracció i dia: 7,42 euros
El Consell Comarcal de la Selva notificarà als titulars de les llicències l’import i els terminis de pagament de les taxes essent el termini màxim per realitzar el pagament el dia 2 de desembre de 2024. El titular de la llicència haurà d’enviar comprovant de pagament de les taxes a fires.festes@blanes.cat, i disposarà fins el dia 5 de desembre de 2024 per acreditar-lo. El fet de no pagar les taxes exigides dins el termini determinat i/o no haver enviat el comprovant corresponent suposarà la pèrdua automàtica de la llicència de parada.
No obstant això, en el decret d’atorgament de les llicències es podran establir uns terminis diferents en cas que sigui necessari per la tramitació de l’expedient.
- Renúncia o no assistència el dia de la Fira:
En cas que el sol·licitant que ja hagi pagat les taxes renunciï a la parada abans del dia 8 de desembre, se li retornarà l’import de la taxa corresponent en concepte d’ocupació de la via pública. Si la renúncia és posterior a aquesta data, no es retornarà cap taxa.
En cas que l’adjudicació de la parada s’efectuï després del 8 de desembre i posteriorment es renunciï a la parada, no es retornarà cap taxa.
En cas que el dia de la Fira no s’instal·li la parada, no es retornarà cap taxa llevat que es justifiqui documentalment que no s’ha assistit a la Fira per una causa de força major. En aquest cas, es retornarà la taxa corresponent a l’ocupació de la via pública.
10. DESPESES
Aniran a càrrec dels titulars de les llicències totes les despeses que siguin necessàries per exercir l’activitat objecte de la llicència.
11. PROCEDIMENT D’ATORGAMENT DE LES LLICÈNCIES I DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
- LLICÈNCIES TIPUS “A” (entitats sense ànims de lucre inscrites al Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Blanes, escoles o altres centres educatius del municipi) I TIPUS “C” (establiments comercials):
S’atorgaran per estricte ordre d’entrada de les sol·licituds en el Registre d’Entrada de l’Ajuntament de Blanes, fins a cobrir el nombre màxim de parades d’aquesta tipologia.
No obstant això, les parades hauran de complir uns mínims requisits estètics i de qualitat visual, a criteri dels serveis tècnics municipals.
A aquest efecte els sol·licitants hauran de presentar el model de sol·licitud específic que correspongui:
- el model de l’annex A per les entitats sense ànim de lucre inscrites al Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Blanes, escoles o altres centre educatius .
- o el model de l’ annex C pels establiments comercials de Blanes.
- Documentació a presentar per les parades del tipus A:
Hauran de presentar el model d’instància de l’annex A acompanyada de la següent documentació :
- Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat o passaport de la persona sol·licitant de la llicència.
- Documentació a presentar per les parades del tipus C:
Hauran de presentar el model d’instància de l’annex C acompanyada de la següent documentació:
- Fotocòpia del Document Nacional d’identitat o passaport de la persona sol·licitant de la llicència.
- En el cas de persones nacionals de països que no siguin membres de la Unió Europea, fotocòpia del document del permís de residència i feina per compte propi.
- Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat, passaport, o permís de residència i feina per compte propi de la persona que suplirà al titular de la llicència per regir la parada.
- Fotocòpia de l’escriptura de la societat, en cas que el sol·licitant de la llicència sigui una persona jurídica.
- Detall del producte o productes que es vendran en la parada adjuntant fotografies.
En cas de voler comercialitzar productes alimentaris, també serà necessari que es presenti la següent documentació:
- Fotocòpia de la documentació que acrediti haver rebut la formació en manipulació d’aliments.
- Descripció de les mesures d’higiene i conservació de productes: manteniments dels aliments a temperatura regulada que ho necessitin (refrigeració).
- Descripció de les mesures de protecció dels aliments sense envasar contra elements externs (pols, insectes....)
- Descripció de les mesures de protecció contra els consumidors.
- Descripció de les mesures d’higiene personals ( gorres, guants....) i de neteja dels estris utilitzats en la manipulació dels productes alimentaris.
En cas que ho consideri necessari, l’Ajuntament podrà sol·licitar qualsevol aclariment sobre les dades que s’hi facin constar a fi i efecte de comprovar-ne la seva veracitat amb caràcter previ a l’atorgament de la llicència.
- LLICÈNCIES TIPUS “B” (paradistes i artesans en general):
S’atorgaran en règim de concurrència competitiva entre les diferents sol·licituds en funció del tipus de producte a comercialitzar.
Les sol·licituds presentades seran revisades i valorades pels serveis tècnics municipals.
Els serveis tècnics comprovaran que les sol·licituds s’hagin presentat correctament de conformitat amb aquestes bases. En cas que les sol·licituds no s’hagin presentat correctament, es concedirà un termini de deu dies hàbils per esmenar-les. Les sol·licituds que no siguin esmenades en el termini atorgat quedaran excloses del procediment.
Posteriorment les sol·licituds admeses seran classificades per les tipologies del producte a vendre establertes en la base 5 i es procedirà, si escau, a la valoració de les sol·licituds de conformitat amb els criteris establerts.
En cas que per la tipologia de producte el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre màxim de parades a autoritzar, no caldrà procedir a la valoració i es proposarà directament l’adjudicació a favor de les sol·licituds admeses.
No obstant això, les parades hauran de complir uns mínims requisits estètics i de qualitat visual, a criteri dels serveis tècnics municipals.
Si cal valoració, un cop valorades les propostes aquestes es classificaran per tipus de producte i per ordre decreixent de puntuació, i els serveis tècnics municipals realitzaran una proposta d’adjudicació a favor de les sol·licituds que hagin obtingut major puntuació en cada un dels tipus de productes. En cas d’empat entre propostes es resoldrà per sorteig.
De conformitat amb el que s’estableix en la base 5 si no es cobreixen la totalitat de les parades, l’Ajuntament si ho considera convenient podrà modificar el nombre màxim de parades establert per tipus de producte.
Documentació a presentar per les parades del tipus B:
Hauran de presentar el model d’instància de l’annex B acompanyada de la següent documentació :
- Fotocòpia del Document Nacional d’identitat o passaport de la persona sol·licitant de la llicència.
- En el cas de persones nacionals de països que no siguin membres de la Unió Europea, fotocòpia del document del permís de residència i feina per compte propi.
- Fotocòpia de l’escriptura de la societat, en cas que el sol·licitant de la llicència sigui una persona jurídica. L’objecte social haurà d’estar relacionat amb la producció artesanal o manufacturada o amb la venda minorista d’aquests tipus de productes.
- Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat, passaport, o permís de residència i feina per compte propi de la persona que suplirà al titular de la llicència per regir la parada.
- Fotografies o croquis de la parada que es proposa instal·lar. Cal detallar les característiques estètiques de la parada, qualitat visual, etc. atès que posteriorment, si és el cas, seran valorades pels serveis tècnics municipals.
- Detall del producte o productes que es vendran en la parada adjuntant fotografies.
En cas de voler comercialitzar productes alimentaris, també serà necessari que es presenti la següent documentació:
- Fotocòpia de la documentació que acrediti haver rebut la formació en manipulació d’aliments.
- Descripció de les mesures d’higiene i conservació de productes: manteniments dels aliments a temperatura regulada que ho necessitin (refrigeració).
- Descripció de les mesures de protecció dels aliments sense envasar contra elements externs (pols, insectes....)
- Descripció de les mesures de protecció contra els consumidors.
- Descripció de les mesures d’higiene personals (gorres, guants....) i de neteja dels estris utilitzats en la manipulació dels productes alimentaris.
CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES PARADES TIPUS B
S’atorgaran un màxim de 20 punts, valorant els aspectes següents:
- Estètica de la parada i qualitat visual de la parada: màxim 10 punts.
- Presentació del producte: màxim 5 punts.
- Originalitat del producte: màxim 2 punts.
- Ornamentació de la parada amb productes nadalencs (al tractar-se d’una Fira de Nadal): màxim 3 punts.
Totes les sol·licituds presentades seran examinades pels Serveis tècnics Municipals, que comprovaran que a les sol·licituds hi figuri tota la documentació requerida per aquestes bases. En cas que manqui alguna documentació, es requerirà per notificació electrònica a l’adreça d’e-mail facilitada, per tal que l’aporti, en un termini màxim de 3 dies hàbils.
Transcorregut aquest termini, i en cas que no es doni compliment al requeriment efectuat per l’Ajuntament es perdrà el dret a resultar adjudicatari d’una llicència.
ATORGAMENT DE LES LLICÈNCIES
L’atorgament de les llicències es farà mitjançant decret de regidor i la llicència estarà condicionada a la presentació de la següent documentació:
- Justificant d’haver subscrit la pòlissa d’assegurança, vigent el dia de la fira, i d’estar al corrent del seu pagament.
- Resguard acreditatiu d’haver ingressat al Consell Comarcal de la Selva les taxes fixades en la base 9a.
- Justificant de pagament del rebut d’autònom corresponent al mes de novembre.
Una vegada presentada aquesta documentació els sol·licitants tindran dret a l’efectiva ocupació del domini públic i, per tant, a la instal·lació de la parada en les dates autoritzades.
Per a l’atorgament de la llicència, el titular haurà d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Blanes.
La ubicació de la parada s’assignarà uns dies abans del dia de la fira i es seguiran les indicacions de la persona designada per l’Ajuntament de Blanes, la qual vetllarà en tot moment pel seu bon funcionament.
12. TERMINIS PER A LA PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les sol·licituds per a l’obtenció de llicències es poden presentar:
Telemàticament: L'Ajuntament de Blanes ha instaurat l'Administració electrònica i si disposen de signatura electrònica es pot tramitar aquesta sol·licitud accedint al nostre web municipal https://seu.blanes.cat ( seu electrònica -catàleg de tràmits-)
Presencialment: S'haurà de sol·licitar cita prèvia obligatòria al nostre web:
https://www.blanes.cat/catala seleccionant l'Oficina: Ajuntament de Blanes PS de Dintre 29 i el Servei: Amic-Atenció Presencial/Registre General.
- Parades tipus A : des del 12 de setembre fins el dia 11 d’octubre de 2024.
- Parades tipus B i C : des del 26 d’agost fins el dia 27 de setembre de 2024.
Els sol·licitants no podran demanar més d’una llicència.
Les persones físiques no podran sol·licitar una llicència si una persona jurídica de la qual ells en formin part com a soci o com a administrador també en sol·licita una.
13. TERMINIS DE RESOLUCIÓ
Els terminis de resolució seran els següents:
Per a les parades tipus A: 5 de desembre de 2024.
Per a les parades tipus B i C: 20 de novembre de 2024.
14. CONDICIONS DE LA LLICÈNCIA
a) El titular de la llicència està obligat al compliment de les obligacions previstes en aquestes Bases i a atendre les ordres facilitades per l’Ajuntament de Blanes.
b) El titular de la llicència prestarà el servei amb diligència i correcció vers als visitants de la fira.
c) Les taxes establertes en les bases s’hauran d’abonar prèviament a l’inici de la fira. El no abonament suposarà l’extinció immediata de la llicència.
d) El titular de la llicència quedarà obligat al compliment del què disposi la normativa en matèria de treball, en tots els seus aspectes, inclosos els de previsió de riscos laborals i seguretat social.
e) El titular de la llicència serà responsable de tot el material emprat i de tots els danys que pugui ocasionar amb la realització de la seva activitat, responent dels danys que es causin a l’Ajuntament o a tercers. Cada titular tindrà cura del manteniment del seu material.
f) El titular de la llicència haurà d’esta al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Blanes.
g) L’autorització municipal s’atorga a risc i ventura de la persona que resulti titular.
h) Les llicències tenen el caràcter de personals i intransmissibles.
i) El titular de la llicència i les persones que regentin les parades, tenen el deure d'utilitzar bones formes i modals, cordialitat, amabilitat, educació i respecte en les seves relacions amb el públic.
j) Queda prohibit l’ús de la megafonia i d’elements musicals que puguin molestar els usuaris de la via pública. No es podrà disposar de cap tipus d'element publicitari.
k) El titular de la llicència haurà d’exhibir en lloc visible el preu de venda dels productes. Cada titular disposarà d’un lloc assignat fix, i no podrà canviar-lo ni permutar-lo, sense l’autorització de l’Ajuntament.
l) El titular de la llicència haurà de garantir un bon estat de manteniment i higiene dels elements propis de les seves instal·lacions i serà responsable de mantenir l’espai afectat, les instal·lacions i la serva zona d’influència en bones condicions de neteja, salubritat, seguretat i estètica.
m) El titular de la llicència no podrà introduir cap variació en el servei i haurà de vendre o oferir els productes pels quals va sol·licitar autorització. Resta totalment prohibit vendre qualsevol altre producte diferent a l’autoritzat.
n) Els participants hauran de muntar la parada entre les 6.00 h. i les 8.00 h. del matí del dia 21 de desembre. A partir d’aquesta hora les parades hauran de quedar muntades, deixant lliure de vehicles l’espai destinat a la fira. En cap cas es pot deixar estacionat el vehicle fora d’aquest horari. L’horari de desmuntatge es realitzarà de les 21.00 h. a les 22.00 h del dia 21 de desembre.
o) No es poden fer servir elements de fabricació industrial ni pintures tòxiques.
p) Es prohibeix tenir animals a la parada, ni de companyia ni com reclam.
q) L’organització no es fa responsable dels danys que per robatori o furt es puguin causar i aconsella els participants que no deixin cap material valuós a la parada sense vigilància.
r) No està permesa l’exposició de mercaderies directament a terra.
s) L’Ajuntament es reserva el dret d’ajornar, anul·lar o suspendre la fira, sempre que les circumstàncies ho aconsellin.
15. DRETS DEL TITULAR
El titular de la llicència tindrà el dret d’utilitzar el domini públic d’acord amb les condicions de la llicència per instal·lar la seva parada i vendre els productes.
16. DRETS I DEURES DE L'AJUNTAMENT
a) L’Ajuntament tindrà dret a inspeccionar les parades de venda i a realitzar totes aquelles operacions que siguin necessàries per verificar que el titular de la llicència compleix amb les condicions de la mateixa.
b) Cobrament de les taxes.
c) En general, a exercir totes aquelles previstes per la normativa sectorial, en relació a la protecció dels béns de domini públic i totes les que siguin necessàries per garantir l’ordre en la zona on s’instal·laran les parades.
17. RÈGIM SANCIONADOR
17.1. INFRACCIONS
Les infraccions es qualifiquen com a faltes lleus, greus i molt greus.
Es consideren faltes lleus:
a) La manca d’atenció i respecte envers el públic o altres titulars de llicències.
b) La utilització o circulació de vehicles dins de la fira fora de l’horari establert, o el pas per accessos no autoritzats.
c) No tenir la llicència municipal a la parada, a disposició de les autoritats competents,.
d) L’incompliment d’allò que disposen aquestes bases i que no estigui qualificat com a falta greu o molt greu.
Es consideren faltes greus:
a) Cometre tres infraccions considerades lleus.
b) Cridar o utilitzar elements de megafonia per atreure al públic.
c) L’incompliment del deure de neteja i conservació de la parada i l’espai adjacent, ja sigui durant la fira com a la finalització de la mateixa.
d) La venda practicada sense reunir els requisits establerts per la legislació vigent.
e) Deixar la regència de la parada a càrrec d’una persona no autoritzada expressament per l’Ajuntament.
f) Tota venda practicada tant fora dels perímetres i llocs autoritzats, com dels horaris i dies indicats per l’autoritat municipal, o oferir articles no autoritzats.
g) La venda de productes no autoritzats en la llicència o productes no autoritzats o homologats a l’Estat Espanyol.
h) Causar danys per simple negligència, en les instal·lacions o als usuaris.
i) Realitzar prestacions diferents a les autoritzades.
j) Dipositar deixalles en qualsevol lloc que no sigui els contenidors de residus sòlids urbans ordinaris o selectius situats a la via pública.
k) Manca de correcció o de cortesia envers els funcionaris municipals adscrits al serveis d’inspecció, Policia Local, Protecció Civil, o d'altres serveis que depenguin directament o indirectament de l'Ajuntament, per part de l'adjudicatari o del seu personal, i el fet de no atendre les seves instruccions.
Es consideren faltes molt greus:
a) Deixar de parar, sense causa justificada ni haver comunicat a l’Ajuntament l’absència.
b) No retirar les instal·lacions un cop finalitzat el període de llicència.
c) El perill provocat pel mal estat de les instal·lacions i altres elements.
d) Causar danys importants al mobiliari urbà i/o la resta de parades.
e) La connexió fraudulenta a xarxes elèctriques privades o municipals, de l’empresa subministradora o d’altres anàlogues.
f) El desacatament reiterat de les instruccions de l’autoritat municipal.
g) El traspàs, cessió o sotsarrendament de la parada.
h) Cometre 3 infraccions considerades greus.
17.2. PENALITATS I PROCEDIMENT SANCIONADOR
Les sancions que podran imposar-se als infractors seran les següents:
- Per les qualificades de caràcter lleu:
a) Advertiment per escrit la primera vegada que es cometi la infracció.
b) Multa fins a 60 €.
- Per les qualificades de greus:
Multa de 60,01 € fins a 300 €. La tercera infracció greu comportarà la pèrdua del dret per assistir a la fira en les properes edicions.
- Per les qualificades de molt greus:
Multa de 300,01 € fins a 3000,00 € i l’extinció de la llicència.
Aquestes penalitzacions s’imposaran prèvia audiència de deu dies hàbils als titulars de la llicència.
Els òrgans competents per la imposició de les sancions previstes anteriorment seran els següents:
a) Per les faltes lleus i greus, l’Alcalde o regidor delegat en matèria de llicències d’ocupació de via pública.
b) Per les faltes molt greus, la Junta de Govern Local.
18. EXTINCIÓ DE L’AUTORITZACIÓ
Serà causa automàtica d’extinció de la llicència:
- La mort o incapacitat física del titular de l’autorització o l’extinció de la personalitat jurídica de la societat.
- La manca de pagament de les taxes fixades en les bases.
- Per sanció, de conformitat al que disposen aquestes bases.
- Per renúncia de l’autoritzat.
- Per haver traspassat l'autorització, arrendat o qualsevol altra forma de cessió a tercers.
- Per haver falsejat les dades acreditades en aquesta licitació.
19. PRERROGATIVES DE L’ADMINISTRACIÓ
L’Ajuntament de Blanes tindrà la prerrogativa d’interpretar qualsevol incidència relacionada amb les llicències.
BASES FIRA DE SANT TOMÀS 2024
Annex A
Annex B
Annex C
Compromís compliment d'obligacions
Data de realització: 06/21/2024 | Data de la darrera actualització: 08/09/2024
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300