Taller de diagnòstic amb professionals del món juvenil
de Blanes
(treball realitzat durant el mes d’abril de 2004)
Educació, economia i ocupació | Territori i sostenibilitat | Cultura, esport i lleure | Salut | Associacionisme, participació i societat civil |
+ | - | + | - | +-+-+- |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Positiu (verd) |
o EDUCACIÓ - Ha arribat la EOI - Educació: (Joves instituts). En quant a la integració de joves immigrants els missatges que he rebut és que hi ha bona cohesió social i no es detecten actituds racistes ni problemes de convivència. o ESTUDIAR. - Cases d’oficis/escoles Taller/ oferta per jovent amb problemes. |
Negatiu (groc) |
o MANCA DE COORDINACIÓ. - Educació: Falta estabilitat d’aquests tipus de programes. (Origen comú i coordinació dins el camp social juvenil). - Nexe comú, estable i coordinat per solucionar joves amb no integració. - Cal un abordatge de l’educació fora de l’educació reglada. o ESTUDIAR. - Mòduls. Continuar estudiant,... On? - Joves de 16 (+) anys queden molt penjats tan a nivell d’ocupació com en cursos específics. o OCUPACIÓ TEMPORAL - Treball precari. (contractes eventuals). – Temporada d’estiu. - Inestabilitat laboral, generalment provocada per treballs temporals, aquest fet comporta, de vegades, dificultat econòmica. - Precarietat en la ocupació. - Treball: Hàbits laborals “discontinus” -> conseqüència “hivern desocupats”. o ACTITUDS - La destrucció els motiva. - La manca de cultura de l’esforç - Són molt cruels amb ells mateixos. - Molt materialistes. - Educació: La percepció negativa en els instituts és que existeixen actituds agressives entre els joves o reaccions violentes. Els falten habilitats per resoldre els conflictes (joves instituts). |
Positiu (verd) |
o Els Pins “diuen” que continuaran tenint pins. o Són capaços de fer accions de neteja i cura envers la natura. o TERRITORI I SOSTENIBILITAT: Territori proporciona moltes possibilitats laborals i socials (sempre, però estacionals) |
Negatiu (vermell) |
o ENTORN. - Pocs espais, parcs, espais verds,... - Manca espais verds. o TERRITORI: - Manca d’espai (zona molt urbanitzada). - Cal ser molts per parar una idea com la de construir a Pinya de Rosa. - Podem deixar el territori ple d’escombraries. APORTACIONS: - Manca zona verda a l’interior de Blanes. - Divisió comarcal i territorial -> el riu - Manca de transport públic direcció Girona – BCN-pobles-rodalies. -> horari. |
Positiu (verd) |
o OFERTA ESPORTIVA - Bona xarxa esportiva (oferta). - Esport-> Hi ha moltes entitats, hi ha un gran número de joves, de 14/18 no participatius però a partir de 25/26 comencen a gestionar. - Les activitats esportives els motiven. o PROPOSTES ALTERNATIVES. - Comencen projectes nous, alternatius. o OFERTA/DDA. - CULTURA: Molta oferta, però no surt de la “necessitat” o proposta. - CULTURA: Biblioteca comarcal Blanes, modernitat i estàtica que facilita accés a la cultura. Lloguer DVD’s, Internet,... - Cultura, esport i lleure: hi ha forces opcions. |
Negatiu (groc) |
o Manca educadors culturals, no ja socials. o OFERTA ELITISTA. - Poca oferta lúdica i cultural i gens representativa realitat blanenca. - Poca informació dels recursos, poques activitats dirigides als joves. Lleure. - Poble turístic, falta infrastructura a tots els nivells per realitzar activitats tot l’any. o MANCA D’UN CENTRE LÚDIC CULTURAL. o OFERTA/DDA. - Esport/cultura: No sempre coincideix el que hi ha amb el que vol la gent. - Cultura/esport/ lleure: Seria interessant apropament de la cultura als joves. |
Positiu (verd) |
- Realització d’algunes iniciatives adreçades als joves sobre salut als IES. (Prevenció Riscos de la Salut). - Salut: Hi ha forces recursos i cobreixen les necessitats. |
Negatiu (groc) |
o MANCA D’INFORMACIÓ I RECURSOS. <- INFORMACIÓ. - Manca punts d’informació sobre salut accessibles a la població juvenil (dificultat d’accés a la informació). - Manca de recursos específics, salut. - Manca informació. - Salut: manca d’informació als joves. - Salut: no sempre es coneixen tots els recursos. o El tabac, dependència. o SALUT: salut / malaltia. No prevenció. |
Positiu (verd) |
o ASSOCIACIONS JUVENILS - Existència de força entitats vinculades amb el món juvenil. - Associacionisme, participació i societat civil: Centre juvenil, diferents associacions esportives, escaus,... - Es comença a escoltar als joves. o OCUPACIÓ: Facilitat a trobar feina a l’estiu. La 1a si més no. o CARACTERÍSTIQUES. - SOCIETAT CIVIL: Amb força iniciativa, consciència i força activa. - Hi ha vincles forts d’amistat entre joves de diferent cultures, ... - Tenen una gran consideració en vers la justícia. És per ells un gran valor. - Solidaritat davant dels problemes dels companys. - Encara es mobilitzen davant les injustícies. |
Negatiu (groc) |
o POC DINÀMIQUES. - No he vist o conegut cap jove associat/da a entitats de caire social. - Manca de organització associativa (xarxa associativa dispersa) No funcionament col·lectiu, sentiment col·lectivitat inexistent. - Costa molt moure gent. - Poca interrelació entre els professionals que atenen els joves. o ASSOCIACIONS TANCADES. - Associacionisme: No accessible per tothom. - Hi ha grups molt tancats. (Skins,...) - Hi ha individus molt tancats o aïllats. |
Data de realització: 05/18/2004 | Data de la darrera actualització: 07/25/2006
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300