Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Taller de Regidors


Camí de tornada


Menú principal



Taller de Regidors

Taller amb Regidors/es de l’Ajuntament de Blanes
(treball realitzat el 15 de març de 2004)


Objectius del procés participatiu del “Projecte J”

Els objectius generals del projecte són quatre:

· Conèixer la realitat i l’experiència dels/les joves de Blanes a partir de la realització d’un diagnòstic comunitari compartit.
· Posar les bases per un treball comunitari envers les polítiques de joventut.
· Mobilitzar, implicar el màxim d’actors, introduir diferents punts de vista al debat, fomentar la reflexió i la creativitat col·lectiva a l’hora d’analitzar i treballar el tema de la joventut de Blanes.
· Recerca de la concreció, la decisió i els compromisos, l’acord i la programació de les línies del Pla Integral de Joventut.

El procés d'investigació està estructurat en tres fases:

· 1ª Fase: Coneixement del territori per part de l'equip investigador.
· 2ª Fase: Diagnòstic participatiu. Recollida de totes les opinions, discursos, informacions, etc... que té la població sobre el món juvenil de Blanes; i, dinamització del procés (implicar a la població a participar i col·laborar en el procés)
· 3ª Fase: Fase de caire propositiu. Tenint en compte el diagnòstic, el debat es centrarà en fer propostes per concretar línies d'actuació futures.


Objectius del taller amb Regidors/es de l’Ajuntament de Blanes

Els objectius del taller són:

· Parlar sobre les visions que, des de les diferents grups polítics es té sobre els joves de Blanes.
· Dinamitzar el procés: implicar als/les regidors/es a participar i col·laborar en el procés.





La dinàmica

Visions de futur

Objectius
• Elaborar un diagnòstic de la situació present a partir d’una projecció futura en negatiu i en positiu, en un espai de temps reduït.

Aplicació
• És una tècnica de diagnòstic que posa l’accent en el futur i, per tant, més en les potencialitats i amenaces sobre les quals es pot intervenir.
• És molt útil com a exercici previ per elaborar propostes de futur i per estimular la creativitat. En aquest sentit:
per una banda, promou la visió crítica però, per l’altra, introdueix positivització al procés en projectar un model
futur que és a la vegada desitjat i factible.


Funcionament
• Es planteja al grup el tema/pregunta a debatre i s’explica la tècnica: en aquest cas Com veuen el món juvenil a Blanes d’aquí 15 anys.
• Sobre el tema plantejat, es tracta que cada persona s’imagini en un període de temps breu com serà la situació a x anys vista en el millor i en el pitjor dels casos. Les aportacions es poden recollir per pluja d’idees.
• Les visions de futur es recullen i sintetitzen classificant-les en subtemes. La síntesi pot comportar, depenent del temps disponible, cert grau de debat i discussió.



TEMPORITZACIÓ

19.15h Benvinguda, explicació breu del projecte i de la dinàmica.

19.25h Inici del treball individual:

30 minuts Repartiment de les targetes, i treball en pluja d'idees (visions en positiu i visions en negatiu) .

20 minuts Exposició per part de cada persona de les seves aportacions.

20.15h Debat obert.


VISIONS DE FUTUR EN NEGATIU


1. Insolidaris
o insolidaris
o localistes i insolidari
o Su comportamiento será diferente hacia la sociedad, en responsabilidades.

2. Consumistes i individualistes
o Persones individualistes i intolerants amb els interessos centrats en el món materialista i de consum.
o Predomini absolut de valors com el consumisme i l’individualisme.
o Una joventut individualista.
    3. Egoistes
    o Gent egoista que només pensen en ells mateixos
    o Egoistes i egocèntrics.

    4. Ocupació
    o L’atur juvenil és superior al 50%
    o La competitivitat en el treball serà massa forta
    o Una joventut poc treballadora
    o Difícil accés a la feina o el treball
            macroeconomia
    5. Esports
    o La pràctica esportiva serà de competició, no es farà per hobby.
    o Una joventut que no faci esport ni exercici.

    6. Salut
    o Fàcil accés a la droga
    o El comportament dels joves despreciarà les conseqüències de perdre la salut (estarà tant protegir per la salut que no la valorarà)
    o Discriminació per raons genètiques de salut...
            També relacionat amb la manca d’esport
      7. Família
      o Difícil relació amb els pares o família
      o La comoditat de viure i conviure amb els pares.
      o A nivell familiar habrá menos respeto
      o Les noies perdran pes a la família quan la vulguin formar
        8. Educació
        o Una joventut inculta
        o Una joventut passiva i poc motivada

        9. Bandes agressives
        o No es pot sortir de casa a la nit, els carrers són massa perillosos
        o Una joventut agressiva
        o Una joventut agrupada en bandes agressives i excloents
        o Lluita entre bandes juvenils.

        10. Divisió
        o Blanes està dividida en ghettos diferenciats, amb habitants d’origen diferent i ocupacions diferents, que no interaccionen.
        o Marginats i rebutjats per la societat
          11. Urbanisme
          o 150.000 habitants
          o Blanes s’ha convertit en un municipi de segones residències, només viu a l’estiu.
          o L’habitatge és tant car que Blanes ha perdut població jove.
          o Difícil accés a l’habitatge.
          o Període turístic s’ha reduït a la primera quinzena d’agost i és l’única activitat econòmica.
          o Blanes no és agradable per viure-hi: no hi ha zones verdes, la façana marítima es deteriora, hi ha excés de vehicles i caos circulatori..

          12. Altres aportacions...
          o Incompresos en vers la societat
          o Robots que segueixen els dictats dels que tenen el “poder”. Conformats. El que hi ha ja està bé.




            VISIONS DE FUTUR EN POSITIU


            1. Ocupació
            o Emprenedors i lluitadors.
            o Les noies ocuparan el 50% dels llocs de treball
            o La competència serà més fàcil. Hi haurà molts medis.
            o S’han establert indústries a Blanes i la feina no és bàsicament estacional.
                    microeconomia

            2. Compromís
            o Sensibles amb la injustícia social
            o Compromís amb la societat (somnis?)
            o Una força globalitzadora dels avenços socials
            o La integració social dels emigrants és perfecte... i tots parlen català abans de l’any d’estada.
            o Persones creatives que aporten en positiu per canviar allò que és injust per a moltes persones
              3. Lleure i associacions
              o L’aprofitament del lleure serà més gran i millor.
              o Les associacions juvenils de Blanes disposen d’un hotel d’entitats gran i popular.
              o L’activitat d’esplai més rellevant és la cultura i el debat.

              4. Educació
              o Una joventut més culta i més llegida.
              o Blanes té una oferta educativa i cultural diversificada, que satisfà i genera inquietuds als joves.
                5. Participació, generadors de decisions
                o Organitzacions juvenils involucrades en les decisions públiques.
                o Una joventut més polititzada i sindicalitzada.
                o Hi ha una gran dinàmica de participació juvenil en la vida municipal: cultural, política...
                o Más participación en los ambitos en general de la política local para expresar sus inquietudes y necesidades y su manera de ser y tendran más oportudidades en todo.
                  6. Parella i família
                  o Molta normalitat amb les relacions de parella (homosexuals) sobretot.
                    7. Urbanisme
                    o 40.000 habitants
                    o Tot el poble peatonal
                      8. Medi ambient
                      o Consciència medi ambiental i de sostenibilitat
                      o En medio ambiente serán más participativos y colaboraran más que actualmente.
                      o Sensibles amb la natura
                        9. Solidaris
                        o Persones solidaries i tolerants que escolten i respecten els altres
                        o Solidaris i amb visió global dels problemes
                        o Persones crítiques, que s’impliquen per aconseguir un model de societat amb valors de solidaritat, cooperació i respecte pels altres.
                          10. Habitatge
                          o Una gran facilitat d’accés al coneixement, a la "vivenda", preocupats per la salut.

                          11. Salut
                          o La sanitat serà més preventiva i garantirà més salut
                          o Una joventut amb més preocupacions socials (en un sentit molt ampli)

                          12. Altres aportacions...
                          o Intent de canviar el món
                          o Joves inquiets i encuriosits per descobrir coses noves, noves maneres de fer.
                          o Una joventut més transcendent
                          o Persones lliures que defugen dels estereotips socials i es posicionen amb criteris propis i actituds constructives davant de la vida
                          o Amics dels amics
                          o Una joventut activa.



                          Nombre de regidors/es que han participat al taller de diagnòstic: 8
                          Taller realitzat a Blanes el 15 de març del 2004


                          Tant des de l’IGOP (UAB) com des de la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Blanes s’agraeix molt sincerament la col·laboració dels/les regidors/es dels grups del PSC, EuiA-ICV, CiU i PP.



                          Data de realització: | Data de la darrera actualització: 07/25/2006


                          © Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

                          Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

                          Inici de la pàgina

                          © Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300