Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Guia del consumidor: subministrament de gas


Camí de tornada


Menú principal



Guia del consumidor: subministrament de gas

Subministrament de gas

Legislació vigent

- Decret 2913/73, de 26 d'octubre de 1973. Reglament general del servei públic dels combustibles.

- Reial decret 3484/83, de 14 de desembre de 1983. Modifica el Reglament general del servei públic dels combustibles: inspecció periòdica de les instal.lacions. Publicat al Butlletí Oficial de l'Estat el 20.02.84 i el 21.02.84, números 43 i 44.

- Ordre de 15 de desembre de 1988. Instruccions tècniques complementàries del reglament d'aparells que utilitzen el gas com a combustible. Publicada al Butlletí Oficial de l'Estat el 27.12.88, número 310.

- Resolució de 5 de novembre de 1990, per la qual s'autoritzen la lectura quadrimestral dels comptadors de gas i la facturació a compte bimestral dels consums als clients domèstics i comercials, de petit i mitjà consum, a l'empresa Catalana de Gas, SA. Publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 05.12.90, número 1376.

- Ordre de 7 d'octubre de 1991, per la qual s'estableixen condicions als sistemes de connexió dels aparells mòbils que utilitzen gas canalitzat. Publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 16.10.91, número 1506.

- Decret 291/1991, d'11 de desembre, sobre l'aplicació de la normativa vigent en relació amb les instal.lacions receptores de gasos combustibles. Publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 24.01.92, número 1546.

- Reial decret 1428/1992, de 27 de novembre de 1992. Dicta les disposicions d'aplicació de la directriu del Consell de les Comunitats Europees 90/396/CEE, de 29 de juny. Publicat al Butlletí Oficial de l'Estat el 05.12.92, número 292.

- Ordre de 26 de febrer de 1993. Modifica el règim de determinats béns i serveis. Publicada al Butlletí Oficial de l'Estat el 12.03.93, número 61.

- Reial decret 1853/1993, de 22 d'octubre de 1993. Reglament d'instal× lacions en locals destinats a usos domèstics, col× lectius o comercials. Publicat al Butlletí Oficial de l'Estat el 24.11.93, número 281.

- Ordre de 28 de desembre de 1993. Modifica l'Ordre de 26 de febrer de 1993, sobre règim dels preus de determinats béns i serveis. Publicada al Butlletí Oficial de l'Estat el 03.01.94 i el 04.01.94, números 2 i 3.

Subministrament de gas: contractació

Per gaudir de subministrament de gas al nostre domicili cal contractar el servei esmentat amb una companyia de subministrament de gas.

Cal indicar que el subministrament pot ser de dues classes:

- Gas ciutat.

- Gas natural.


Per això s'ha de formalitzar un contracte o una pòlissa d'abonament en què s'assenyalarà la classe del subministrament i les condicions que l'han de regular.

La documentació necessària per contractar el servei de subministrament de gas és la següent.

En edificis nous:

- Contracte o escriptura del pis.

-Cèdula d'habitabilitat, excepte en els casos de finques de protecció oficial o de renda limitada

- DNI.

- Número del compte corrent o de la llibreta d'estalvis per al cobrament de les factures.

En edificis habitats:

- Contracte o escriptura del pis.

- Cèdula d'habitabilitat.


- Certificat de les instal.lacions de gas en edificis habitats lliurat per una empresa instal.ladora autoritzada. Al certificat esmentat cal que figuri el segell de l'instal.lador de gas autoritzat i el número d'identificació fiscal.


- Croquis normalitzat de la instal.lació receptora de gas.


- DNI.


- Número del compte corrent o de la llibreta d'estalvis per al cobrament de les factures.


Obligació del subministrament

Les empreses o entitats subministradores estan obligades a proporcionar els subministraments a qualsevol peticionari sempre que tinguin els mitjans tècnics per fer-ho.

També estan obligades a ampliar el subministrament a qualsevol abonat que ho sol.liciti.

Característiques del servei contractat

eL'empresa subministradora pot modificar els límits de pressió i de poder calorífic del gas subministrat en la mesura i en la proporció que ho aconsellin les necessitats del servei i els avenços de la tècnica, fins i tot pel tipus de gas, sense que per això l'abonat tingui dret a cap tipus de reclamació o d'indemnització.

En tot cas, les variacions del tipus de gas i les seves característiques han de ser autoritzades pel Departament d'Indústria i Energia de la Generalitat.

Si l'empresa subministradora varia les característiques del gas subministrat, queda obligada, juntament amb els titulars dels contractes en vigor, a substituir o a adaptar tots els elements de les instal× lacions receptores afectades pel canvi i els aparells d'utilització declarats en el contracte, i, si cal, el comptador; sense que això pugui reportar cap cost a l'usuari.

Contracte o pòlissa d'abonament

L'empresa subministradora del servei ha d'estendre el contracte o la pòlissa d'abonament corresponents, signats per totes dues parts per duplicat.

Les pòlisses de subministrament s'estableixen per a cada servei i, per tant, és obligatori estendre pòlisses separades a tots els usuaris que exigeixin l'aplicació de tarifes o de condicions diferents.

Trasllats o canvi d'abonats

Els trasllats de domicili i l'ocupació del mateix local per una persona diferent de la que subscriu el contracte exigeixen una pòlissa nova.

Pel canvi de nom calen les dades següents:

- Contracte o escriptura del pis.

- Cèdula d'habitabilitat.


- Certificat de revisió periòdica d'instal× lació de gas lliurat per un instal× lador autoritzat.


- DNI.


- Número del compte corrent o de la llibreta d'estalvis per al cobrament de les factures.


Clàusules addicionals

Les clàusules addicionals o especials que es puguin inserir en la pòlissa o el contracte no poden contenir preceptes contraris als reglaments aprovats, ni preus superiors als de les tarifes autoritzades i posades en vigor amb caràcter general.

Traspassos de contracte

L'abonat no pot traspassar el contracte sense el consentiment escrit de l'empresa subministradora.

Recíprocament, l'empresa subministradora no pot transferir els drets derivats del contracte, llevat que el cessionari imposi l'obligació de respectar les estipulacions de la pòlissa i ho comuniqui per escrit a l'abonat.

Terminació del contracte

La terminació del contracte per iniciativa de l'empresa subministradora --excepte en el cas de manca de pagament-- no l'autoritza a deixar de subministrar gas si l'abonat subscriu una pòlissa nova i elegeix lliurement entre les tarifes aprovades oficialment.

La terminació del contracte o la baixa d'abonament per iniciativa de l'usuari es poden tramitar personalment a qualsevol oficina de l'empresa subministradora de gas. Només cal portar l'últim rebut o factura i la lectura actual del comptador per poder fer la facturació de la baixa.

També es pot fer per escrit, però igualment s'ha de comunicar la lectura del comptador.

Si el comptador és de propietat, l'empresa subministradora el pot readquirir.

La fiança

En els contractes que s'estableixin, la fiança, quan s'exigeixi, serà com a màxim la quantitat que resulti d'aplicar la tarifa corrent als metres cúbics que corresponguin a la capacitat mesurada del comptador durant quaranta hores.

Augment de capacitat del subministrament

lSi l'abonat necessita consumir més quantitat de gas que la que té contractada, ho ha de sol× licitar per escrit a l'empresa subministradora, a l'efecte que es consigni a la seva pòlissa, amb les modificacions que s'hagin de fer a les condicions de la pòlissa que quedin afectades per l'augment de subministrament.

L'empresa subministradora té l'obligació de concedir aquest augment de subministrament sol× licitat, llevat dels casos en què les condicions tècniques del servei no ho permetin, d'acord amb el que preveu el Reglament.

Elecció de la tarifa

Els sol.licitants poden escollir la modalitat de facturació o la forma de l'abonament que considerin més convenients, entre les establertes per l'empresa subministradora i aprovades oficialment.

Característiques de pressió i poder calorífic

Les empreses subministradores de gas estan obligades a mantenir la pressió i el poder calorífic dins els límits reglamentàriament establerts. L'incompliment serà sancionat d'acord amb el que preveu el Reglament.

Els abonats i les empreses subministradores poden sol× licitar en qualsevol moment la comprovació d'aquestes característiques al Departament d'Indústria i Energia de la Generalitat.

Compra de material

Les empreses subministradores no poden imposar als abonats l'obligació de comprar el material per a les instal× lacions als seus magatzems ni en altres magatzens que elles decideixin.

Condicions de la instal.lació interior

Totes les instal.lacions receptores de l'interior dels edificis destinats a habitatges, comerços o oficines que subministrin qualsevol tipus de gas combustible a un o més abonats han de complir els requisits necessaris perquè quedi garantida la regularitat i la seguretat del servei, i s'han d'ajustar a les normes bàsiques d'instal× lacions de gas en edificis habitats i a la resta de la normativa vigent.

Aquestes instal.lacions només les poden portar a terme les empreses instal× ladores autoritzades.

Si arran de la inspecció la instal.lació no es considera acceptable perquè no s'ajusta a les normes bàsiques, l'empresa subministradora de gas indicarà a qui l'hagi construït els defectes d'execució i de funcionament perquè els corregeixi abans d'iniciar el subministrament. Si hi ha discrepàncies, s'ha de remetre la comunicació de les objeccions formulades al Departament d'Indústria i Energia de la Generalitat --o als seus Serveis Territorials--, el qual, abans de les actuacions que estimi oportunes i després d'haver escoltat l'instal× lador, ha de dictar la resolució escaient en el termini de vuit dies.

Aparells instal.lats

Si els aparells de mesurament instal× lats per les empreses subministradores a l'interior dels habitatges tenen desperfectes per causes atribuïbles als abonats, l'import de les reparacions aniran a compte seu.

Si els desperfectes dels aparells de mesurament que són propietat de l'abonat són per causes imputables a l'empresa subministradora, les reparacions aniran a compte d'aquesta empresa.

Conservació de les instal.lacions

L'usuari ha de mantenir en perfecte estat de conservació les instal× lacions a partir del comptador i usar-les adequadament. Per això cal fer revisions periòdiques cada quatre anys amb l'ajut dels serveis d'un instal.lador autoritzat, que ha d'estendre un certificat acreditatiu de la revisió feta en què hi hagi la data. El certificat és per a l'usuari, i l'empresa subministradora se n'ha de quedar una còpia.

El propietari o la persona que representi la propietat són responsables de la conservació de les instal× lacions de gas comunes a l'edifici.

L'empresa subministradora és responsable de la conservació de les instal× lacions fins a la clau d'entrada a l'immoble.

Sistemes de mesura i consum

Els aparells utilitzats per mesurar el consum de gas han de ser dels sistemes i dels models aprovats oficialment per la Presidència del Govern a proposta de la Comissió Nacional de Metrologia i Metrotècnia.

Aquest requisit és indispensable perquè els comptadors es puguin posar a la venda per instal× lar-los i perquè siguin verificats oficialment.

Instal.lació de comptadors

Els abonats tenen dret a instal× lar comptadors de propietat o a llogar-los lliurament a persones alienes a les empreses subministradores de gas sempre que pertanyin a un sistema i a un tipus aprovats i que estiguin verificats oficialment amb un resultat favorable.

Si el consumidor no fa ús del dret esmentat abans, les empreses proveïdores de gas estan obligades a subministrar l'aparell. En concepte de lloguer han de cobrar les quantitats assenyalades a les tarifes legalment autoritzades.

En tot cas, l'empresa subministradora ha de col× locar el comptador sense percebre cap dret.

Si l'abonat té un comptador de propietat procedent d'un altre habitatge, pot instal.lar-lo al nou domicili sempre que la capacitat sigui la mateixa.

Abans d'instal.lar-lo, l'hauran de verificar els Serveis Territorials d'Indústria de la Generalitat. Per això, provisionalment, s'hi instal× larà un comptador de lloguer.

Si el comptador no és de la mateixa capacitat, l'empresa subministradora pot readquirir-lo i vendre'n un de nou o facilitar-ne un de lloguer de la capacitat adequada a l'usuari.

Verificació de comptadors

La verificació i el precinte dels aparells de mesurament de consum de gas són obligatoris quan serveixen de base per a la facturació del subministrament de gas.

Els Serveis Territorials del Departament d'Indústria i Energia de la Generalitat han de verificar i precintar els aparells de mesurament de consum de gas en els casos següents:

1.- Abans de col× locar-los a les instal× lacions on s'hagin d'utilitzar i quan hi hagi un canvi de comptador.

2.- Després de qualsevol reparació que pugui afectar la regularitat de la marxa de l'aparell o que hagi exigit l'aixecament dels precintes, i igualment abans de posar-lo de nou en servei si per qualsevol causa es treu del domicili de l'abonat.

3.- En els canvis d'usuari en un mateix local.

4.- Quan les empreses subministradores o l'abonat ho sol.licitin.

Si l'aparell no compleix les condicions reglamentàries haurà de ser reparat i verificat de nou.

Comprovació de comptadors

Els abonats i les empreses subministradores tenen dret a sol.licitar en qualsevol moment als Serveis Territorials del Departament d'Indústria i Energia de la Generalitat la verificació dels comptadors, independentment de qui en sigui el propietari.

Si un comptador funciona malament i aquest fet ha estat comprovat pels Serveis Territorials, aquests Serveis hauran de practicar la liquidació corresponent de la manera reglamentàriament establerta.

Excepcionalment, i mentre duri la reparació del comptador, l'empresa subministradora pot instal× lar --si no té una altra solució apropiada, i durant un temps prudencial-- pas directe de gas i liquidar els consums d'acord amb els usos de l'abonat.

Els drets de verificació i les despeses de locomoció i de dietes han de ser satisfets per qui hagi demanat la comprovació o per la part contrària, si les lectures del comptador són incorrectes per causes imputables a la part contrària.

Comptadors avariats

Canvi de comptador per avaria:

Si el comptador és de lloguer, el canvi no comporta cap despesa per al client.

Si el comptador avariat és propietat del client, se n'instal. la provisionalment un en règim de lloguer.

Si l'abonat decideix reparar el comptador, se li tornarà a instal.lar quan estigui en condicions i se li retirarà el de lloguer. Se li comunicarà per carta que l'import de la reparació se li carregarà a la propera factura.

Tarifes

Les tarifes de gas des del gener de 1970 són binòmies, és a dir, consten d'una part variable i d'una part fixa.

La part variable és la quantitat que es paga pels metres cúbics consumits.

La part fixa correspon a aquelles despeses que la companyia ha de fer per garantir el servei, independentment que el client consumeixi o no consumeixi.

En aquest concepte s'inclouen inversions en mitjans de distribució, manteniment d'instal× lacions pròpies fins a la clau de la presa de les finques, infrastructura d'administració, etc.

Les tarifes d'aplicació no poden ser modificades sense l'autorització del Ministeri d'Indústria.

Facturació: lectures <K> i <A>

El concepte K correspon al consum estimat durant el bimestre en què no es fa la lectura.

El concepte A correspon al consum estimat per absència del client durant el bimestre en què es fa la lectura.

La lectura del comptador es fa cada 2 mesos, si bé per la Resolució de 5 de novembre de 1990 les empreses subministradores estan autoritzades a fer-la cada 4 mesos i a liquidar bimestralment de manera estimada.

Les estimacions s'obtenen per la mitjana bimestral del consum real enregistrat durant el mateix quadrimestre de l'any anterior.

Si l'estimació està per sobre de la lectura real del comptador i el client reclama, pot optar per la rectificació de la factura o bé esperar al bimestre següent, en què es prendrà la lectura real i es regularitzarà automàticament el consum.

Cobrament de factures

lL'empresa subministradora pot canviar els períodes de cobrament, amb l'autorització prèvia del Departament d'Indústria i Energia.

L'abonat ha de satisfer l'import de cada rebut en el moment de la presentació del rebut per cobrament o durant els cinc dies següents a les oficines de l'empresa subministradora o, en el seu defecte, a qualsevol oficina de les entitats següents:

- Banc Bilbao Biscaia

- Banc de Sabadell


- Banc Central


També es pot fer el pagament mitjançant domiciliació bancària.

Descomptes en les facturacions

Quan els Serveis Territorials del Departament d'Indústria i Energia comprovin que respecte als valors fixats en els termes de la concessió la diferència de la mitjana de les pressions mesurades no es troba dins el +/-15%, o el poder calorífic d'un mesurament és inferior en un 5%, o el mesurament dels poders calorífics és inferior en un 2%, i si s'han fet els mesuraments dues vegades diferents i amb quatre hores d'interval, o bé si mitjançant un enregistrador queda demostrat aquest fet durant un període de vuit hores totalitzat en el transcurs d'un dia complet, l'empresa està obligada a descomptar a les factures del mes el 10% de l'import per cada tres dies que s'hagi observat o enregistrat aquesta irregularitat. Aquest descompte serà aplicable únicament als abonats de la zona afectada, sens perjudici de poder imposar les sancions que corresponguin a l'empresa.

El descompte no pot superar en cap cas el 50% de l'import de la facturació del mes assenyalat. Aquest abonament es farà en les dues facturacions següents al mes en què s'aixequi l'acta.

Els Serveis Territorials han de comunicar el resultat dels mesuraments al denunciant i a l'empresa interessada. Si la insuficiència afecta un sector de distribució de tota la xarxa d'una empresa, es publicarà al Butlletí Oficial de la província i en un diari local per a coneixement dels interessats que tinguin dret als descomptes corresponents.

Si els Serveis Territorials comproven l'existència d'interrupcions del servei que no estan degudament justificades, s'haurà de fer una rebaixa del 10% a les factures mensuals corresponents als abonats afectats per cada dues interrupcions enregistrades en el mateix sector durant el mes, sempre que les interrupcions no superin les cinc hores.

Quan la durada de les interrupcions sigui superior a aquest temps i inferior a un dia, es computarà que cada interrupció equival a dues interrupcions a l'efecte del descompte indicat.

Si la interrupció dura un dia o més, es comptaran tres interrupcions per dia.

De tota manera, aquest descompte no pot superar el 50% de l'import de la factura, i l'abonament es farà en els dos mesos següents.

Si l'empresa aporta proves que demostren que la anormalitat obeeix a causes de força major, comprovables pels Serveis Territorials, no s'imposaran les multes previstes ni s'aplicaran les reduccions per deficiència del subministrament.

Privació del subministrament

Les empreses poden privar l'abonat de subministrament de gas en els casos següents:

a).- Si l'abonat no ha satisfet puntualment l'import del subministrament, d'acord amb les estipulacions del contracte, llevat que hagués formulat abans una reclamació sobre l'import referit.

En aquest últim supòsit, l'usuari no està obligat a satisfer la suma impugnada, si bé els Serveis Territorials han d'acordar que el reclamant dipositi la suma; a més, autoritzaran l'empresa subministradora a privar l'usuari del fluid si no efectua el dipòsit en el termini assenyalat, que mai no serà superior a quinze dies.

b).- Per manca de pagament de les quantitats resultants de la liquidació ferma del frau o en cas provat de reincidència.

c).- Si l'usuari utilitza el fluid d'una manera o per uns usos diferents dels contractats.

d).- Quan l'usuari estableixi o permeti establir derivacions de la seva instal× lació cap a altres locals o habitatges diferents de les consignades al seu contracte de subministrament, o revengui o cedeixi a tercers el gas subministrat.

e).- Quan l'usuari no permeti l'entrada al local afectat pel servei contractat, en hores hàbils o de relació normal amb l'exterior, al personal autoritzat de l'empresa subministradora per revisar les instal× lacions. Tenint en compte que haurà presentat el document d'identitat corresponent, i quan la negativa s'hagi fet constar davant de testimonis o en presència d'algun agent de l'autoritat.

En els casos b), c) i d) cal la comprovació i l'autorització prèvies dels Serveis Territorials, i es considera que l'empresa subministradora està autoritzada a practicar el tall de subministrament si no rep una ordre contrària en el termini de deu dies a partir de la notificació.

Si l'empresa comprova derivacions clandestines pot precintar-les immediatament, però ha d'informar de l'assumpte els Serveis Territorials corresponents.

Inspeccions

Les empreses subministradores estan autoritzades a vigilar les conduccions i també la manera com utilitzen el gas els usuaris.

Per aquest motiu, els empleats dedicats a aquest servei han de portar una targeta d'identitat en la qual es fixarà la fotografia de l'interessat, expedida pel Servei Territorial corresponent del Departament d'Indústria i Energia, i en la qual s'indicaran les seves atribucions.

Precintes

Els precintes col.locats pels Serveis Territorials o per l'empresa subministradora no poden ser alterats sota cap pretext pels abonats.

Impostos

Llevat que a la tarifa d'aplicació hi figuri el contrari, els impostos sobre consum de gas van a càrrec del consumidor, i l'empresa subministradora és l'encarregada de recaptar-los.

Responsabilitats

Responsabilitats de l'empresa subministradora:

L'empresa subministradora és responsable de les canalitzacions i dels accessoris que permeten la distribució de gas fins que arriba a la clau de presa, situada davant de cada edifici.

Responsabilitats del propietari de l'edifici o de la comunitat de propietaris:

És responsable del manteniment i de la utilització correcta de les instal× lacions comunitàries de gas, des de la clau de presa fins a les claus dels comptadors, si es troben en bateria, o fins a la clau de l'habitatge, quan el comptador és a dins.

El propietari de l'edifici ha de tenir el certificat oficial que assegura que la instal× lació està en perfectes condicions.

Aquest certificat s'obté cada quatre anys i només pot ser estès pel tècnic autoritzat que faci la revisió. El propietari ha de fer arribar una còpia d'aquest document a l'empresa distribuïdora.

Responsabilitats de l'usuari:

L'usuari és responsable del manteniment i de la utilització correcta de les instal× lacions interiors, i també de tots els aparells de gas que tingui connectats per a l'ús individual.

Per tant, cal que l'usuari compleixi les regles bàsiques de seguretat; que mantingui la instal.lació i els aparells en perfecte estat de funcionament i els faci servir correctament; que faci revisar la instal× lació com a mínim cada quatre anys; que faci inspeccions periòdiques de l'estat i del funcionament dels aparells de gas i que els substitueixi quan l'estat o l'antiguitat ho aconsellin.

Reclamacions

Les reclamacions, els dubtes i les interpretacions de les condicions del subministrament i tot el que es relacioni amb aquesta pòlissa ho han de resoldre administrativament els Serveis Territorials del Departament d'Indústria i Energia on s'efectuï el subministrament, resolució contra la qual poden instar recurs les parts interessades en el termini de quinze dies davant de la Direcció General d'Energia.

Independentment, correspon als tribunals de justícia, a instàncies de la part interessada, intervenir en totes les qüestions pròpies de la seva jurisdicció.

Recomanacions a l'usuari

1.- Per mesurar el consum cal que instal× leu un comptador de propietat o en llogueu un a qui us subministra el gas o a d'altres empreses.

2.- La lectura es fa cada dos mesos, si bé algunes empreses estan autoritzades a fer-la cada quatre mesos i a liquidar bimestralment de manera estimada. Per evitar l'estimació, faciliteu per escrit o telefònicament la lectura a la companyia.

3.- Les tarifes de l'Estat i els augments els aprova l'Administració; al rebut trobareu el Butlletí Oficial de l'Estat on es publiquen.

4.- El rebut consta d'una quantitat fixa o quota de servei, d'una quantitat variable segons el consum, de l'import del lloguer del comptador, si és de lloguer, i dels impostos aplicables (IVA).

5.- El rebut s'ha de pagar quan el presentin o durant els cinc dies posteriors a l'oficina de la companyia. En cas contrari, la companyia pot tallar el subministrament de gas, tret que s'hagi formulat una reclamació sobre el rebut al Departament d'Indústria i Energia, on s'ha de dipositar l'import.

6.- La companyia subministradora està obligada a fer inspeccions gratuïtes per comprovar l'estat de les instal× lacions en el 25% dels seus abonats cada any.

7.- Cada 4 anys cal que obtingueu un certificat de revisió de l'estat de les instal× lacions fet per una persona competent autoritzada pel Departament d'Indústria i Energia. El cost d'aquest certificat s'ha de pagar a l'instal× lador. Cal informar-se del preu.

8.- Recordeu que l'empresa subministradora és responsable de les instal× lacions fins a la clau d'entrada a l'immoble; el propietari o la comunitat de propietaris ho són de les instal× lacions de gas comunes a l'edifici; i l'usuari, de les instal× lacions a partir del seu comptador particular.

9.- Recordeu de comprovar l'estat, la col× locació i la data de caducitat del tub de connexió dels aparells mòbils que utilitzen gas (cuina). Des de l'abril de 1992, en totes les noves instal× lacions que es facin és obligatori col× locar un nou tub flexible metàl× lic de connexió més segur i durador.

10.- Si hi ha una fuita de gas, recordeu el següent: tanqueu la clau general de subministrament de gas, ventileu el pis, no encengueu llumins, ni premeu timbres ni interruptors elèctrics i truqueu al servei d'urgències de la companyia o a una empresa instal× ladora autoritzada.

11.- Podeu instar la vostra reclamació per mitjà de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor (OMIC) i de les associacions de consumidors o davant de les juntes municipals o tribunals arbitrals de consum de l'Ajuntament que us pertoqui segons el lloc un visqueu o davant del Tribunal Arbitral de Consum de la Generalitat. Cal recordar que Gas Natural s'ha adherit al Sistema Arbitral.




Data de realització: 11/17/1998 | Data de la darrera actualització: 11/23/1998


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300