Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Escola Adults


Camí de tornada


Menú principal



Escola Adults

Taller de diagnòstic a l’Escola d’Adults de Blanes
(treball realitzat durant el mes març de 2004)




Objectius del procés participatiu del “Projecte J”


Els objectius generals del projecte són quatre:

· Conèixer la realitat i l’experiència dels/les joves de Blanes a partir de la realització d’un diagnòstic comunitari compartit.
· Posar les bases per un treball comunitari envers les polítiques de joventut.
· Mobilitzar, implicar el màxim d’actors, introduir diferents punts de vista al debat, fomentar la reflexió i la creativitat col·lectiva a l’hora d’analitzar i treballar el tema de la joventut de Blanes.
· Recerca de la concreció, la decisió i els compromisos, l’acord i la programació de les línies del Pla Integral de Joventut.

El procés d'investigació està estructurat en tres fases:

· 1ª Fase: Coneixement del territori per part de l'equip investigador.
· 2ª Fase: Diagnòstic participatiu. Recollida de totes les opinions, discursos, informacions, etc... que té la població sobre el món juvenil de Blanes; i, dinamització del procés (implicar a la població a participar i col·laborar en el procés)
· 3ª Fase: Fase de caire propositiu. Tenint en compte el diagnòstic, el debat es centrarà en fer propostes per concretar línies d'actuació futures.


Objectius del taller amb joves a l’Escola d’Adults de Blanes

Els objectius del taller són:

· Estimar la valoració que els/les alumnes de l’Escola d¡’Adults tenen respecte als següents temes:
1. Educació i treball: economia, ocupació, centres de formació...
2. Territori i sostenibilitat: entorn urbà, entorn natural, reciclatge....
3. Temps lliure: cultura, esport, lleure
4. Salut: drogues, sexe, centres d’atenció primària...
5. Els blanencs i les blanenques: associacions i grups juvenils, participació i comunicació juvenil...
· Proposar una activitat dinàmica i participativa en la qual els protagonistes siguin els nois i noies.
· Dinamitzar el procés: implicar als/les nois/es que habitualment no participen a implicar-se i col·laborar en el procés.


La dinàmica

Diagnòstic a l’Escola d’Adults

Objectius
• Elaborar un diagnòstic i identificar estratègies amb vistes al futur.

Aplicació
• Es tracta d’una dinàmica de simulació en que els joves dividits per grups de quatre a sis (en funció del número d’alumnes) treballaran temes diversos de Blanes.
• L’escenari de la dinàmica:
Dintre de pocs mesos hi ha eleccions a Blanes i els/les representants polítics dels diferents partits han d’elaborar un informe de la situació actual del municipi en relació a diferents temes.
Cada grup de joves representa ser un partit polític i haurà d’elaborar una valoració segons l’àmbit que triï::
1. Educació i treball
2. Territori i sostenibilitat
3. Temps lliure
4. Salut
5. Els blanencs i les blanenques
    Funcionament
    Cada grup té un guió orientatiu de l’àmbit a treballar que ha escollit. Amb l’ajut d’un mapa situa amb gomets de colors (vermell, negatiu; verd, positiu; groc, a millorar) els diferents temes a valorar.
    Per altra banda, en targetes de colors (verd, groc i vermell) han d’explicar el perquè de la seva valoració.
    Un cop finalitzada la reflexió un/a representant de cada grup (partit) ha d’exposar públicament les reflexions i valoracions del seu partit:

    - En temes de ... Blanes o una zona de Blanes està bé per què ...
    - En temes de ... Blanes o una zona de Blanes està malament per què ...
    - Propostes que fan per millorar Blanes en relació a aquell àmbit són ...



    TEMPORITZACIÓ

    10 min Presentació i explicació de la dinàmica.

    30 min Elaborar els mapes i les fitxes

    10 min Exposicions del treball dels grups
    Cursos diversos, Escola d’Adults, Blanes 16 març 2004

      1. Educació i treball

      Positiu (verd)
      o EDUCACIÓ
      - Una cosa positiva de Blanes és la seva Biblioteca nova. (Gomet: racó d’en Portes)
      - I el centre els Piteus que et facilita l’estudi als majors de 16 anys. (Gomet a Quatre Vents).
      Negatiu (vermell)
      o EDUCACIÓ.
      - Les instal·lacions del Sa Palomera haurien de millorar molt. (Gomet a Mas Moixa)
      - Falta de motivación hacia los alumnos por parte de los centros públicos.
      - Les instal·lacions del Serrallarga també s’han de millorar (Gomet a MontFerrant)
      - No pots estudiar el què t’agrada, falten cursos de cicles formatius.
      o TREBALL
      - El treball respecte els joves és deplorable només treballen la temporada d’estiu.
      - La majoria dels blanencs han d’anar a fora a treballar.
      Cal millorar (groc)
      o ECONOMIA
      - A l’estiu, l’economia està molt bé, perquè hi ha turisme, a l’hivern l’economia baixa molt per falta de feina. (Gomet al Port)

      2. Territori i sostenibilitat

      Positiu (verd)
      o Les platges: estan molt netes, cada pocs metres hi ha dutxes.
      o Els preus de les grues a Blanes són més baixes que a Barcelona.
      Negatiu (vermell)
      o No s’aprofita gaire l’aigua i el territori del riu Tordera.
      o Els transports públics són més cars a l’àrea de Girona que a la de Barcelona.
      o En el Port hi hauria d’haver més seguretat.
        (Gomets: al Port, a l’Hospital Comarcal i al riu Tordera).
      Cal millorar (groc)
      o La gent és poc sociable amb la gent que no és del seu entorn.

      3. Temps lliure

      Positiu (verd)
      o El cine y el teatre està bé. (Gomet al Polígon Industrial Nord).
      Negatiu (vermell)
      o No hay conciertos de juventud. (Gomets: Ca la Guidó, La Plantera).
      o Tendrían que haber más ofertas deportivas, sobre todo en los barrios.
      o Tendría que haber piscina municipal, pista de tenis y sobretodo jugando gratuito.
      o Hacer un centro deportivo con cuotas mínimas, con varios entretenimientos para la juventud. Es: “Squash”, pero con más facilidad a todo el mundo.
      o Las discotecas en Blanes están hechas para el turismo. (Gomet: Els Pins, Mas Borell i crta de Tordera).
      o Hay demasiada droga en Blanes.

      4. Salut

      Positiu (verd)
      o La biblioteca és molt bona. (Gomet: Racó d’en Portes).
      Negatiu (vermell)
      o Es consumeixen drogues a Blanes. A la zona turística dels Pins, discoteques, pubs,... (Gomet als Pins).
      o Els lavabos públics de la platja estan molt bruts. (Gomet al Centre)
      o “Pel bon nom i fama que té el carrer Lloret primer i els seus voltants estan poc higiènics.” (Gomet a la crta de Lloret)
      o “I a la riera hi ha rates.”
      o “La gent es queixa que hi ha poques carreteres per anar a la platja”.
      o “A l’estiu es formen “atascus” a gran escala”. “Lo que fa que la gen tingui que matina molt per anar al treballar”
      o “Hi els que no tenen transport públic arriben tard”.
      Cal millorar (groc)
      o La gent s’ha d’esperar a l’Hospital (Gomet a l’Hospital Comarcal).
      o La sorra de la platja de vegades està una mica bruta.


      5. Els blanencs i les blanenques

      Positiu (verd)
      o Hay muchas entidades.
      o Conocemos unas cuantas asociaciones o plataformas reivindicativas “Piña de Rosa”, “SOS Lloret”.
      Negatiu (vermell)
      o Hay pocas entidades socioculturales. “como libros en la biblioteca nueva”. (Gomet a Racó d’en Portes)
      o No conocen al alcalde.
      o No participen en la comissió de treball del Consell Municipal.
      o Faltan sitios para que puedan salir los perros sin molestar al resto de los “vianantes”.
      o Hay muchas entidades pero cerca de mi barrio no hay ninguna.
      o Faltan unas pistas para jugar a básquet sin tener que ir al poli que no puedes ir si no eres de básquet.
      Cal millorar (groc)
      o Hay muy poca gente que va a los plenos pero también los retransmiten por la tele por eso no está del todo mal.
      o Se conocen muy pocos concejales.
        Gomet al Centre



      Nombre de joves que han participat al taller de diagnòstic a l’Escola d’Adults: 21
      Taller realitzats a Blanes el 16 de març del 2004


      Tant des de l’IGOP (UAB) com des de la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Blanes s’agraeix molt sincerament la col·laboració dels/les joves i l’equip docent de l’Escola d’Adults de Blanes.


    Blanes, 7 de maig del 2004



    Data de realització: | Data de la darrera actualització: 07/25/2006


    © Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

    Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

    Inici de la pàgina

    © Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300