Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Guia del consumidor: Activitats de prestació de serveis a domicili


Camí de tornada


Menú principal



Guia del consumidor: Activitats de prestació de serveis a domicili

Activitats de prestació de serveis a domicili


Legislació vigent

— Decret 290/1995, de 28 de setembre, pel qual es regulen determinades activitats de prestació de serveis a domicili. Publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 10.11.95. Núm. 2126.

Conceptes

— SERVEIS A DOMICILI: Aquells serveis destinats al manteniment i la reforma d'habitatges i locals en general, i de les instal·lacions i edificacions annexes.

Així mateix, tenen la consideració de serveis a domicili aquells que es fan en el taller prestador del servei, però que posteriorment procedeix a la instal·lació de l'objecte o producte elaborat en el domicili del client.

Àmbit d'aplicació

Aquest Decret és aplicable a totes aquelles persones físiques o jurídiques que es dediquen a la prestació de serveis a domicili al consumidor.

Informació

El prestador del servei resta obligat a tenir a disposició dels clients —redactada almenys en català:

— la tarifa de preus dels materials,

— la tarifa dels preus de la mà d'obra,
— la tarifa dels preus dels transports i/o desplaçaments, si s'escau,
— la tarifa de qualsevol altre servei.

Pressupost

El prestador del servei, abans de la seva realització, haurà d'elaborar un pressupost que ha de ser degudament signat pel client en el qual es consignin, almenys en català, les dades següents:

a) Nom, adreça, telèfon i NIF del prestador del servei.
b) Nom, adreça del client i descripció del servei sol·licitat i de l'adreça on cal prestar-lo, amb indicació de les característiques, qualitats i resultat final.
c) Quantitat, qualitat i preu dels materials a utilitzar.
d) Preu de la mà d'obra per hora, dia, metres, superfícies, volums o altre tipus de tarifes usuals en el tipus de servei a prestar.
e) Data aproximada d'inici i finalització del servei.
f) Preu total del servei, impostos inclosos.
g) Període de garantia del servei, si escau.
h) Període de validesa de l'oferta feta en el pressupost.
i) Qualsevol altre element que es consideri convenient.
j) Data i signatura o segell del prestador del servei i, en lloc situat juntament amb aquestes dades, un requadre reservat per a la signatura del client, on expressament ha de constar en lletres majúscules —d'igual mida a les utilitzades en la resta del document—, la frase «Pressupost rebut abans de la realització dels treballs».

Del pressupost se n’ha de presentar original i còpia. L'original s'ha de lliurar al client, i el prestador ha de conservar-ne la còpia signada pel client en senyal de conformitat, durant un termini no inferior a un any des del venciment de la garantia.

Les avaries o defectes ocults que apareguin amb posterioritat a l'elaboració del pressupost s'han de posar, per escrit, en coneixement del client al més aviat possible, indicant l'increment de l'import del servei i les causes que l’han provocat. En senyal de conformitat, el document esmentat el signaran les dues parts i se’n lliurarà una còpia al client.

Així mateix, les variacions del pressupost que responguin a modificacions sol·licitades per l'usuari hauran de constar per escrit i ser objecte de la seva aprovació mitjançant signatura.

Finalment, la renúncia del client a disposar del pressupost haurà de constar per escrit abans de la prestació del servei.

Factura

Una vegada el prestador hagi prestat el servei, haurà de lliurar al client la factura corresponent —redactada almenys en català—, on han de constar almenys les dades següents:

a) Nom, adreça, NIF i telèfon del prestador del servei.
b) Nom i adreça del client.
c) Descripció del servei prestat.
d) Preu total, amb desglossament dels materials, mà d'obra i altres serveis —si s'escau—, així com dels impostos corresponents.
e) Període de durada de la garantia, si escau.
f) Data i signatura del prestador del servei.
g) Transcripció literal del contingut de les normes reguladores de la garantia vigents a cada moment, a l’efecte de preservar el dret d'informació dels consumidors.

La quantia de la factura s'haurà de correspondre amb l'import pressupostat o anunciat, i el prestador del servei quedarà obligat a retornar al client de manera immediata les quantitats cobrades en excés sobre els pressupostos acceptats.

Si el prestador del servei cobra per l'elaboració del pressupost, n’ha d'informar el client, per escrit, de l’import. No obstant això, només procedirà al cobrament de despeses de desplaçament una sola vegada, encara que la confecció del pressupost comporti més d'un desplaçament.

Peces o material de segona mà

Queda prohibida la utilització, per prestar el servei, de peces o materials usats, llevat que hi hagi autorització prèvia, per escrit, del client.

Reclamacions

En cas d'irregularitat, cal que posi el fet en coneixement del prestador del servei. En tot cas, si aquest no satisfà la reclamació com vostè creu convenient, pot presentar-la a l'òrgan corresponent.

Per descomptat, també pot dirigir-se a una oficina municipal d'informació al consumidor (OMIC) o a una associació de consumidors perquè li trametin la reclamació.

Recomanacions a l'usuari

1a. Recordi que el prestador del servei resta obligat a tenir a disposició dels clients —redactada almenys en català— la tarifa de preus dels materials, de la mà d'obra, dels transports i/o desplaçaments —si s'escau—, així com qualsevol altre servei.

2a. Recordi que el prestador del servei, abans de prestar-lo, haurà d'elaborar un pressupost que ha de ser degudament signat pel client.

3a. Recordi que vostè té dret a tenir en el seu poder l'original del pressupost.

4a. Les avaries o defectes ocults que apareguin amb posterioritat a l'elaboració del pressupost s'han de posar, per escrit, en coneixement del client al més aviat possible, indicant l'increment de l'import del servei i les causes que l’han provocat. En senyal de conformitat, el document esmentat el signaran les dues parts i se’n lliurarà una còpia al client.

5a. Recordi que les variacions del pressupost que responguin a modificacions sol·licitades per l'usuari hauran de constar per escrit i ser objecte de la seva aprovació mitjançant signatura.

6a. Recordi que la renúncia del client a disposar del pressupost haurà de constar per escrit abans de la prestació del servei.

7a. Una vegada el prestador hagi prestat el servei, haurà de lliurar al client la factura corresponent.

8a. Recordi que la quantia de la factura s'haurà de correspondre amb l'import pressupostat o anunciat, i el prestador del servei quedarà obligat a retornar al client de manera immediata les quantitats cobrades en excés sobre els pressupostos acceptats.

9a. Recordi que si el prestador del servei cobra per l'elaboració del pressupost, n’ha d'informar el client, per escrit, de l’import. No obstant això, només procedirà al cobrament de despeses de desplaçament una sola vegada, encara que la confecció del pressupost comporti més d'un desplaçament.

10a. Queda prohibida la utilització, per prestar el servei, de peces o materials usats, llevat que hi hagi autorització prèvia, per escrit, del client.

11a. En cas d'irregularitat, cal que posi el fet en coneixement del prestador del servei. En tot cas, si aquest no satisfà la reclamació com vostè creu convenient, pot presentar-la a l'òrgan corresponent.

Per descomptat, també pot dirigir-se a una oficina municipal d'informació al consumidor (OMIC) o a una associació de consumidors perquè li trametin la reclamació.


 




Data de realització: | Data de la darrera actualització: 11/18/1998


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300