Agències de viatges
Legislació vigent
- Decret 168/1994, de 10 de maig, de reglamentació de les agències de viatges. Publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 22 de juliol de 1994. Núm. 1924
- Decret 210/95, d'11 de juliol, pel qual es modifica el Decret 168/1994, de 30 de maig, de reglamentació de les agències de viatges. Publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el 28 de juliol de 1995. Núm. 2081.
- Reial Decret 271/1988, de 25 de març (Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions). Agències de viatges. Regula l'exercici de les seves activitats.
- Ordre de 14 d'abril de 1988, per la qual s'aproven les normes reguladores de les agències de viatges.
LEGISLACIÓ COMUNITÀRIA EUROPEA:
- Directiva del Consell de les Comunitats Europees de 13 de juny de 1990, relativa als viatges combinats, les vacances combinades i els circuits combinats.
Conceptes
AGÈNCIA DE VIATGES: Empresa constituïda en forma de societat mercantil —anònima o limitada— degudament autoritzada per l'Administració, que es dedica a l'organització i venda de serveis turístics.
CLASSIFICACIÓ
Les agències de viatges es classifiquen en tres grups:
A. Majoristes:
Són aquelles que projecten, elaboren i organitzen tota mena de serveis i viatges combinats per a la seva comercialització mitjançant les agències detallistes.
No poden oferir els seus productes directament a l'usuari o consumidor.
B. Detallistes:
Són aquelles que comercialitzen els productes de les agències majoristes i els venen directament a l'usuari o consumidor, o bé projecten, elaboren, organitzen i/o venen tota mena de serveis i viatges combinats directament a l'usuari.
No poden oferir ni comercialitzar els seus productes a través d'altres agències.
C. Majoristes-detallistes:
Són aquelles que poden simultanejar les activitats dels dos grups anteriors —majoristes i detallistes.
Funcions
Les agències de viatges tenen com a objectius o fins propis els següents:
a) La mediació en la venda de bitllets o reserva de places en tota mena de mitjans de transport, així com en la reserva d'habitacions i serveis en les empreses turístiques i, particularment, en els establiments hotelers i en la resta d'allotjaments turístics.
b) L'organització i la venda dels anomenats viatges combinats o forfet.
S'entén per viatge combinat o forfet la combinació prèvia d’almenys dos dels elements següents venuts o oferts a la venda per un preu global sempre que l'esmentada prestació ultrapassi les 24 hores o inclogui una nit d'estada:
— Transport
— Allotjament
— Altres serveis turístics no accessoris del transport o de l'allotjament que representin una part significativa del viatge combinat.
c) L'organització i la venda de les anomenades excursions d'un dia, ofertes per l'agència o projectades a sol,licitud del client, a un preu global establert i que no incloguin tots els elements propis del viatge combinat.
d) L'actuació com a representant d'altres agències nacionals o estrangeres per a la prestació, en nom seu i a la seva clientela, de qualsevol dels serveis abans enumerats.
L'exercici de les activitats abans enumerades és exclusiu de les agències de viatges. Tot i així, la legislació vigent permet que els transportistes, hotelers i altres empreses turístiques puguin contractar directament amb els clients la prestació dels seus propis serveis.
Tanmateix, a més de les funcions assenyalades anteriorment, les agències de viatges poden desenvolupar-ne d’altres:
a) Informació turística i difusió i venda de material de propaganda.
b) Canvi de divises i venda i canvi de xecs de viatgers.
c) Expedició i transferència d'equipatges per qualsevol mitjà de transport.
d) Formalització de pòlisses d'assegurança turística, de pèrdues o deteriorament d'equipatges, i altres que cobreixin els riscs derivats dels viatges.
e) Lloguer de vehicles, amb conductor o sense, contractats amb empreses degudament autoritzades.
f) Reserva, adquisició i venda de bitllets o entrades de tota mena d'espectacles, museus i monuments.
g) Lloguer d'estris i d'equips destinats a la pràctica del turisme esportiu.
h) Noliejar avions, vaixells, autobusos, trens especials i altres mitjans de transport per a la realització de serveis turístics propis de la seva activitat.
i) Prestació de qualsevol altres serveis turístics que complementin els enumerats en aquesta relació.
En les visites col,lectives a llocs turístics d'interès històric o artístic, caldrà que els guies de turisme disposin de l’habilitació professional corresponent.
Publicitat
En tota la propaganda, correspondència, documentació i publicitat escrita feta per una agència de viatges, s'ha d’indicar el seu codi d'identificació, nom i, si escau, el de la marca comercial que tingui registrada, així com la seva adreça.
Els opuscles i programes editats per les agències de viatges han de respondre a criteris d'utilitat, precisió i veracitat i no poden incloure publicitat falsa o enganyosa.
L'opuscle ha d'incloure informació adequada sobre:
a) Destinació, mitjans, característiques i categories dels transports que es vagin a utilitzar.
b) El tipus d'allotjament, la seva situació, categoria, nivell de comoditat i les seves principals característiques, així com la seva homologació i classificació turística segons l'estat membre d'acolliment de què es tracti.
c) Àpats servits.
d) Itinerari.
e) Informació d'índole general sobre les condicions aplicables a les persones amb nacionalitat de l'estat o estats membres de què es tracti en matèria de passaports i de visats, així com els terminis per a la seva formalització, i les formalitats sanitàries per al viatge i l'estança.
f) Import o el percentatge del preu que s'hagi d'anticipar sobre el total i la forma de pagament de la diferència que en resulti.
g) Si per a la realització dels viatges combinats es necessita un nombre mínim de persones, i, en aquest supòsit, la data límit d'informació al consumidor en cas d'anul,lació.
La informació inclosa a l'opuscle és vinculant per a l'agència de viatges que exerceixi la funció organitzadora en el viatge combinat, llevat que:
a) Els canvis en la dita informació s'hagin comunicat clarament al consumidor abans de la realització del contracte. En aquest cas, l'opuscle ho haurà d'indicar expressament.
b) Es produeixin posteriorment modificacions, amb l'acord previ entre les parts contractants.
c) El canvis produïts siguin fruit d'una modificació imprevista en la normativa dels diferents països en la classificació turística oficial dels allotjaments i en les condicions aplicables en matèria de passaports, visats i formalitats sanitàries.
En cas que les agències de viatges participin en l'organització i venda de viatges combinats, aquestes hauran de lliurar al consumidor per escrit i en temps suficient abans de l'inici del viatge, la informació següent —redactada almenys en català:
a) Horaris, escales i enllaços, així com la categoria o classe contractada en el mitjà de transport.
b) Nom, adreça i número de telèfon de la representació local de l'agència organitzadora del viatge al país o països pels quals transcorri el viatge i, a manca d'aquesta, els noms, adreces i telèfons d'organismes que puguin ajudar els viatgers en cas de dificultats; i, si no n’hi hagués, el viatger haurà de disposar d'un número de telèfon d'urgència o de qualsevol informació que li permeti posar-se en contacte amb l'organitzador o el detallista.
c) Per als viatges i les estades de menors a l'estranger, la informació que permeti d'establir contacte directe amb el responsable in situ de l'estada.
d) Informació sobre la subscripció facultativa d'un contracte d'assegurança que cobreixi les despeses de cancel,lació ocasionades pel consumidor o d'un contracte d'assistència que cobreixi les despeses de repatriació en cas d'accident o malaltia.
e) Clàusules contractuals del viatge combinat.
Contractes
Els tipus de contractes que es concertin entre les agències de viatges i els usuaris o consumidors poden ser contractes de viatges combinats i contractes de serveis solts.
S'entén per viatge combinat la combinació prèvia d’almenys dos dels elements següents venuts o oferts a la venda per un preu global sempre que l'esmentada prestació ultrapassi les 24 hores o inclogui una nit d'estada:
— Transport.
— Allotjament.
— Altres serveis turístics no accessoris del transport o de l'allotjament que representin una part significativa del viatge combinat.
Els contractes de viatges combinats s'hauran de formalitzar per escrit, i hauran d'incloure com a mínim les dades següents:
a) Destinació/destinacions dels viatges i, en cas de períodes fraccionats d'estada, les destinacions i les dates.
b) Mitjans, característiques i categories de transport a utilitzar, i les dates, hores i lloc de sortida.
c) Si el viatge combinat inclou allotjament, situació, categoria turística i característiques principals segons la normativa de l'estat membre d'acolliment, i el nombre d'àpats servits.
d) Si per a la realització del viatge combinat s'exigeix un nombre mínim de persones, i, en aquest supòsit, la data límit d'informació al consumidor en cas de cancel,lació.
e) Itinerari.
f) Visites, excursions i altres serveis inclosos en el preu total del viatge combinat.
g) Nom i adreça de les agències de viatges que participin com a organitzadora i venedora final de viatge combinat.
h) Preu del viatge combinat, així com una indicació de tota possible previsió del preu i, d'acord amb la present disposició legal, indicació dels possibles drets i impostos corresponents als serveis de transport, si no figuren en el preu total del viatge combinat.
i) Calendari i modalitats de pagament de l’import.
j) Tota sol,licitud especial que el consumidor hagi transmès en el moment de la reserva l'organitzador o al detallista i que tots dos hagin acceptat.
k) Advertiment al consumidor de l'obligació de comunicar amb la major brevetat possible al prestador de què es tracti, així com a l'organitzador o al detallista, per escrit o per qualsevol altre mitjà, tot incompliment en l'execució del contracte que hagi comprovat in situ.
S'entén per contracte de serveis solts el que s’estableix quan es faciliten a comissió els elements aïllats d'un viatge o una estada.
En els contractes de serveis solts, les agències no podran percebre dels turistes o usuaris dels serveis més que el preu que correspon a aquests serveis, al qual es podrà afegir un recàrrec per despeses de gestió derivades de l'operació.
En el moment de la formalització del contracte, l'agència de viatges haurà de lliurar a l'usuari o consumidor els títols, bons o altres documents corresponents als serveis encarregats, i unir-hi una factura o document de cobrament en què haurà de figurar el preu total abonat pel client. En la factura o document de cobrament corresponent el contracte de serveis solts, s'especificaran clarament i separadament el preu de cadascun dels serveis i el recàrrec per despeses de gestió.
Els contractes que les agències de viatges lliurin als consumidors i usuaris, hauran d'estar redactats almenys en català.
Les agències de viatges, a l'hora de fer contractes amb els seus clients, hauran d'informar-los prèviament del cost dels serveis a prestar; sobre el qual podran exigir un dipòsit, no superior al 40% del cost total previst, llevat del supòsit que les condicions dels proveïdors imposin el pagament anticipat a l'agència de viatges, contra el qual hauran de lliurar rebut o document justificant en el qual constin les quantitats rebudes a compte i els seus conceptes.
Preus
Els preus dels viatges combinats establerts en els contractes no podran ser revisats, excepte si s'hi preveu la possibilitat de ser revisats a l'alta o a la baixa i es defineixen prèviament les modalitats de càlcul.
Els motius del canvi del preu podran tenir en consideració les variacions següents:
a) Cost dels transports, inclòs el del carburant.
b) Taxa i impostos relatius a determinats serveis, com ara impostos d'aterratge i de desembarcament en ports i aeroports.
c) Tipus de canvi aplicats al viatge organitzat.
Els preus es podran revisar només fins a 20 dies abans de la data prevista per al viatge. Transcorregut el termini indicat, no es podrà revisar el preu determinat en el contracte.
Anul.lació del viatge
ANUL•LACIÓ DEL VIATGE FETA PEL CONSUMIDOR
L'usuari o consumidor pot desistir dels serveis sol•licitats o contractats, i té dret al retorn de les quantitats que hagi abonat, tant si es tracta del preu total, com del dipòsit; però el consumidor haurà d'indemnitzar l'agència en les quanties que s'indiquen seguidament:
a) En el cas dels serveis solts, abonarà les despeses de gestió i les d'anul•lació degudament justificades.
b) En el cas del viatge combinat i d’excursions d'un dia, abonarà les despeses de gestió, les d'anul•lació —si n'hi hagués— degudament justificades, i una penalització consistent en el 5% de l'import total del viatge, si el desistiment es produeix amb més de 10 i menys de 15 dies d'antelació a la data de començament del viatge; el 15% entre els dies 3 i 10, i el 25% dins les 48 hores anteriors a la sortida.
Si el viatger no es presenta a l'hora prevista per a la sortida, no tindrà dret a cap retorn de la quantitat abonada, llevat que hi hagi acord entre les parts en un altre sentit.
c) En cas que algun dels serveis solts o el paquet turístic sencer estigués subjecte a condicions econòmiques especials de contractació —com ara el noli d'avions, vaixells, tarifes especials, etc.—, les despeses d'anul•lació per desistiment s'establiran d'acord amb les condicions acordades entre les parts.
ANUL•LACIÓ DEL VIATGE FETA PER L'AGÈNCIA DE VIATGES
Quan l'organitzador del viatge es vegi obligat a modificar d’una manera significativa els elements essencials del contracte del viatge combinat, i en especial el seu preu, haurà de notificar-ho al més aviat possible al viatger, per tal de permetre que pugui prendre una de les dues opcions següents:
a) Rescindir el contracte sense penalització.
b) Acceptar un suplement del contracte en el qual es precisin les modificacions introduïdes i la seva repercussió en el preu.
El consumidor haurà d'informar de la seva decisió a l'organitzador del viatge o al venedor final, segons quina sigui l'agència de viatges que li hagi notificat la modificació.
En el cas que el consumidor opti per la rescissió del contracte d'acord amb el que abans s'ha assenyalat o quan, per causes no imputables al consumidor, l'agència organitzadora cancel.li el viatge combinat abans de la data de sortida acordada, el consumidor té dret a una de les alternatives següents:
a) A un altre viatge combinat de qualitat equivalent o superior en cas que l'agència organitzadora del viatge o la venedora final del viatge combinat puguin oferir aquesta possibilitat.
Si el viatge ofert en substitució de l'anterior és d'una qualitat inferior, l’agència haurà de reemborsar al consumidor la diferència de preu.
b) Al reemborsament, en el termini màxim d'un mes, de totes les quantitats pagades d'acord amb el contracte.
En aquests supòsits, el consumidor, si escau, tindrà dret a una indemnització que li pagarà l'agència organitzadora, llevat que:
a) La cancel,lació sigui perquè el nombre de persones inscrites al viatge combinat sigui inferior al nombre mínim exigit i s'informi per escrit al consumidor de la cancel,lació dins els terminis indicats en la descripció del viatge combinat.
b) La cancel,lació, a excepció del cas d'excés de reserves, sigui per motius de força major, és a dir, circumstàncies alienes a qui les invoca, anormals i imprevisibles, les conseqüències de les quals no haurien pogut evitar-se malgrat la diligència emprada.
En el cas que després de la sortida no se subministri una part important dels serveis previstos al contracte o bé que l'agència de viatges organitzadora del viatge observés que no pot subministrar una part important d'aquests serveis, l'agència organitzadora adoptarà les solucions pertinents per a la continuació del viatge, sense suplement de preu al consumidor, i, si escau, reemborsarà a aquest l'import de la diferència entre les prestacions previstes i les subministrades.
En el cas que les solucions esmemtades siguin inviables o que el consumidor no les accepti per raons vàlides, l'agència organitzadora subministrarà al consumidor —en cas necessari i sense suplement de preu— un mitjà de transport equivalent, per tal que pugui tornar al lloc de sortida o a un altre lloc de tornada que les dues parts hagin convingut i, quan sigui procedent, indemnitzarà el consumidor.
Cessió de reserves de viatges combinats a terceres persones
El consumidor d'un viatge combinat pot cedir —sempre que ho comuniqui amb 15 dies d'anticipació a la data de l'inici del viatge— la seva reserva a una tercera persona.
En tot cas, el cessionari haurà de tenir els mateixos requisits que havia de tenir el cessionista —exigits amb caràcter general per al viatge combinat— i tots dos responen solidàriament davant l'agència de viatges del pagament del preu del viatge i de les despeses addicionals de la cessió.
No obstant això, l'organitzador i el venedor final del viatge combinat podran oposar-se a la cessió esmentada, quan pel tipus de tarifa o característiques pròpies del mitjà de transport a utilitzar, o quan les característiques dels serveis a oferir per prestataris tercers, facin del tot impossible la cessió, i així s'hagi reflectit a l'opuscle, programa i contracte del viatge combinat.
Responsabilitats
L'agència de viatges organitzadora i la venedora final del viatge combinat responen de la bona execució de les obligacions derivades del contracte amb el consumidor en proporció a les obligacions que els correspongui pel seu àmbit de gestió del viatge combinat. A aquest efecte, serà indiferent que les dites obligacions hagin de ser executades per elles o altres prestataris de serveis, sens perjudici del dret de l'organitzadora d'emprendre accions contra aquests.
L'agència de viatges organitzadora i la venedora final del viatge combinat responen dels danys soferts pel consumidor en proporció a les obligacions que el corresponguin pels seu àmbit de gestió del viatge combinat, llevat que la dita no-execució o mala execució no siguin imputables a les dites agències de viatges ni a altres prestataris de serveis, perquè:
a) Les faltes observades en l'execució del contracte siguin imputables al consumidor.
b) Les faltes siguin imputables a un tercer aliè al subministrament de les prestacions previstes en el contracte i tinguin un caràcter imprevisible o insuperable.
c) Les dites faltes es produeixen per un cas de força major, o a causa d’un esdeveniment que l'agència de viatges organitzadora o venedora final del viatge o els prestataris tercers de serveis no haurien pogut preveure ni evitar posant-hi tota la diligència necessària.
En els dos últims supòsits, les agències organitzadora i venedora del viatge combinat estaran obligades a actuar diligentment per prestar assistència al consumidor que es trobi en dificultats.
Pel que fa als danys corporals, el rescabalament restarà limitat d'acord amb els convenis internacionals reguladors de les prestacions de serveis.
Les parts podran convenir la limitació dels rescabalament per danys no corporals. Quant a danys corporals, no s'admetran pactes de limitació de responsabilitat que no siguin els admesos en els convenis internacionals.
Reclamacions
-En cas d'irregularitat, de manera que no es compleixin alguns dels requisits establerts, cal que posi el fet en coneixement del propietari o encarregat de l'establiment.
En cas de no arribar a un acord, es podrà iniciar una reclamació mitjançant la denúncia corresponent davant els òrgans competents en matèria de consum.
Tanmateix, és recomanable, per a una millor resolució de la reclamació, procedir segons els tràmits següents:
- Sol•licitar el full de reclamacions que tots aquests establiments han de tenir a l'abast del públic, i que no es poden negar a facilitar. Emplenar les dades que s'hi requereixin. Remetre l'original a l'autoritat competent en matèria de consum.
En determinades ocasions, i sempre a criteri del consumidor, es pot adreçar a:
- El gremi del sector —Associació Catalana d'Agències de Viatge —ACAV— (en cas que l'establiment sigui agremiat), perquè dugui a terme una mediació per tal de solucionar el problema d’una manera amistosa.
- Una oficina municipal d'informació al consumidor (OMIC) o associació de consumidors, perquè dugui a terme la mediació o trameti la denúncia corresponent davant l'òrgan administratiu competent.
Recomanacions a l'usuari
1. Abans d'escollir, demani informació sobre les diferents ofertes que hi ha al mercat, comparant detingudament els serveis que ofereix cada programa, i triï el més adient.
2. Asseguri's de quins són els serveis inclosos en el preu: bitllets de transport, trasllats aeroport-hotel, categoria dels hotels, excursions facultatives, etc.
3. Alerta amb les excursions i visites facultatives! Normalment són opcionals i, per tant, s'han de pagar al marge del preu total del viatge organitzat.
4. Recordi que els contractes de viatges combinats s'hauran de formalitzar per escrit, i hauran d'incloure com a mínim les dades següents: destinació/destinacions dels viatges i, en cas de períodes fraccionats d'estada, les destinacions i les dates; mitjans, característiques i categories de transport a utilitzar, les dates, hores i lloc de sortida; si el viatge combinat inclou allotjament, situació, categoria turística i característiques principals segons la normativa de l'estat membre d'acolliment i nombre d'àpats servits; si per a la realització del viatge combinat s'exigeix un nombre mínim de persones i, en tal supòsit, la data límit d'informació al consumidor en cas de cancel,lació; itinerari; visites, excursions i altres serveis inclosos en el preu total del viatge combinat; nom i adreça de les agències de viatges que participin com a organitzadora i venedora final de viatge combinat; preu del viatge combinat, així com una indicació de tota possible previsió del preu i d'acord amb la present disposició legal, i indicació dels possibles drets i impostos corresponents als serveis de transport, quan no figurin en el preu total del viatge combinat; calendari i modalitats de pagament del preu; tota sol,licitud especial que el consumidor hagi transmès en el moment de la reserva a l'organitzador, o al detallista, i que tots dos hagin acceptat; advertiment al consumidor de l'obligació de comunicar amb la major brevetat possible al prestador de què es tracti, així com a l'organitzador o al detallista, per escrit o per qualsevol altre mitjà, tot incompliment en l'execució del contracte que hagi comprovat in situ.
5. Recordi que en els contractes de serveis solts, les agències no podran percebre de vostè més que el preu que correspongui a aquests serveis, al qual es podrà afegir un recàrrec per despeses de gestió derivades de l'operació.
6. Recordi que en el moment de la formalització del contracte, l'agència de viatges haurà de lliurar-li els títols, bons o altres documents corresponents als serveis encarregats, i unir-hi una factura o document de cobrament a la qual haurà de figurar el preu total abonat per vostè. En la factura o document de cobrament corresponent el contracte de serveis solts, s'especificaran clarament i separada el preu de cadascun dels serveis i el recàrrec per despeses de gestió.
7. Recordi que a l'hora de contractar amb una agència de viatges, aquesta haurà d'informar-li prèviament del cost dels serveis a prestar, sobre el qual podran exigir un dipòsit no superior al 40% de l’import total previst.
8. Els preus dels viatges combinats establerts en els contractes no podran ser revisats, excepte si s'hi preveu explícitament la possibilitat de ser revisats a l'alta o a la baixa i es defineixen prèviament les modalitats de càlcul.
Els preus es podran revisar només fins a 20 dies abans de la data prevista per al viatge. Un cop transcorregut el termini indicat, no es podrà revisar el preu determinat en el contracte.
9. Pot anul•lar qualsevol reserva, però ha de pagar les despeses de gestió i anul•lació prèviament justificades més una penalització que depèn del dia en què es fa l'anul•lació.
10. Quan l'organitzador del viatge es vegi obligat a modificar d’una manera significativa els elements essencials del contracte del viatge combinat i, en especial, el seu preu, li ho haurà de notificar a vostè per tal de permetre-li prendre una de les dues opcions següents:
a) Rescindir el contracte sense penalització.
b) Acceptar un suplement del contracte en el qual es precisin les modificacions introduïdes i la seva repercussió en el preu.
11. No oblidi que totes les condicions que contracti han de ser per escrit. Per tant, llegeixi detingudament les condicions especials del viatge i les generals aplicables a tothom.
12. Guardi els opuscles informatius i publicitaris publicats per l'agència de viatges. Les ofertes concretes que fan en el seu contingut respecte al servei que vostè contracta, obliguen l'agència de viatges a exercir la funció organitzadora en el viatge combinat, llevat que:
a) Els canvis en la susdita informació s'hagin comunicat clarament al consumidor abans de la realització del contracte. En aquest cas, l'opuscle ho haurà d'indicar expressament.
b) Es produeixin modificacions posteriors, amb l'acord previ entre les parts contractants.
c) Els canvis produïts siguin fruit d'una modificació imprevista en la normativa dels diferents països en la classificació turística oficial dels allotjaments i en les condicions aplicables en matèria de passaports, visats i formalitats sanitàries.
13. A l'hora de pagar, exigeixi la factura degudament detallada, on s'especifiquin els conceptes i el preu, i el nom i segell de l'entitat.
14. Recordi que el rebut o factura és indispensable per a qualsevol reclamació.
15. No llenci cap document subscrit amb l'agència de viatges, i tampoc els bitllets ni els opuscles publicitaris i informatius.
16. En cas d'irregularitat, podrà fer servir els fulls de reclamacions que aquests establiments han de tenir a disposició de l'usuari.
17. Si l'establiment no disposés de fulls de reclamacions i es negués a facilitar-los, per tal d'aconseguir una millor resolució de la seva reclamació, és recomanable que s'aculli a la mediació o al sistema arbitral a través de la corresponent oficina municipal d'informació al consumidor (OMIC) o del corresponent servei territorial de Comerç, Consum i Turisme de la Generalitat de Catalunya, així com de les associacions de consumidors i usuaris.
Informació Complementaria/Observacions:
Informació de Control i Gestió de Fitxes:
Fitxa Creada el 16/11/98 Actualitzada per ultima vegada el
Data de realització: 11/17/1998 | Data de la darrera actualització: 11/18/1998
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300