Blanes presenta els Projectes de Cooperació 2021, que han comptat amb una aportació total de 36.500 €
Blanes presenta els Projectes de Cooperació 2021, que han comptat amb una aportació total de 36.500 €
×
Noticia publicada a la web el 06/15/2022 07:42:47 AM.
ATENCIÓ: pot incloue informació no actualitzada.
La presentació s’ha fet aquesta setmana al Centre Cívic de Can Borell, on s’han exposat sengles cartells explicatius dels projectes, que es podran visitar fins aquet divendres
Habitualment, la celebració de la Setmana per la Pau que s’escau al gener, inclou com una de les activitats la presentació dels Projectes de Cooperació Internacional que cada any es subvencionen amb aportacions de l’Ajuntament de Blanes, a través de l’Àrea de Nova Ciutadania i Solidaritat. Aquest 2022 les mesures COVID van impedir que es pogués fer aquest acte.
Acte Presentació Projecte Cooperació Internacional 2021,
dilluns passat Finalment, la presentació s’ha fet aquest mes de juny, més concretament dilluns passat a la Sala d’Actes del Centre Cívic de Can Borell. L’acte el van encapçalar la tinenta d’alcalde, Marina Vall·losada, i la regidora d’Acció Social, Marian Anguita, acompanyats per representants de les diferents entitats que formen part de la Comissió de Cooperació, Solidaritat i Cohesió Social, que justament s’encarrega de destriar cada any els projectes que es subvencionaran.
A la dreta de la imatge, Lurdes Rodríguez (cap d'Acció Social),
Marian Anguita (regidora Acció Social) i Marina Vall·llosada (tinenta d'alcalde) L’acte va quedar centrat en la xerrada sobre cooperació i solidaritat que va anar a càrrec de Jordi Planas, coordinador de l’Agenda Llatinoamericana a Catalunya, qui va advertir sobre el perill de la radicalització de l’extrema dreta en diversos països, apuntant el capitalisme com l’origen de tots els mals. Abans i després de la xerrada, l’activitat va quedar centrada al vestíbul del Centre Cívic de Can Borell.

Allí estan exposats diversos cartells explicatius sobre els projectes subvencionats, i que corresponen al pressupost de l’any anterior, al 2021. Són un total de vuit projectes, que sumen una aportació total de 36.500 €, a càrrec de les següents entitats: Càritas Interparroquial Blanes; Voluntariat Blanenc; Associació pel Desenvolupament Agrícola de Kuwonku i el seu districte (Gàmbia); Fundació Vicenç Ferrer; Blanes Solidari; Associació de Famílies Acollidores de nens i Nens Sahrauís; CIM Burkina, Col·laboració amb la Infància i la Dona a Burkina Faso; i l’Associació Ajudem a un nen.
L’exposició es podrà visitar al vestíbul del Centre Cívic de Can Borell fins aquest proper divendres, 17 de juny. Posteriorment, també està previst que es pugui consultar virtualment, a través d’internet, on es penjaran els cartells explicatius dels projectes de cooperació.
| Entitat Promotora |
Projecte | Cost Total | Subvenció |
| Càritas Inerparroquial | Equipament Escola a Dapaong (Togo) | 10.973’00 € | 5.849’69 € |
| Voluntariat Blanenc | Seguretat Alimentària GIE de dones a Senegal | 27.061’09 € | 5.052’73 € |
| Assoc.Desenvolupament Agrícola Kuwonku | Màquina per batre cacauets a Kuwonku (Gàmbia) | 3.200’00 € | 3.200’00 € |
| Fundació Vicenç Ferrer | Millora qualitat educació fomentant equitat de gènere a Andra Pradesh (Índia) | 387.970’70 € | 5.541’82 € |
| Blanes Solidari | Enfortiment competitiu Dones Emprenedores a Palacagüina (Nicaragua) | 22.575’00 € | 5.080’00 € |
| Assoc. Famílies Acollidores Nens i Nenes Sahrauís | Vacances en Pau – Lligams d’Amistat per sempre | 85.547’18 € | 1.000’00 € |
| Col·laboració Infància i Dona a Burkina Faso | Empoderament de les dones cultivadores a Kangala | 108.600’99 € | 5.233’94 € |
| Associació Ajudem a un nen | Projecte ‘Finca-Jardí’ per mitigar efectes COVID infants i educació especial a Nicaragua | 30.700’00 € | 5.541’82 € |
 |  |  | 36.500’00€ |
Data de realització: 06/15/2022 |
Data de la darrera actualització: 06/15/2022