blanes.cat




Presentació de la tercera edició de la revista ‘Jardí d’Epicur’ publicada pel Jardí Botànic Marimurtra de Blanes

Presentació de la tercera edició de la revista ‘Jardí d’Epicur’ publicada pel Jardí Botànic Marimurtra de Blanes

×

Noticia publicada a la web el 07/01/2025 08:37:08 AM.

ATENCIÓ: pot incloue informació no actualitzada.

La presentació a càrrec del patró de la Fundació Carl Faust, Josep Maria Camarasa, es va completar amb una conferència de Lluís Izquierdo sobre l’art als jardins i una visita guiada

Aquest passat dissabte el Jardí Botànic Marimurtra va acollir la presentació de la tercera edició de la revista ‘Jardí d’Epicur’, que va incloure diversos ingredients. Els dos primers va ser una interessant xerrada a càrrec de Lluís Izaquierdo i la mateixa presentació de l’edició del 2024 de la publicació.




Visita a la Casa de Carl Faust, fundador del Jardí Botànic Marimurtra
Aquests dos ingredients es van allotjar a la casa de Carl Faust, situada a l’entrada principal del recinte del jardí. Per aquest motiu, abans de començar l’acte, el director-gerent de la fundació, Josep Borrell, va oferir un breu recorregut pel lloc on va viure el fundador del jardí als i les assistents que anaven arribant. Entre ells s’hi comptava el tinent d’alcalde de Medi Ambient, Jaume Frigola.

Conferència sobre l’art als jardins i presentació de la revista

Després de donar la benvinguda a tots i totes les assistents, es va encetar la primera part de l’acte: la conferència sobre l’art als jardins i el jardí com a art a càrrec de Lluís Izquierdo. Al llarg de prop d’una hora va tractar diverses qüestions, entre elles sobre una interessant temàtica que als profans en la matèria va sorprendre.




Benvinguda a càrrec de Josep Borrell i conferència amb Lluís Izquierdo
Es tracta de l’art natura, conegut com land art, art de la terra, un moviment artístic que va sorgir a finals de la dècada dels anys 60 i principis de la de 1970 associat en un primer moment a la Gran Bretanya i els Estats Units, tot i que també hi ha nombrosos exemples en d’altres països. El què identifica el moviment és que el paisatge i l’obra estan intrínsecament relacionats. Les escultures no se situen en el paisatge, sinó que el paisatge és la seva creació.





Presentació de la revista amb Josep Maria Camarasa
Tot seguit Josep Maria Camarasa, patró de la Fundació Carl Faust i biògraf de qui va ser el fundador del Jardí Botànic, es va encarregar de presentar la tercera edició de ‘El Jardí d’Epicur’. La publicació del Jardí Botànic Marimurtra recull articles en diferents formats científics i divulgatius que han elaborat al llarg d’un any diverses persones relacionades amb el Jardí Marimurtra o amb la Fundació Carl Faust, així com l’equip professional i col·laboradors i col·laboradores amb què compta el jardí.



La revista ofereix una mirada sobre els coneixements i resultats generats o relacionats amb aquest espai epicuri, el Jardí Botànic Marimurtra, creat fa un segle per l’empresari alemany Carl Fust. L’objectiu és apropar articles científics i divulgatius tant al entesos i experts en la matèria com a tots els públics, alhora que posa en valor l’impacte social de la ciència contemporània.




També vol ser un pont entre el llegat de Carl Faust i la seva vigència actual com a espai de recerca, divulgació i pensament crític, els objectius que van menar el mecenes alemany a fundar tant lluny de casa seva aquest espai. Per últim, l’acte de presentació es va tancar amb una visita guiada pel Jardí Botànic a càrrec de les dues voluntàries que han estat col·laborant els darrers mesos fent diverses tasques.


Data de realització: 07/01/2025 | Data de la darrera actualització: 07/01/2025