
Noticia publicada a la web el 01/30/2004.
ATENCIÓ: pot incloue informació no actualitzada.
Els 160 gravats originals de Goya que arriban a Blanes constitueixen el cos de l’exposició Goya. Gravats: Capritxos i Desastres i són la primera de les col·leccions de gravats de l’universal artista aragonès i l’única editada sota la seva supervisió.
Goya va revolucionar, a partir de 1778 la història del gravat. Els gravats de l'exposició mostren l’ésser humà retratat de forma real, amb els seus defectes i misèries, exposat sense pietat i són resultat d’una gran crisi i transformació de l’artista, a causa de la seva sordesa.
Aquesta exposició s’emmarca en l’àrea de Cultures: Art i Pensament d’Obres Socials CAM, amb l’objectiu de donar a conèixer la diversitat de les manifestacions culturals mediterrànies.
L’exposició s’inaugura avui a les 18 hores a la Sala Municipal Maria Luisa Garcia-Tornel i es podrà visitar fins el 24 de febrer. La mostra de gravats es complementa amb la projecció de la sèrie audiovisual “Goya” composta per sis capítols.