Noticia publicada a la web el 02/15/2012
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
En la línia d’anteriors reunions que s’han estat fent els darrers mesos amb associacions d’altres àmbits, el passat dissabte 11 de febrer l’Ajuntament de Blanes va convocar a totes les entitats esportives del municipi perquè participessin a una trobada sectorial. La resposta va ser molt positiva ja que, la majoria de les 69 entitats esportives registrades actualment a Blanes, hi van ser presents. La reunió va tenir lloc a la Ciutat Esportiva.
La trobada es va iniciar amb l’explicació de l’alcalde, Josep Marigó, de l’actual situació econòmica de l’Ajuntament de Blanes. Hi eren presents la primera tinent d’alcalde, Lourdes Fàbrega, que va informar de temes del registre d’entitats i de participació, i el regidor d’Esports, Xavier Marcos.
Per definir el Reglament de Funcionament, es va demanar la col.laboració de les entitats a través de la Comissió de Participació que es crearà properament, en la línia d’òrgans similars que ja s’han posat en marxa en d’altres àmbits del govern municipal aquests darrers mesos.
Durant la reunió també se’ls va avançar les línies generals d’algunes mesures que vol posar en marxa el govern municipal per aconseguir reduir despeses i racionalitzar l’ús dels equipaments esportius.
Sobre aquesta qüestió, l’alcalde de Blanes va explicar que “Del què es tracta és que hi hagi una bona utilització de les instal.lacions, i que les entitats esportives col.laborin perquè siguin sostenibles. Tots hem de fer pinya, i en aquest sentit els he vist molt receptius amb què les normes del joc han de canviar a partir d’ara”.
Les entitats es van mostrar d’acord amb el criteri que aplicarà el govern municipal de potenciar l’esport base per sobre del professional o els usos més vinculats al què seria un club esportiu per adults. En aquest sentit, es considera que aquests dos darrers tipus de pràctica esportiva no han de comptar amb les facilitats que en canvi sí que es donaran per fomentar l’esport base, l’escola esportiva.
D’altra banda, un dels aspectes que contemplarà el Reglament de Funcionament és que l’Ajuntament tindrà prioritat sobre les activitats esportives regulars a l’hora de poder treure un rendiment econòmic dels equipaments esportius per poder obtenir ingressos a través del lloguer i/o cessió d’ús.
En aquest sentit, una altra de les novetats és que s’està estudiant jurídicament un model de conveni de cessió d’ús de les instal.lacions esportives situades fora de la Ciutat Esportiva segons el qual les entitats es responsabilitzarien de la bona utilització dels equipaments.
Al llarg de la reunió també es va parlar d’altres aspectes, com ara que hi hagi un major respecte de les pròpies entitats envers els horaris d’assignació de les pistes, la potenciació del voluntariat o bé que l’aparcament soterrat de la Ciutat Esportiva passarà a ser de pagament, si bé els usuaris habituals disposaran de diversos avantatges, com per exemple abonaments.
El regidor d’Esports de l’Ajuntament de Blanes, Xavier Marcos, també va coincidir amb l’alcalde respecte la bona resposta obtinguda per part de les entitats: “M’ha agradat perquè han intervingut, han participat i ens han fet arribar les seves inquietuds i propostes. Això ens ajudarà força amb el programa que estem dissenyant”.
Una de les propostes que van fer arribar les entitats esportives al govern municipal és que es torni a celebrar la “Nit de l’Esport Blanenc”.
Data de realització: 02/15/2012 | Data de la darrera actualització: 06/05/2012
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300