Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

L’Ajuntament comença a treballar en l’organització de la VI Fira d’Entitats.


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 04/05/2012
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

L’Ajuntament comença a treballar en l’organització de la VI Fira d’Entitats.

Més de 70 persones han participat a una primera reunió per posar en comú diverses qüestions relacionades amb aquesta activitat, que ja s’ha acordat que es farà a Blanes el darrer cap de setmana de setembre.

El punt d’arrencada per començar a treballar en l’organització de la Fira d’Entitats de Blanes 2012 ha estat una reunió a la qual van assistir més de 70 persones, representants de les associacions del municipi de tots els àmbits.

Fa uns anys, com a mesura d’estalvi, l’Ajuntament de Blanes va establir que la periodicitat d’aquesta activitat fos bianual. D’aquesta manera, després que el 2011 no es va organitzar, aquest any tindrà lloc la sisena edició.

Des que es va crear l’any 2005, el principal objectiu de la Fira d’Entitats és donar a conèixer el teixit associatiu del municipi, divulgar la seva tasca i les activitats que fan.

Sobre aquesta qüestió, la primera tinenta d’alcalde de Benestar i Ciutadana i regidora de Participació Ciutadana, Lourdes Fàbrega, destaca: “Estem en una situació econòmica molt complicada, molt difícil, és el primer que els hem dit a les entitats, però també creiem que la Fira d’Entitats representa una mostra de tot el teixit i la riquesa associativa que té Blanes. En un moment difícil en què també estem eliminant totes les subvencions a les entitats, hem de lluitar perquè la fira pervisqui”. Lourdes Fàbrega afegeix: “Crec que després d’aquesta reunió els participants han demostrat una bona predisposició a la màxima austeritat, amb l’objectiu de no perdre una activitat que és un aparador de la vida i les activitats de les entitats i que, per tant, els interessa no perdre”.

L’any 2010 la V Fira d’Entitats va comptar amb un pressupost de 28.000 euros (2.000 euros menys que a l’anterior edició de l’any 2008), amb la participació de 41 entitats que es van instal·lar al passeig de Mar, com en anteriors edicions.

Seguint la filosofia de reducció de despeses, una de les qüestions que va generar més debat a la trobada amb els representants de les entitats va ser la possibilitat de canviar el format de la Fira, utilitzant recintes més austers que els que fins ara s’havien habilitat. També s’ha plantejat, com a possible nova ubicació, l’antic pavelló de la zona dels Pins que s’utilitza puntualment des que es va posar en marxa la Ciutat Esportiva.

Una altra qüestió que també es va tractar amb els representats de les entitats del municipi va ser la data de celebració de l’activitat, i es va decidir que seria el darrer cap de setmana del mes de setembre, els dies 29 i 30.

Com a novetat, l’Àrea de Participació Ciutadana ha demanat a les associacions de veïns que tinguin un major protagonisme, i les ha convidat a participar en aquesta primera reunió organitzativa. Una de les propostes que s’ha fet a les associacions de veïns és que, coincidint amb la VI Fira d’Entitats, es faci una ruta a través de tots els locals socials de Blanes, perquè tots els ciutadans els puguin conèixer millor.

Altres aspectes que també s’han tractat són els d’acordar el període d’inscripció a la fira, el procés que s’haurà de seguir, la creació d’una comissió de dinamització, la normativa i datar les reunions de coordinació.




Data de realització: 04/05/2012 | Data de la darrera actualització: 06/05/2012

© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300