Noticia publicada a la web el 06/13/2012
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
L’objectiu de “Blanes 12”, que s’ha fet del 8 al 10 de juny, era promocionar i posicionar Blanes com a ciutat comercial i turística oferint productes, serveis i pernoctacions a preus molt atractius jugant amb el número 12. També es volia reafirmar els atractius culturals i festius del municipi. En definitiva, una acció promocional de la vila, tant pel què representa d’atractiu per als visitants, com pels propis blanencs i blanenques.
Divendres –una jornada on l’accent estava posat en l’àmbit més econòmic sense oblidar els components de caire més lúdic-, després que es va donar el tret de sortida de l’experiència, els principals sectors implicats ja van qualificar l’inici de Blanes 12 com d’”èxit rotund”.
Ara, un cop han finalitzat les promocions i activitats culturals que han continuat durant tot el cap de setmana, el balanç global continua sent plenament positiu. Així ho destaca la primera tinenta d’alcalde i regidora de Promoció de la Ciutat, Lourdes Fàbrega: “Primer hem de dir que divendres va haver plena ocupació hotelera, i a la nit va ser un gran èxit de participació i de vendes, així com pel que fa a la dinamització al carrer. Després, les activitats de la resta del cap de setmana també han gaudit de molta participació. S’ha vist molta gent per la vila, tant blanencs com visitants”.
Durant el cap de setmana Blanes ha seguit concentrant diversos esdeveniments i actuacions lúdico-culturals al carrer, a banda de les promocions que es van continuar fent als locals de restauració el dissabte.
El component festiu i cultural que ha tingut Blanes 12 durant els tres dies ha inclòs activitats per a tots els gustos: una Fira Fotogràfica al Carrer; visites guiades a Caves Montferrant, així com a la zona del port i al nucli antic del municipi; cercaviles; inflables per a la canalla; fires; la confecció de les tradicionals Estores de Flors, la inauguració d’una escultura prou emblemàtica –“Treball de Formigues”, de l’artista Julián Cerón-, concerts i un bon grapat d’al·licients.
El valor afegit que també es buscava era la reafirmació de la pròpia identitat del municipi, tal i com recorda Lourdes Fàbrega: D’una banda hi ha hagut l’oferta turística, hotelera i gastronòmica, i de l’altra la oferta comercial. Però tot això s’ha de complementar necessàriament amb el què culturalment, patrimonialment ens diferencia com a vila. Aquesta és la nostra riquesa, i això és el què hem volgut fer: complementar la resta del cap de setmana amb una varietat d’experiències, d’activitats al carrer com ara les catifes de Corpus. Creiem que el resultat ha estat molt positiu i variat.
Blanes 12 ha estat coorganitzada i coordinada a través de l’Àrea de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament de Blanes, conjuntament amb l’Associació de Botiguers de Blanes Centre (ABBC), l’Associació d’Hostaleria de Blanes i el suport de diferents empreses i entitats culturals i juvenils locals, així com de diferents àrees del mateix consistori.
Finalment Blanes 12 ha comptat amb la participació de 185 empreses d’allotjament, restauració, comerç i oferta complementària. Respecte la possibilitat que es pugui tornar a repetir l’experiència de Blanes 12, els principals sectors implicats han coincidit a valorar que és una qüestió molt a tenir en compte. En aquest sentit, aquesta setmana està previst que hi hagi una reunió per fer valoracions dels resultats obtinguts.
Data de realització: 06/13/2012 | Data de la darrera actualització: 06/13/2012
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300