Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Presentació Plans de Seguretat i Mesures de Trànsit en motiu de la Festa Major 2012.


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 07/24/2012
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

ProteccioCivilPresentació Plans de Seguretat i Mesures de Trànsit en motiu de la Festa Major 2012.

Enguany han augmentat el nombre de Plans de Seguretat específics pels actes, a banda del Pla d’Actuació en Emergències que es posa en marxa cada any pel Concurs de Focs d’Artifici.

Aquest dilluns es van presentar en roda de premsa les mesures de seguretat i trànsit que es posen en marxa al municipi en motiu de la Festa Major d’aquest 2012. Se’n van encarregar de fer-ho el cap de Protecció Civil, Josep Lluís Pouy i el cap de la Policia Local, Joan Garciá, així com l’alcalde de Blanes, Josep Marigó, i la regidora de Policia Local, Sol Zamora.


Els Plans d’Auto-Protecció, la novetat d’aquest 2012

En matèria de coordinació d’emergències –del qual s’encarrega el departament de Protecció Civil-, la principal novetat d’aquest any és que totes les activitats que es facin a la via pública on hi hagi més de 500 persones d’aforament, han fet necessària la prèvia redacció d’un Pla d’Auto-Protecció. D’altra banda, pel que fa als espectacles amb material pirotècnic, si superen els 50 Kg. de massa pirotècnica també requereixen aquest pla.

La posta en marxa dels Plans d’Auto-Protecció han suposat haver d’augmentat les mesures de seguretat a implementar en totes aquelles activitats de pública concurrència que s’han organitzat. Així, se n’han fet pels 5 concerts que s’han previst al llarg de la festa major a la plaça dels Dies Feiners, els altres 4 que s’hauran acollit a l’Escenari Jove del passeig de mar, o bé l’activitat que tancarà el cicle festiu, l’Aplec de l’Amor, que s’allotja a Cala Bona.

Per aquest motiu, al llarg de la festa major, quan hi hagi dos concerts simultanis en dos escenaris diferents, es posarà en marxa un dispositiu especial. Aquest, contempla que estigui funcionant el servei de Vigilància, Salvament i Socorrisme pel que fa a les activitats de l’Escenari Jove del passeig de mar. També es posa en marxa un Centre d’Assistència Sanitària situat al passeig de mar a la cruïlla amb el carrer Ample. En aquest indret s’hi instal·la una carpa per atenció sanitària, una ambulància de suport vital intermedi, 1 DUI (diplomat universitari d’infermeria) i 1 TTS (tècnic de transport sanitari).

Igualment, hi ha el servei d’una motocicleta de gran cilindrada amb material sanitari i un desfibril·lador. El vehicle està conduït per 1 TTS, el qual es podrà moure lliurement per accedir ràpidament on calgui o inclús per a qualsevol altra cosa per la que se’l pogués requerir.


Pla de Seguretat i Emergències del Concurs de Focs

El document que contempla fins al darrer detall tots els aspectes que cal tenir en compte en motiu de la celebració dels espectacles pirotècnics del Concurs Internacional de Focs d’Artifici és el Pla de Seguretat i Emergències. Enguany, aquest document ha passat a tenir dos aspectes a cobrir principalment: el Pla de Seguretat i el Pla d’Actuació. Aquest darrer reflecteix sobre el paper el què ja es contemplava en anys anteriors sobre el terreny.

El Pla de Seguretat i Emergències és, en definitiva, un macro-dispositiu que cobreix territorialment tota la façana marítima on milers de persones se situen per contemplar els focs d’artifici, i abasta des del lloc de socors de la platja de s’Abanell fins el port de Blanes. En diversos punts hi ha repartits llocs d’atenció i trasllats sanitaris amb ambulàncies que serveixen per transportar i evacuar, però també per donar atenció.

Una altra novetat del Pla de Seguretat i Emergències 2012 és que, avançant-se a la normativa del Reglament de Pirotècnia i Cartutxeria que ha d’entrar en vigor l’any vinent, el Pla de Seguretat ha previst rebaixar el nombre màxim dels calibres que es podran disparar pel que fa als artefactes dels espectacles pirotècnics. D’aquest manera, enguany el màxim calibre permès és de 180 mm.

També és novetat d’aquest any que les mesures contemplin no tan sols la distància mínima que hi pot haver entre la zona de seguretat i el públic, sinó també la que ha d’haver respecte els edificis, que condiciona el calibre que poden tenir els artefactes.

El dispositiu del Pla de Seguretat i Emergències mou entre 100 i 150 efectius; agents de la Policia Local i Mossos d’Esquadra, Bombers, tècnics sanitaris i efectius del Servei de Vigilància, Salvament i Socorrisme i Protecció Civil, principalment.

En l’àmbit sanitari, també cal destacar la presència de les unitats del SEM (sistema d’emergències mèdiques de Catalunya) i Creu Roja, o bé empreses privades com SERVIMED. Tots ells posen a disposició de l’Ajuntament de Blanes entre 10 i 12 ambulàncies diàries en funció del dia com a col·laboració de franc.

Per la seva banda, el dispositiu marítim el composen un patruller del Servei Marítim de la Guàrdia Civil, la unitat subaquàtica dels Mossos d’Esquadra, el GRAE (Grup de Recolzament d’Actuacions Especials) dels Bombers i Creu Roja del Mar. La seva tasca és mantenir la zona marítima de seguretat respecte l’àrea de llançament neta d’embarcacions, així com per donar suport en cas d’intervenció.


Mesures de Trànsit en motiu del Concurs de Focs

La Policia Local de Blanes és qui s’encarrega de tenir cura de les mesures de trànsit especials incloses al Pla d’Emergències del Concurs Internacional de Focs d’Artifici.El dispositiu policial té com a principal tasca aconseguir dos objectius prioritaris: deixar els vials de circulació nets per a l’entrada d’ajut extern i per a les evacuacions en cas que així fos necessari i tenir netes les zones de seguretat on no pot haver-hi públic.

En aquest sentit, els talls i desviacions de trànsit comencen a fer-se a partir de les 19.00 h i s’allarguen majoritàriament fins a les 00.00h, tot i que aquest horari pot avançar-se o allargar-se en funció de la intensitat del nombre vehicles que hi hagi circulant al municipi.

Els tancaments es fan en forma de cercles concèntrics i afecta un total de 13 punts:
- Plaça Catalunya
- Plaça Països Catalans
- Passeig de S’Abanell amb C. Terradellas
- Rotonda de La Plantera
- Carrer Senda del Molí
- Plaça Creu Coberta
- Carrer Penedès
- Carrer Barcelona
- Carrer Anselm Clavé
- Plaça de la Solidaritat
- Carrer Ample
- Passeig de Mar
- Passeig Carles Faust

Per aquest motiu, des de la Policia Local de Blanes es demana als ciutadans de Blanes que utilitzin itineraris alternatius d’arribada als domicilis particulars. En el cas dels foranis, se’ls recomana que arribin amb prou temps al municipi i que no esperin a darrera hora per no trobar-se retencions a les carreteres d’accés.

Així mateix, un cop s’acabin els espectacles pirotècnics també es recomana que no es faci una sortida de cop, sinó que s’esperin un temps prudencial per facilitar un flux esglaonat dels vehicles.

Enguany, en què el Concurs Internacional de Focs d’Artifici es farà des del dimarts fins el divendres, s’espera que precisament aquest darrer dia sigui el què registri una major afluència de vehicles dels visitants que s’acostaran a Blanes per veure els espectacles pirotècnics.


Altres Mesures de Trànsit en motiu de la Festa Major

La Policia Local també haurà de tenir cura d’altres mesures de trànsit específiques en d’altres hores i dies en motiu de diverses activitats que s’han previst al programa de la Festa Major. Es tracta d’actes com ara la Festa del Mil·lenari, el Correaigua, el Correfoc o la Cercavila, entre d’altres.








Data de realització: 07/24/2012 | Data de la darrera actualització: 06/17/2013


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300