Escut Ajuntament de Blanes Ajuntament de Blanes

Idiomes

www.blanes.cat

Tot a punt a per a la Jornada Electoral del 25-N


Camí de tornada


Menú principal



Noticia publicada a la web el 11/23/2012 02:08:05 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !

Tot a punt a per a la Jornada Electoral del 25-N

L’Ajuntament de Blanes té cura de tots els aspectes necessaris perquè les eleccions al Parlament de Catalunya es puguin celebrar al municipi amb totes les garanties

El consistori blanenc actua com a delegat de la Junta Electoral de Zona al municipi i, en aquest sentit, s’encarrega de garantir que tot el procés electoral pugui desenvolupar-se amb tota normalitat. Això abasta des d’encarregar-se de fer el sorteig per designar els membres de les meses electorals fins a fer d’enllaç amb la Junta Electoral de Zona i amb l’Oficina de Processos Electorals de la Generalitat. En aquest sentit, es responsabilitza de fer tots els tràmits burocràtics necessaris abans que tingui lloc la jornada electoral.

Durant la jornada electoral l’Ajuntament de Blanes s’encarrega de resoldre qualsevol tipus d’incidència que es pugui plantejar, actuant sempre conjuntament amb la Junta Electoral de Zona. Abans que arribi aquest dia, el consistori té cura de tot el tema logístic, és a dir: el muntatge de les infraestructures i el subministrament del material que es necessiten als Col·legis Electorals perquè es puguin efectuar les votacions (taules, cadires, urnes, etc).

D’altra banda, diversos treballadors de l’Ajuntament de Blanes actuen com a representants de l’administració i tenen com a principal funció assistir als membres de les meses electorals en el moment de constitució de la mesa, així com en el moment de l’escrutini. Els representants de l’administració també transmeten al Centre de Recepció de Dades de la Generalitat la informació referent a tres aspectes principals al llarg de la jornada electoral :

    § Correcta constitució de les meses electorals.
    § Els dos avanços de participació de les 13 i les 18 h.
    § Transmissió dels resultats (per telèfon i per PDA).

Diumenge vinent actuaran com a representants de l’administració als diferents col·legis electoral 23 treballadors de l’Ajuntament de Blanes, a banda dels efectius de la Policia Local que, juntament amb els Mossos d’Esquadra, s’encarreguen de vetllar per la seguretat a les meses. També hi ha tres altres membres del personal de l’Ajuntament de Blanes que s’encarreguen de coordinar el procés electoral al llarg de tota la jornada: el vice-secretari, que actua com a Secretari del procés electoral, i dues treballadores dels Serveis Jurídics que actuen com a col·laboradores de l’administració local.

Dades Blanes procés electoral :
    § Hi ha un total de 27.066 electors censats a Blanes + 664 blanencs que voten a l’estranger (a les anteriors eleccions al Parlament de Catalunya de l’any 2010 eren 26.937).
    § 20 Col·legis Electorals amb un total de 38 meses allotjats en 19 locals.
    § Hi ha 16 llistes presentades aquest 2012, mentre que l’any 2010 van ser-ne 27.
    § Al sorteig de membres de les meses electorals efectuat a la sessió plenària extraordinària del 29 d’octubre es van escollir les 324 persones que fan falta.
    § Per a cada mesa és necessari que es triïn 9 persones: 3 són pels càrrecs titulars de president, primer vocal i segon vocal, i les altres són pels 2 suplents que fan falta tenir en compte per a cadascun dels 3 càrrecs.










Data de realització: | Data de la darrera actualització: 11/28/2012


© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies

Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació

Inici de la pàgina

© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300