Noticia publicada a la web el 02/22/2013 06:28:46 PM
ATENCIÓ: pot incloure informació no actualitzada !
El Departament de Protecció Civil de l’Ajuntament de Blanes, atenent als avisos de situació meteorològica de perill per fred i neu a cotes molt baixes –amb la possibilitat que es puguin produir arran de costa- ha activat diverses accions en coordinació amb la Policia Local de Blanes i l’empresa NORA, que s’encarrega del servei de neteja i recollida d’escombraries.
En aquest sentit, s’han preparat 2.000 kg. de fundent que es distribuirà als principals vials d’accés de la població, així com als accessos dels centres sanitaris, com són l’Hospital Comarcal de Blanes i els dos Centres d’Atenció Primària de Mas Enlaire i Els Pins-La Plantera. Paral·lelament, aquest matí s’han activat diverses mesures preventives, com per exemple aturar les fonts d’aigua i el reg automàtic dels parcs i zones verdes públiques.
D’acord amb la informació rebuda pel Servei de Meteorològic de Catalunya, durant la matinada de divendres a dissabte, així com durant el matí de demà dissabte 23 de febrer, és quan hi ha un major risc de precipitació en forma de neu. D’altra banda, davant la possibilitat que les temperatures puguin baixar per sota dels 0 graus, Protecció Civil també ha implementat un seguit de mesures preventives que cal observar :
MESURES PREVENTIVES :
Primera.- Aturar el reg automàtic i/o manual en jardins, zones verdes i esportives de caràcter públic i privat que puguin afectar la via pública
Segona.- Es prohibeix regar o mullar els carrers
Tercera.- S’aconsella protegir els comptadors d’aigua potable que estiguin a l’exterior de l’habitatge. (Es poden tapar amb trossos de manta, draps, o fins i tot papers de diari).
Quarta.- Si les temperatures cauen per sota dels –5ºC, és recomanable deixar una aixeta de l’interior de l’habitatge lleugerament oberta per tal d’evitar que la manca de flux a la xarxa interior pugui glaçar l’aigua a l’interior de les canonades.
Cinquena.- Per les seves característiques de combustió, cal tenir especial cura amb les estufes de butà, les llars de foc i, sobretot, amb els brasers:
· Si utilitzeu brasers, feu-los servir en ambients ventilats. Si ho feu en interiors mantingueu una porta o una finestra oberta.
· A les nits, abans de dormir, retireu el braser de l'habitatge.
· En cas que feu servir estufes de butà, no les tingueu en recintes tancats, feu-ho en ambients ventilats.
Sisena.- Si no és necessari, eviteu fer viatges. Si és imprescindible, ompliu el dipòsit de combustible, reviseu la pressió de les rodes, porteu cadenes i, agafeu una manta i quelcom líquid per beure; us pot ser d’utilitat.
Setena.- Estigueu pendent dels mitjans de comunicació, us facilitaran informació puntual d’aquest episodi.
Per a qualsevol emergència :
112 - Telèfon d’emergències
Centre Receptor d’Alarmes Policia Local/Protecció Civil :
Telèfon : 972 358 666
(Fotos : Imatges d’arxiu de les nevades que es van produir el febrer de l’any 2012 a Blanes)
Data de realització: 02/22/2013 | Data de la darrera actualització: 02/22/2013
© Ajuntament de Blanes | Protecció de dades | Avís Legal | Política de cookies
Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes Telèfon: 972 379 300 | Informació© Ajuntament de Blanes | Passeig Dintre 29 | 17300 | Blanes | Telèfon: 972 379 300